O ile w roku 2005 spośród pojazdów segmentu C te z jednostkami napędowymi o mocach 140 - 160 KM znajdowały ok. 2 proc. nabywców, to obecnie jest to już 20 proc. W odpowiedzi producenci przygotowują usportowione wersje popularnych modeli. Renault zaprezentowało właśnie Megane
GT.
Pojazd może napędzać - do wyboru - 2-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 165 KM lub diesel 2,0 l rozwijający moc 150 KM. Obie jednostki współpracują z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów.
Poza mocnymi silnikami wersja GT wyróżnia się wyglądem. Ma więcej spojlerów niż standardowa "Meganka", inaczej zaprojektowane zderzaki i grill, 17-calowe obręcze kół o specjalnym wzorze i dwie chromowane końcówki układu wydechowego. Wewnątrz nie zabrakło aluminiowych elementów wykończeniowych i kubełkowych foteli.
Zawieszenie auta obniżono o 10 mm usztywniając jednocześnie elementy tłumiące. Przeprogramowano także układ ESP pozwalający na bardziej sportową jazdę.
Wybrane dane techniczne:
Typ silnika | benzynowy | diesel |
Pojemność skokowa (cm3) | 1998 | 1995 |
Moc (KM) przy obr./min | 165/5000 | 150/4000 |
Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy obr./min | 270/3250 | 340/2000 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 8,3 | 8,7 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 220 | 210 |
Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km) | 6,0/10,6 | 4,7/6,9 |
Długość x szerokość x wysokość (cm) | 421 x 178 x 146 | |
Pojemność bagażnika (l) | 330 |
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?