Moc jest z tobą

Ryszard Polit
Udostępnij:
Nabywcy aut supersportowych twierdzą, że Ferrari czy Lamborghini kupuje się po to, by je mieć. Porsche kupuje się po to, by nim jeździć.

Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet należy do kategorii “supersamochodów" - ma najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, jeździ bardzo szybko i jest wręcz perfekcyjnie wykonany.

Fot. R. Polit
 

Nabywcy tego rodzaju aut twierdzą, że Ferrari czy Lamborghini kupuje się po to, by je mieć. Porsche kupuje się po to, by nim jeździć. Dlatego konstruktorzy Porsche robią wszystko, by kierowca bez specjalnego przygotowania był w stanie zapanować nad tym szybkim pojazdem.

 

Jak jeździ Porsche 911?

 

Szybko, dość głośno i pewnie. Silnik uruchamia się przekręcając kluczyk zapłonu umieszczony z lewej strony, co jest tradycją firmy. Do tradycji należy też silnik typu bokser, który groźnie bulgocze. Dla tych, którzy za bardzo uwierzyli w swoje możliwości, są elektroniczne systemy korygujące błędy.
Prędkość 200 km/h nie jest żadnym problemem dla tego auta, przyspieszanie to prawdziwa przyjemność. Jak mówią w Porsche - auto rozpędzić jest łatwo, trudniej go zatrzymać. Układ hamulcowy jest bardzo wydajny, a za dopłatą otrzymuje się hamulce ceramiczne. W wersji S pojazd ma aktywne zawieszenie PASM o dwóch charakterystykach pracy - normalnej i sportowej, które można zmieniać przyciskiem na konsoli środkowej. W trybie sportowym jest tak twardo, jakby pojazd w ogóle nie miał zawieszenia.

 

W przeciwieństwie do konkurentów Porsche ma składany, miękki dach wykonany z tkaniny. Można go składać lub rozkładać także podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Jeżeli z za przednimi siedzeniami postawimy deflektor (odchylacz strugi powietrza), przy otwartym dachu powietrze nie wpada do kabiny.


 

Moc, moc i moc

 

Porsche 911 występuje w dwóch wersjach Carrera 4 i Carrera 4 S. Pierwszy napędzany jest 6-cylindrowym silnikiem o pojemności 3,6 l i mocy 325 KM, a drugi - 3,8 l o mocy 355 KM. Jednostka napędowa umieszczona jest z tyłu i napędza wszystkie koła (oznaczenie 4) przez międzyosiowo umieszczone sprzęgło wiskotyczne. Tak więc rozkład
momentu na poszczególne osie jest zmienny i zależny od chwilowej potrzeby. Prędkość 100 km/h pojazd osiąga po 5,3 lub 4,9 s (wersja S), a prędkość maksymalna wynosi 280
- 288 km/h. Do wyboru jest mechaniczna lub automatyczna skrzynia przekładniowa.

 

Na naszym rynku Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet będzie dostępna od października. Podstawowa cena w Europie wersji Carrera 4 - 79 900 euro, a wersji Carrera 4S - 88 700 euro.

 

W Polsce samochody tej marki sprzedają się zadziwiająco dobrze. W ubiegłym roku nabywców znalazło 120 sztuk, a w I półroczu tego roku - już 140 sztuk.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie