Liczba barier wyciszających zmniejszy się na tym odcinku aż o 70% w stosunku do pierwotnych planów. Skąd taka decyzja GDDKiA? Jest to efektem decyzji resortu środowiska, który już w 2012 roku podwyższył dopuszczalne normy hałasu na drogach szybkiego ruchu. Z tego powodu, w wielu miejscach montaż ekranów dźwiękochłonnych nie jest już wymagany.
Rezygnacja z ich budowy przyniesie także spore oszczędności. Koszt budowy nowego odcinka autostrady A4 zmniejszy się dzięki temu o kilkanaście milionów złotych. Jednak plany GDDKiA nie podobają się mieszkańcom okolicznych miejscowości. Ostateczną decyzję w sprawie pozostawienia ekranów dźwiękochłonnych podejmą wojewodowie podkarpacki i małopolski.
Plany GDDKiA dotyczą nie tylko budowanych obecnie dróg, lecz również rezygnacji z barier na już powstałych trasach. Wynika to z faktu, że konserwacja takich ekranów także generuje duże koszty. Jednak decyzje o ich ewentualnych usunięciu zostaną podjęte najwcześniej w 2020 roku. Gdyby GDDKiA zdecydowała się na taki krok wcześniej, musiałaby zapłacić karę, gdyż powstanie takich barier było finansowane z unijnych dotacji.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?