Mniej ekranów dźwiękochłonnych przy autostradach

(pp)
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse
Jak podaje "Informacyjna Agencja Radiowa", Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje radykalnie zmniejszyć liczbę ekranów dźwiękochłonnych przy autostradach i drogach ekspresowych. Jako pierwsza, modernizacji ulegnie budowana właśnie trasa A4 łącząca Rzeszów z Tarnowem.
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse

Liczba barier wyciszających zmniejszy się na tym odcinku aż o 70% w stosunku do pierwotnych planów. Skąd taka decyzja GDDKiA? Jest to efektem decyzji resortu środowiska, który już w 2012 roku podwyższył dopuszczalne normy hałasu na drogach szybkiego ruchu. Z tego powodu, w wielu miejscach montaż ekranów dźwiękochłonnych nie jest już wymagany.

Rezygnacja z ich budowy przyniesie także spore oszczędności. Koszt budowy nowego odcinka autostrady A4 zmniejszy się dzięki temu o kilkanaście milionów złotych. Jednak plany GDDKiA nie podobają się mieszkańcom okolicznych miejscowości. Ostateczną decyzję w sprawie pozostawienia ekranów dźwiękochłonnych podejmą wojewodowie podkarpacki i małopolski.

Plany GDDKiA dotyczą nie tylko budowanych obecnie dróg, lecz również rezygnacji z barier na już powstałych trasach. Wynika to z faktu, że konserwacja takich ekranów także generuje duże koszty. Jednak decyzje o ich ewentualnych usunięciu zostaną podjęte najwcześniej w 2020 roku. Gdyby GDDKiA zdecydowała się na taki krok wcześniej, musiałaby zapłacić karę, gdyż powstanie takich barier było finansowane z unijnych dotacji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty