Obecne przepisy nakazują, by dopuszczalna norma hałasu w terenie zabudowanym nie przekraczała 55 dB. Polskie prawo jest w tym zakresie jednym z najbardziej restrykcyjnych w Europie. Dla porównania, W Niemczech limit ten wynosi 59 dB, zaś średnia państw członkowskich to 65 dB.
Z tego też powodu koszty związane z budową autostrad i dróg ekspresowych są w naszym kraju bardzo wysokie. Ministerstwo środowiska zaproponowało zatem, by podnieść ten limit z 55 do 60 dB. Pozwoliłoby to zrezygnować z ekranów dźwiękochłonnych na niektórych odcinkach dróg. Choć zmiana ta wydaje się niewielka, według wyliczeń urzędników powinno zmniejszyć wydatki nawet do 40%.
Przeciwko takim regulacjom protestują ekolodzy. Ich zdaniem, zmiana ta nie została poprzedzona odpowiednimi analizami. Zwłaszcza w zakresie wpływu hałasu na zdrowie mieszkańców.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?