Mniej ekranów akustycznych na drogach?

(pp)
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse
W ostatnich latach w Polsce znacząco zwiększyła się ilość oddanych do użytku autostrad i dróg ekspresowych. Jednak zdaniem resortu środowiska, ich liczba mogłaby być większa, gdyby obniżono limity dotyczące dopuszczalnych norm hałasu. W ten sposób zostaną obniżone koszty budowy kolejnych kilometrów dróg.
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse

Obecne przepisy nakazują, by dopuszczalna norma hałasu w terenie zabudowanym nie przekraczała 55 dB. Polskie prawo jest w tym zakresie jednym z najbardziej restrykcyjnych w Europie. Dla porównania, W Niemczech limit ten wynosi 59 dB, zaś średnia państw członkowskich to 65 dB.

Z tego też powodu koszty związane z budową autostrad i dróg ekspresowych są w naszym kraju bardzo wysokie. Ministerstwo środowiska zaproponowało zatem, by podnieść ten limit z 55 do 60 dB. Pozwoliłoby to zrezygnować z ekranów dźwiękochłonnych na niektórych odcinkach dróg. Choć zmiana ta wydaje się niewielka, według wyliczeń urzędników powinno zmniejszyć wydatki nawet do 40%.

Przeciwko takim regulacjom protestują ekolodzy. Ich zdaniem, zmiana ta nie została poprzedzona odpowiednimi analizami. Zwłaszcza w zakresie wpływu hałasu na zdrowie mieszkańców.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty