Mitsubishi w rajdach terenowych

(lm)
Mitsubishi ma już ponad dwudziestoletnie doświadczenie w rajdach terenowych. W tym roku uwaga zespołu skupia się głównie na modelu Pajero Evolution

, które zostało zbudowane według specyfikacji technicznej FIA (Międzynarodowej Federacji Samochodowej), wprowadzonej z początkiem 2002 roku i określanej jako Super Production (superprodukcyjna). 

Mitsubishi w rajdach terenowych

Przepisy te stanowią między innymi, iż maksymalna szerokość samochodu nie może być większa niż 2.000 mm, a skok zawieszenia nie może przekraczać 250 mm. Podobnie minimalna masa auta nie może być niższa niż 1.750 kg. Pojazd Mitsubishi oczywiście spełnia te wymagania.
Pajero evolution po raz pierwszy zostało zaprezentowane jako auto studyjne podczas salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem jesienią 2001 roku. Dokładnie 12 miesięcy później światło dzienne ujrzała wersja gotowa do startów w rajdach, która wzięła udział między innymi w ubiegłorocznym rajdzie Paryż-Dakar.
W tym sezonie wóz został poddany licznym modyfikacjom, z których najważniejszą jest zastąpienie silnika 3.5 V6, jednostką w tym samym układzie, ale już o pojemności 4 litrów. Co prawda moc obu silników jest identyczna - 270 KM - jednak większy motor osiąga ją już przy 5.500 obr/min., o 500 obr/min wcześniej niż silnik 3.5.
 
W Pajero Evolution zastosowano system niezależnego zawieszenia wszystkich kół z podwójnymi wahaczami, podwójnymi amortyzatorami o regulowanej charakterystyce tłumienia oraz sterowany hydraulicznie układ poprzecznego stabilizatora. To ostatnie rozwiązanie jest z powodzeniem wykorzystywane w samochodach WRC w rajdach drogowych i zapewnia większą stabilność pojazdu.
 
W tegorocznym Dakarze nie będzie natomiast zastosowany system umożliwiający regulację ciśnienia powietrza w kołach i ich pompowanie z wnętrza samochodu. Stosowanie tego rozwiązania jest dopuszczone przez przepisy tylko w wozach napędzanych na przednią oś i z silnikiem w przedniej części nadwozia.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty