Mitsubishi Pajero

Motoexpress
Udostępnij:
Pajero należy do najbardziej znanych samochodów uterenowionych. Mitsubishi wytwarza je od wielu lat i w wielu odmianach.

Pojazd zbudowano z wykorzystaniem wielu elementów towarowego pick-upa mitsubishi L200. Widać to w stylizacji przedniej części nadwozia, a to co niewidoczne z zewnątrz, to układ przeniesienia napędu i układ jezdny. Pajero sport jest mocny, wytrzymały, zdolny do przenoszenia znacznych obciążeń. Jego nośność wynosi aż 655 kg i jeszcze może holować przyczepę o dopuszczalnej masie całkowitej do 2800 kg.
Prowadzenie
Kierowca ma świetną widoczność przez szybę przednią i w dużych lusterkach zewnętrznych. Musi mieć jednak na uwadze to, że siedzi wysoko, ponad dachami osobowych pojazdów i czasem może ich nie zauważyć. Zajmuje wygodną pozycję, gdyż fotel ma regulację ustawienia - nawet wysokości, jest też regulacja kąta kolumny kierownicy. Urządzenia sterowania działają płynnie.
Podczas jazdy z większą prędkością (poza miastem), odczuwa się ruchy boczne pojazdu, wynikające z tzw. "pływania" na ogumieniu o dużym przekroju poprzecznym oraz z wrażliwości układu kierowniczego - dużej siły wspomagania.
Ozdobione nadwozie
W dwubryłowym nadwoziu wprowadzono ozdobne akcenty. Chromowane powłoki znalazły się na listwach obwodowych atrapy chłodnicy i obwódkach lamp przednich, na klamkach drzwi, obudowach lusterek zewnętrznych, listwach stopni wejściowych oraz nakrętkach kół. Z czarnego tworzywa sztucznego wykonane są oba zderzaki, nadkola wystające ponad obrys nadwozia, szeroki pas pod oknem w ścianie tylnej.
Wygodne wnętrze
Pudełkowaty kształt nadwozia trafnie sugeruje, że wewnątrz jest dużo miejsca. Nawet z tyłu, o co w większości pojazdów najtrudniej, mamy wiele przestrzeni dla 3 pasażerów. Oparcie kanapy tylnej ma regulację kąta pochylenia.
Kanapa tylna jest dzielona w stosunku 60:40 i rozkładana do płaszczyzny poziomej. Po rozłożeniu przednich i tylnych siedzeń otrzymujemy równą powierzchnię, wygodną nawet do spania. Rzadko kto śpi teraz w samochodzie osobowym, ale w terenowym, na wycieczce, czemu nie?
Napęd na 4 koła
Pajero sport wykazuje się dobrą dynamiką i również dobrymi właściwościami terenowymi. Można sobie pozwolić nawet na pokonywanie przeszkód terenowych, np. przejeżdżanie brodów o głębokości do 50 cm.
Zdolność poruszania się w terenie wynika przede wszystkim z układu napędowego 4 kół. Napęd z silnika przenoszony jest stale na koła tylne, a skierowanie go też na koła przednie odbywa się dodatkową dźwignią umieszczoną obok dźwigni zmiany biegów. Włączenie napędu 4 kół możemy przeprowadzić podczas jazdy i to z dużą prędkością, do 100 km/h. Dodatkową dźwignię możemy też przesunąć w położenie oznaczone 4L, ale tylko podczas postoju pojazdu. Wtedy zadziała reduktor i otrzymujemy tzw. przełożenie pełzające z napędem 4 kół, ułatwiające jazdę w trudnym terenie.
Luksusowy łazik
Wyposażenie wnętrza i cała konstrukcja pojazdu czynią go uniwersalnym - do przewozu i osób, i dużego bagażu. Wysoka jakość wykonania i użycie dobrych materiałów oraz dynamika i możliwości poruszania się w terenie - są atutami pajero sport. Za te wszystkie udogodnienia trzeba zapłacić około 133 tys. zł.
Wybrane dane techniczne

Liczba cyl./poj. skokowa (cm3)6/2972
Moc maks. (KM-obr./min)175-5000
Moment obr. (Nm-obr./min)255-4500
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)11,6
Prędkość maks. (km/h)175
Zużycie paliwa (l/100 km)miasto/poza miastem 16,2/10,0
Wymiary: dł. x szer. x wys. (cm)461 x 177,5 x 173,5
Rozstaw osi (cm)272,5
Masa własna (kg)1855

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Motocyklista niemal potrącił dziewczynkę na przejściu dla pieszych

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie