Pojazd zbudowano z wykorzystaniem wielu elementów towarowego pick-upa mitsubishi L200. Widać to w stylizacji przedniej części nadwozia, a to co niewidoczne z zewnątrz, to układ przeniesienia napędu i układ jezdny. Pajero sport jest mocny, wytrzymały, zdolny do przenoszenia znacznych obciążeń. Jego nośność wynosi aż 655 kg i jeszcze może holować przyczepę o dopuszczalnej masie całkowitej do 2800 kg.
Prowadzenie
Kierowca ma świetną widoczność przez szybę przednią i w dużych lusterkach zewnętrznych. Musi mieć jednak na uwadze to, że siedzi wysoko, ponad dachami osobowych pojazdów i czasem może ich nie zauważyć. Zajmuje wygodną pozycję, gdyż fotel ma regulację ustawienia - nawet wysokości, jest też regulacja kąta kolumny kierownicy. Urządzenia sterowania działają płynnie.
Podczas jazdy z większą prędkością (poza miastem), odczuwa się ruchy boczne pojazdu, wynikające z tzw. "pływania" na ogumieniu o dużym przekroju poprzecznym oraz z wrażliwości układu kierowniczego - dużej siły wspomagania.
Ozdobione nadwozie
W dwubryłowym nadwoziu wprowadzono ozdobne akcenty. Chromowane powłoki znalazły się na listwach obwodowych atrapy chłodnicy i obwódkach lamp przednich, na klamkach drzwi, obudowach lusterek zewnętrznych, listwach stopni wejściowych oraz nakrętkach kół. Z czarnego tworzywa sztucznego wykonane są oba zderzaki, nadkola wystające ponad obrys nadwozia, szeroki pas pod oknem w ścianie tylnej.
Wygodne wnętrze
Pudełkowaty kształt nadwozia trafnie sugeruje, że wewnątrz jest dużo miejsca. Nawet z tyłu, o co w większości pojazdów najtrudniej, mamy wiele przestrzeni dla 3 pasażerów. Oparcie kanapy tylnej ma regulację kąta pochylenia.
Kanapa tylna jest dzielona w stosunku 60:40 i rozkładana do płaszczyzny poziomej. Po rozłożeniu przednich i tylnych siedzeń otrzymujemy równą powierzchnię, wygodną nawet do spania. Rzadko kto śpi teraz w samochodzie osobowym, ale w terenowym, na wycieczce, czemu nie?
Napęd na 4 koła
Pajero sport wykazuje się dobrą dynamiką i również dobrymi właściwościami terenowymi. Można sobie pozwolić nawet na pokonywanie przeszkód terenowych, np. przejeżdżanie brodów o głębokości do 50 cm.
Zdolność poruszania się w terenie wynika przede wszystkim z układu napędowego 4 kół. Napęd z silnika przenoszony jest stale na koła tylne, a skierowanie go też na koła przednie odbywa się dodatkową dźwignią umieszczoną obok dźwigni zmiany biegów. Włączenie napędu 4 kół możemy przeprowadzić podczas jazdy i to z dużą prędkością, do 100 km/h. Dodatkową dźwignię możemy też przesunąć w położenie oznaczone 4L, ale tylko podczas postoju pojazdu. Wtedy zadziała reduktor i otrzymujemy tzw. przełożenie pełzające z napędem 4 kół, ułatwiające jazdę w trudnym terenie.
Luksusowy łazik
Wyposażenie wnętrza i cała konstrukcja pojazdu czynią go uniwersalnym - do przewozu i osób, i dużego bagażu. Wysoka jakość wykonania i użycie dobrych materiałów oraz dynamika i możliwości poruszania się w terenie - są atutami pajero sport. Za te wszystkie udogodnienia trzeba zapłacić około 133 tys. zł.
Wybrane dane techniczne
Liczba cyl./poj. skokowa (cm3) | 6/2972 |
Moc maks. (KM-obr./min) | 175-5000 |
Moment obr. (Nm-obr./min) | 255-4500 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 11,6 |
Prędkość maks. (km/h) | 175 |
Zużycie paliwa (l/100 km) | miasto/poza miastem 16,2/10,0 |
Wymiary: dł. x szer. x wys. (cm) | 461 x 177,5 x 173,5 |
Rozstaw osi (cm) | 272,5 |
Masa własna (kg) | 1855 |
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?