Mitsubishi Pajero 2003

(w)
Na przełomie lutego i marca do salonów trafiły pierwsze egzemplarze Mitsubishi Pajero po modernizacji.

Z zewnątrz auto różni się od poprzednika przede wszystkim wyglądem przedniej części nadwozia - inne są przedni zderzak i wlot powietrza do chłodnicy. Nieco inaczej wyglądają także tylne światła.

Mitsubishi Pajero 2003

Zmiany przeprowadzono także wewnątrz, choć są one mniej widoczne niż te w przypadku nadwozia. Jaśniejsze niż dotychczas są drewniane elementy deski rozdzielczej i kierownicy. Gałka dźwigni zmiany biegów obszyta jest skórą. W jednej z wersji wyposażeniowych przewidziano skórzaną tapicerkę i szyberdach. Nadwozie Pajero to konstrukcja samonośna, dzięki temu samochód ma przestronne wnętrze, a także niżej usytuowany środek ciężkości.
W Pajero 2003 zastosowano trzy nowe systemy, które ułatwiają jazdę w terenie i nie tylko. Pierwszy z nich to MASC (Mitsubishi Active Stability Control), czyli układ stabilizacji toru jazdy. System ten analizuje przyspieszenie poprzeczne, prędkość kątową, kąt obrotu kierownicy oraz stopień uchylenia przepustnicy i dzięki temu natychmiast wykrywa "zaburzenia" w prowadzeniu samochodu.
Druga nowość w Pajero 2003 to MATC (Mitsubishi Active Traction Control), czyli aktywny system kontroli trakcji. Przydatny jest on szczególnie podczas jazdy na nawierzchniach o niskiej przyczepności, oblodzonej lub pokrytej śniegiem drodze, ale również przy stromych zjazdach leśnymi drogami. Trzeci z elektronicznych systemów występujący w najnowszym Pajero to EBAC (Engine Brake Assist Control). System tylko podczas przenoszenia napędu na cztery koła, na pierwszym biegu, z włączoną blokadą centralnego mechanizmu różnicowego oraz przy zwolnionych hamulcach.
Podstawową jednostką napędową Pajero 2003 oferowanego na polskim rynku jest czterocylindrowy silnik wysokoprężny DI-D, o pojemności 3,2 litra i mocy 165 KM. Druga z jednostek to sześciocylindrowy silnik benzynowy z rodziny GDI o pojemności 3,5 litra i mocy 203 KM.
Fot. Witold Blady

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

NOWY ODCINEK OBWODNICY WSCHODNIEJ_

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty