Mitsubishi Outlander

Jacek Dobkowski
Najnowszy model Mitsubishi, który pojawi się w polskich salonach w czerwcu, trudno jednoznacznie zakwalifikować do któregoś z tradycyjnych segmentów.

Mitsubishi Outlander

W tym roku w Europie Mitsubishi planuje
sprzedać 8 000 Outlanderów. Jedna czwarta,
czyli 2 000 ma przypaść na Niemcy.
Pojemność polskiego rynku jest wstępnie
szacowana na 100 egzemplarzy
Fot. Jacek Dobkowski

Takie pojazdy są określane w języku angielskim terminem "crossover". Outlander wygląda jak podwyższone kombi segmentu D. Obszernością wnętrza przywodzi na myśl minivany. Dzięki stałemu napędowi na cztery koła ze sprzęgłem wiskotycznym ma też cechy wozów terenowych.
Autostrada
Grupa 11 polskich dziennikarzy miała okazję poznać Outlandera w południowej Hiszpanii, w okolicach Sewilli (20 stopni, w Polsce nawrót zimy). Na autostradzie Outlander robi wrażenie przede wszystkim brakiem drgań, które w wielu innych autach czuje się na kierownicy i dźwigni zmiany biegów. Przy prędkości 190 km/h, na piątym biegu, obrotomierz pokazywał 5 500. Do obrotów mocy maksymalnej (6 000) brakowało więc 500. Co ważniejsze dwulitrowy, 136-konny motor pracował stosunkowo cicho i nie protestował przed dalszym przyspieszaniem. Na szybko branych łukach stateczność nadwozia również nie dawała powodów do krytyki.
To wręcz niezwykłe, jak szybko i bezpiecznie można poruszać autem, które zapewne będzie popularnie określane jako terenowe.
Umiarkowany teren
Nikt nie wymaga od takiego samochodu, żeby dzielnością na bezdrożach dorównywał Mitsubishi Pajero, czy Toyocie Land Cruiser. W Hiszpanii poruszaliśmy się po leśnych szturowych drogach, także po piaszczystej plaży. Napęd 4 WD działał sprawnie. Po mocniejszym dodaniu gazu koła nie mełły drogi po próżnicy, tylko zwiększały obroty. Nawet za szybkie wjechanie w dziurę nie powodowało dobijania zawieszenia, czy huśtania karoserii. Na polskie, asfalty wóz, jaki znalazł.
Koszty
Outlander jest produkowany w Japonii, to europejska mutacja nieznanego wcześniej na naszym kontynencie Airtreka. Produkt japoński, więc o jakość i niezawodność można być spokojnym. W Polsce oznacza to jednak również 35-procentowe cło i pochodne. Dlatego cena Outlandera 2,0 będzie wynosiła około 110 tysięcy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty