MiEV Evolution III to zmodyfikowana wersja zeszłorocznego modelu MiEV Evolution II. Pojazd wykorzystuje szereg

udoskonalonych rozwiązań technologicznych z poprzedniej wersji, jak na przykład pojemne akumulatory, wydajny silnik elektryczny czy sterowany elektrycznie układ napędu na cztery koła z czterema silnikami. W celu obniżenia masy własnej pojazdu konstruktorzy zoptymalizowali również podwozie oparte na ramie rurowej, stosując nowe materiały. Łączna moc czterech silników elektrycznych wzrosła z 400 do 450 kW, w związku z czym producent zastosował szersze opony (330/680-18 zamiast 260/650-18). Dodatkowo poprawiono własności aerodynamiczne nadwozia i siłę docisku, stosując nowe elementy wykonane z włókna węglowego i zoptymalizowany spoiler, którego ostateczny kształt uformowano na podstawie testów w tunelu aerodynamicznym. Ponadto, modyfikacje zintegrowanego systemu kontroli dynamiki pojazdu (S-AWC) zaowocowały lepszą trakcją i

mniejszym uślizgiem kół poprzez precyzyjne sterowanie zachowaniem auta podczas jazdy na granicy przyczepności. Wszystkie wprowadzone zmiany pozwalają wydobyć pełen potencjał nowego samochodu wyścigowego przy zachowaniu wysokiej jakości prowadzenia.
W zespole zajmą miejsce ci sami kierowcy, co w ubiegłym roku. Pierwsze Mitsubishi MiEV Evolution III poprowadzi Hiroshi Masuoka, kapitan zespołu i dwukrotny zwycięzca rajdu Dakar, który rok temu zajął drugie miejsce w kategorii pojazdów z napędem elektrycznym Electric Division z modelem MiEV Evolution II. Za kierownicą drugiego Mitsubishi MiEV Evolution III zasiądzie Greg Tracy, sześciokrotny motocyklowy triumfator klasyfikacji

ogólnej Pikes Peak i ubiegłoroczny zdobywca trzeciego miejsca w kategorii pojazdów z napędem elektrycznym Electric Division z modelem MiEV Evolution II.
Dyrektor techniczny zespołu oraz główni mechanicy to w większości inżynierowie MMC z działu Development Engineering Office. Będą oni odpowiedzialni za serwisowanie samochodów wyścigowych podczas wyścigu, jak również za gromadzenie danych, które zostaną następnie wykorzystane w pracach nad technologiami EV firmy Mitsubishi, zintegrowanym systemem kontroli dynamiki pojazdu (S-AWC) oraz układem „e-EVOLUTION”, łączącym napęd elektryczny z systemem S-AWC.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?