
Lancer to pięcioosobowy przestronny hatchback o długości 4585 mm, szerokości 1760 mm i 1490 mm wysokości. Samochód ma dynamiczną, wręcz „agresywną” sylwetkę, która nasuwa skojarzenie z rekinem, a tylny spojler jedynie dopełnia wrażenie mocy i charakteru. To poczucie utrzymuje się aż do momentu wyruszenia autem w podróż.

Wyposażony w czterocylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 1,8 l. i mocy 143 KM Lancer to, tak naprawdę, oswojona rybka a nie żaden drapieżnik. Nie jest to bynajmniej jego wadą. Auto prowadzi się bardzo pewnie. Brak turbiny doładowującej sprawia, że samochód spokojnie reaguje na ruch pedału gazu, a kierowca wie, że w każdej sytuacji w pełni panuje nad maszyną. Maksymalny moment obrotowy 178 Nm osiągany jest przy 4250 obr./min i w połączeniu z dość przeciętną mocą pozwala rozpędzić ważące 1350 kg auto do 100 km/h w 9,8 s. Jest to całkiem przyzwoity wynik biorąc pod uwagę, że Lancer na przejechanie 100 km zużywa średnio ok. 7,7 l a więc nie można nazwać go paliwożernym. Prędkość maksymalna to 204 km/h.

Napęd na przednie koła przekazywany jest za pośrednictwem 5-stopniowej, ręcznej przekładni, do której działania w zasadzie trudno mieć jakiekolwiek zastrzeżenia.
Samochód charakteryzuje się dość uniwersalnym zawieszeniem, którego charakterystyka dąży raczej w kierunku sportowego, ale bez utraty walorów komfortu. W skrócie, auto dobrze się trzyma drogi, ale też nie odczujemy zbytnio polskich dziurawych nawierzchni.

Nad bezpieczeństwem podróżujących czuwa m.in. ABS z systemem elektronicznego rozkładu sił hamowania (EBD) oraz 7 poduszek powietrznych.
Wnętrze auta jest przestronne i nawet z pełnym kompletem pasażerów nikt nie powinien narzekać na brak miejsca i niewygodę. Skórzane obicia znacznie podnoszą poczucie luksusu. Kierowca ma do swojej dyspozycji ergonomicznie rozmieszczone przełączniki oraz duże i przejrzyste wskaźniki. Auto doposażono w spory wyświetlacz z nawigacją satelitarną, tempomat, elektrycznie sterowane szyby i lusterka boczne oraz manualną klimatyzację.

Wybierając Lancera nie trzeba martwić się również o jego ładowność. Pojemność kufra to, w zależności od konfiguracji tylnej kanapy, od 344 do 1394 l., natomiast oparcie tylnej kanapy dzielone w proporcji 60 do 40 znacznie ułatwia organizację wnętrza i przestrzeni bagażowej. Dźwigienki umieszczone blisko tylnej krawędzi bagażnika ułatwiają składanie oparć.
Mitsubishi Lancer z silnikiem 1,8 l. w wersji Instyle NAVI to wydatek rzędu 91 440 zł. W zamian otrzymujemy duże, rodzinne auto, które na pewno zwraca na siebie uwagę na drodze i budzi respekt wśród innych kierowców.
Poniżej porównanie danych technicznych z autami konkurencyjnymi.
Mitsubishi Lancer Instyle NAVI | Mazda 3 Sport | Peugeot 3008 Premium | |
Cena | 91 440 | 88 900 | 87 000 |
Silnik | Benzynowy | Benzynowy | Benzynowy |
Pojemność skokowa (l) | 1,8 | 2,0 | 1,6 |
Moc maksymalna (KM) | 143 | 151 | 156 |
Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy obr./min | 178/ 4250 | 187/4000 | 240/1400 |
Przyspieszenie od 0-100 km/h (s) | 9,8 | 10,6 | 8,9 |
Prędkość maksymalna (km) | 204 | 205 | 201 |
Średnie zużycie paliwa (l) | 7,7 | 6,8 | 7,4 |
Emisja CO2 | 183 | 159 | 176 |
Skrzynia biegów | Manualna, 5 biegów | Manualna, 6 biegów | Manualna, 6 biegów |
Pojemność bagażnika (l) | 344/1394 | 340/1360 | 432/1241 |
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?