Mitsubishi Lancer 1.6 sedan

Zdzisław Podbielski
Fot. Z. Podbielski: Mitsubishi Lancer ma „spokojną” linię nadwozia. Wnętrze jest przestronne, również na tylnej kanapie.
Fot. Z. Podbielski: Mitsubishi Lancer ma „spokojną” linię nadwozia. Wnętrze jest przestronne, również na tylnej kanapie.
Udostępnij:
Na europejskim rynku Mitsubishi Lancer zadebiutował trzydzieści lat temu. Obecnie doczekał się dziewiątego wydania.

Na europejskim rynku Mitsubishi Lancer zadebiutował trzydzieści lat temu. Był to samochód nowoczesny, oferowany w wersji 2-i 4-drzwiowej. Później Lancer był trzybryłową wersją Colta. Obecnie Lancer doczekał się dziewiątego wydania i z Coltem nie ma już nic wspólnego.

 

Fot. Z. Podbielski: Mitsubishi Lancer ma „spokojną” linię nadwozia. Wnętrze jest przestronne, również na tylnej kanapie.
Fot. Z. Podbielski: Mitsubishi Lancer ma „spokojną” linię nadwozia. Wnętrze jest przestronne, również na tylnej kanapie.

Obecny Mitsubishi Lancer ma wspólne cechy konstrukcyjne ze słynnym, sportowym Lancerem Evolution, którego ósma generacja niemal równocześnie z nim debiutowała w maju 2004 r. W Polsce Lancer jest oferowany z silnikiem 1,6 l lub 2,0 l. Do prezentacji wybraliśmy wersję silnikową o mniejszej pojemności skokowej.

 

Klasyczna jakość

 

Lancer nie zachwyca urodą nadwozia, jest to klasyczne, trzybryłowe nadwozie pozbawione wymyślnych kształtów. Wystrój wnętrza jest spokojny, a deska rozdzielcza nawet wygląda surowo. Zwraca uwagę  koło kierownicze o dużej średnicy. Estetyczne wrażenia są subiektywne, nie powinno być natomiast rozbieżności, co do oceny wykonania pojazdu i jakości użytych materiałów.

Fot. Z. Podbielski: Bagażnik ma objętość 430 l. Zwracają uwagę ozdobne klosze lamp tylnych; spoiler dodawany jest na życzenie.
Fot. Z. Podbielski: Bagażnik ma objętość 430 l. Zwracają uwagę ozdobne klosze lamp tylnych; spoiler dodawany jest na życzenie.

Produkowany wyłącznie w Japonii Lancer zmontowany jest bardzo solidnie.

Wnętrze nadwozia jest na tyle obszerne, że pasażerowie siedzący z tyłu mają wystarczającą ilość miejsca. Bagażnik o pojemności 430 l - jak na samochód ze średniego segmentu - ma umiarkowaną objętość i jeszcze zawiasy wchodzą do bagażnika.

 

Silnik

 

Jednostka napędowa ma 4 cylindry, głowicę wykonaną z lekkich stopów, a w niej jeden wałek rozrządu odbierający napęd za pomocą paska zębatego i sterujący 16-zaworami. Z pojemności 1,6 l uzyskano 98 KM mocy. Silnik Lancera jest tzw. długoskokowy - ma większy skok tłoka niż średnicę cylindra. Silnik Lancera dysponuje dużym momentem obrotowym, lecz aby go

Fot. Z. Podbielski: Miejsce kierowcy jest bardzo ergonomiczne, a deska rozdzielcza stanowi wzór prostego rozwiązania.
Fot. Z. Podbielski: Miejsce kierowcy jest bardzo ergonomiczne, a deska rozdzielcza stanowi wzór prostego rozwiązania.

wykorzystać, trzeba znacząco przycisnąć pedał przyspiesznika. Wtedy zwiększa się hałas jednostki napędowej.

 

Wrażenia z jazdy

 

Kierowca może obrać wygodną pozycję, w czym pomaga regulacja wysokości fotela i pochylenia kolumny kierownicy. Precyzyjnie działają przełączniki oraz dźwignia zmiany biegów o krótkich skokach. Dobrano też wspomaganie kierownicy, a mała średnica skrętu czyni pojazd zwrotnym. Bardzo dobra widoczność w dużych lusterkach zewnętrznych ułatwia manewrowanie pojazdem. Podczas jazdy silnik wykazuje umiarkowaną głośność, wzmożoną przy rozpędzaniu pojazdu. Pojazd jest stabilny w ruchu i mało wrażliwy na podmuchy bocznego wiatru. Na łukach dróg nadwozie przechyla się niewiele.

 

Podsumowanie

 

Mitsubishi oferuje samochód wykonany dokładnie, jednocześnie wygodny i pewny w prowadzeniu. Dobrze dobrane zawieszenie kół i spora przestronność wnętrza to zalety pojazdu. Dla zwolenników samochodów japońskich Lacer jest interesującą propozycją.

  

Wybrane dane techniczne - Mitsubishi Lancer 1.6 sedan

 

Rodzaj silnika

Benzynowy

Liczba cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3
)

1584

Moc maksymalna (KM-obr/min)

98-5000

Maks. moment obr. (Nm-obr/min)

150-4000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

11,8

Prędkość maksymalna (km/h)

183

Zużycie paliwa: miasto/poza miastem/

cykl mieszany (l/100 km)

9,0/5,6/6,8

Pojemność zbiornika paliwa (l)

50

Długość/szerokość/wysokość pojazdu (cm)

448/170/145

Rozstaw osi (cm)

260

Pojemność bagażnika (l)

430

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

3 lub 100 tys. km/6

Cena wersji Invite (zł)

61 990

 

Nasza ocena (przyznana liczba gwiazdek od 1 do 5)

 

Przestronność wnętrza

****

Pasażerowie siedzący z tyłu mają wystarczająco miejsca, bagażnik jest większy u konkurentów

Silnik

****

Niezawodny, pracuje cicho na biegu luzem i głośny podczas rozpędzania, osiąga wysoki moment obrotowy

Poziom hałasu

****

Wzmożony tylko podczas intensywnego rozpędzania, nie odbiega od konkurencyjnych pojazdów

Hamulce

****

Tarczowe przy 4 kołach, skutecznie działające, seryjnie montowany układ przeciwblokujący ABS

Dynamika

****

Na dobrym poziomie, łatwa do wykorzystania dobrze zestopniowanymi przełożeniami

Zużycie paliwa

****

W tzw. cyklu mieszanym nie przekracza 7 l/100 km i 9 dm3
/100 km w ruchu miejskim - to przyzwoite wyniki, korzystniejsze niż np. w Renault Megane II 1.6

Nowoczesność konstrukcji

****

Poprawna i pewna konstrukcja to atuty tego pojazdu

Wyposażenie

*****

Bardzo dobre, z możliwością dokupienia np. bocznych i kurtynowych poduszek bezpieczeństwa

 

Wybrane wyposażenie seryjne pojazdu:

 

- dwie przednie poduszki bezpieczeństwa,

- układ przeciwblokujący ABS+EBD,

- klimatyzacja ręczna i filtr przeciwpyłkowy,

- elektrycznie sterowane szyby w 4 drzwiach,

- elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne,

- centralny zamek,

- regulacja wysokości fotela kierowcy,

- wspomaganie kierownicy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie