Nowy Trition / L200 to najnowsze wcielenie modelu, który obchodzi w tym roku 40. urodziny. Samochód jest produkowany w fabryce Laem Chabang, zarządzanej przez Mitsubishi Motors (Thailand) Co. Ltd. (MMTh), producenta i dystrybutora MMC w Tajlandii.
Pojazd ma status strategicznego modelu globalnego, który po wprowadzeniu w Tajlandii będzie oferowany na innych rynkach Docelowo samochód będzie sprzedawany w około 150 krajach na całym świecie.__
__Przednią partię samochodu zaprojektowano zgodnie z najnowszą wersją koncepcji „Dynamic Shield” (dynamicznej tarczy). Wysoko biegnąca linia maski silnika i solidniejsze już na pierwszy rzut oka, umieszczone wyżej reflektory, nadają nowemu modelowi oglądanemu z przodu mocniejszej i bardziej imponującej postury.
Uwagę zwracają także wyrzeźbione na nowo krzywizny nadwozia z kontrastowymi ostrymi liniami i wydłużonymi nadkolami, Oświetlenie i elementy zderzaków stają się częścią wytrzymałej konstrukcji, łącząc też wizualnie formę tyłu i przodu pojazdu oraz poszerzając go optycznie.
Zmodernizowane wnętrze pickupa stawia na nowoczesność i solidność, do czego przyczynia się wspólna ramka zespołu przełączników i wylotów powietrza. Miękkie powierzchnie oraz przeszycia na konsoli między fotelami, na podłokietnikach i w rejonie hamulca postojowego dodają wnętrzu luksusowego charakteru.
Nowy Trition L200 w wersjach z napędem 4WD jest wyposażony w system SuperSelect 4WD lub EasySelect 4WD, który ułatwia przełączanie trybów jazdy na optymalny w danych warunkach drogowych. Dzięki wprowadzeniu nowych trybów jazdy, oba systemy 4WD zapewniają lepszą sprawność w terenie.
Zarówno system SuperSelect, jak i EasySelect 4WD korzystają z nowego trybu Offroad. Po jego włączeniu spójnej kontroli podlega moc, przekładnia i hamulce, aby można było sterować stopniem poślizgu kół, a tym samym maksymalizować skuteczność jazdy w terenie i zdolność do wydostawania się z błota lub śniegu. Prędkość pojazdu jest sterowana elektronicznie, aby umożliwić kierowcy bezpieczniejsze i precyzyjniejsze pokonywanie stromych lub śliskich zjazdów.
Systemy zapewniające bezpieczeństwo i komfortową świadomość tego bezpieczeństwa to:
o System łagodzenia kolizji czołowych (FCM), który umożliwia wykrycie pojazdów i pieszych znajdujących się przed samochodem;
o System ostrzegania o pojazdach w martwym polu lusterek bocznych (BSW + LCA), który pomaga w unikaniu bocznych kolizji z innymi pojazdami podczas zmian pasa ruchu poprzez wykrywanie pojazdów znajdujących się bezpośrednio za samochodem lub w jego sąsiedztwie i ostrzega kierowcę dźwiękiem oraz miganiem diody w lusterku zewnętrznym;
o Tylny sygnalizator ruchu poprzecznego (RCTA), który w ten sam sposób pomaga uniknąć kolizji podczas cofania;
o Ultradźwiękowy system łagodzenia skutków omyłkowego wciśnięcia pedału przyspieszenia (UMS), który zmniejsza skutki kolizji wynikających z niewłaściwego użycia pedału przyspieszenia podczas ruszania lub cofania na parkingach, czy w innych ograniczonych przestrzeniach.
Przydatne wsparcie kierowcy zapewnia też system monitorowania otoczenia samochodu, generujący widok z lotu ptaka obszaru wokół pojazdu, a także sygnały z czujników parkowania.
Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?
Jakość jazdy uległa podwyższeniu dzięki zastosowaniu większych tylnych amortyzatorów, dzięki większej ilości oleju tłumiącego wstrząsy. Zastosowanie 6-biegowej przekładni automatycznej, zamiast 5-biegowej, używanej dotychczas, umożliwiło płynniejsze i intensywniejsze przyspieszenie oraz podniosło jakość pracy przekładni. Producent nie zdradza informacji o silnikach. Najprawdopodobniej w ofercie pozostanie 180-konny turbodiesel o pojemności 2,4 l.
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?