Ten samochód nie jest zaliczany do grupy tzw. pojazdów wielofunkcyjnych, ale gdyby wziąć pod uwagę różnorodność jego zastosowań i możliwości trakcyjne to z całą pewnością nie tylko dorównuje tym ostatnim, ale pod wieloma względami nawet je przewyższa.

Podwójna kabina zapewnia miejsce dla pięciu osób, a skrzynia ładunkowa umożliwia jednocześnie przewóz towarów o masie do 1100 kilogramów. Jazda przy pełnym obciążeniu może odbywać się po równej jak stół autostradzie, ale i także w trudnych warunkach terenowych, gdzie swoje zalety ujawnia wysokie i sztywne zawieszenie oraz system przeniesienia napędu na wszystkie koła.
Pierwszy pick-up Mitsubishi o nazwie L 200 pojawił się na rynku japońskim w roku 1978. Już dwa lata później wyposażono go w napęd na cztery koła. Samochód bardzo szybko zyskał niezwykłą popularność. W Stanach Zjednoczonych czy Australii stał się wręcz pojazdem kultowym, łączącym zalety małej ciężarówki i rasowego terenowca pozwalającego bezproblemowo poruszać się po leśnych duktach czy pokonywać pozbawione stałych dróg tereny wielkich farm.
Najnowsza wersja mitsubishi L 200, która wprowadzana jest właśnie na polski rynek, potwierdza uznane walory tego modelu.

Wewnątrz kabiny czujemy się jak w samochodzie osobowym i tylko dodatkowa dźwignia zmiany przeniesienia napędu podpowiada, że znajdujemy się w aucie o charakterystyce terenowej. Fotel kierowcy posiada wygodną regulację, co w połączeniu z podobnymi możliwościami dotyczącymi koła kierownicy pozwala zająć wygodną pozycję prowadzącemu.
Deska rozdzielcza pokryta jest miękkim tworzywem, a w tablicy zegarów nie zabrakło występującego w standardzie obrotomierza, niezwykle użytecznego w tego typu pojeździe. W zestawie wskaźników znajdujemy również kontrolki informujące o rodzaju załączonego napędu, a z lewej strony tablicy rozdzielczej włącznik blokady mechanizmu różnicowego.
Pod maską mitsubishi L 200 kryje się 2,5-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 100 KM. Duża kultura pracy tej jednostki napędowej połączona ze skutecznym wygłuszeniem kabiny kierowcy i pasażerów sprawiają, że podczas jazdy do wnętrza nie docierają odgłosy dieslowskiego silnika.
Mitsubishi L 200 to także samochód towarowy. Rozmiary skrzyni ładunkowej pozwalają umieścić na niej europaletę. Jej długość wynosi 1500 mm, ale można ją powiększyć o dalsze 500 mm poprzez odchylenie tylnej burty, która utrzymywana jest w pozycji poziomej dzięki metalowym ogranicznikom.
Na polskim rynku mitsubishi L 200 oferowane jest w dwóch wersjach wyposażeniowych: GL 4WD i GLS 4WD. Ta druga wyróżnia się zewnętrznie pomalowanym w dwóch kolorach nadwoziem oraz chromowaną atrapą chłodnicy i bocznymi lustrami. Wersja podstawowa kosztuje 94 029 zł (1 USD - 3,6865 zł).
Mitsubishi L 200, podobnie jak i wszystkie modele spod znaku trzech diamentów oferowane w Polsce, objęty jest 3-letnią gwarancją oraz całodobowym, międzynarodowym serwisem naprawczym Inter-Euro Service.
Dane techniczne
Silnik | czterocylindrowy, wysokoprężny z turbodoładowaniem i intercoolerem |
Pojemność silnika (cm3 ) | 2477 |
Moc (KM) | 100 przy 4000 obr./min |
Maks. moment obrotowy (Nm) | 240 przy 2000 obr./min |
Przyspieszenie 0-100 km/godz. (s) | 17,7 |
Prędkość maksymalna (km/godz.) | 142 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 75 |
Wymiary pojazdu dł. x szer. (cm) | 493,5 x 177,5 |
Wymiary skrzyni ładunkowej dł. x szer. (cm) | 150 x 147 |
Ładowność (kg) | 1100 |
Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?