Bywają jednak w sprzedaży na rynku wtórnym.
Pięcioletnie Mitsubishi Eclipse kosztowało na giełdzie 38 tys. zł. To niewiele w stosunku do pierwotnej ceny. Fot. Wawrzyniec Rozenberg |
Nowe Eclipse kosztowało w przeliczeniu na złotówki ponad 200 tys. zł. Pięcioletnie można kupić na za niecałe 40 tys. zł, zł. czyli jedną piątą pierwotnej wartości. Spadek ceny jest więc zawrotny, ale wszystkie auta sportowe są drogie i szybko tracą na wartości. Są za to niepowtarzalne i budzą podziw wśród innych użytkowników dróg i znawców motoryzacji.
Sportowe Eclipse jest nisko zawieszone, ma doskonały współczynnik oporu powietrza, są dobrze wytłumione.
Najczęściej spotyka się w nich dwulitrowe, 145-konne, 16 zaworowe jednostki napędowe. Taki zapas mocy zapewnia wspaniałe osiągi. Zużycie paliwa jest niezbyt duże, przy prędkości 100 km/godz. nie przekracza 10 litrów benzyny. Podobnie jak w innych sportowych samochodach, wygodnie podróżują w nich tylko kierowca i pasażer na przednim fotelu. Siedzący na tylnych fotelach nie mają zbyt wiele miejsca.
Pojedyncze egzemplarze Mitsubishi Eclipse pojawiają się na giełdzie samochodowej w Pruszczu Gdańskim, ale nie w każdą niedzielę. Oglądają je zawsze duże grupy giełdowych gapiów, ale sprzedać je nie jest łatwo. Trzeba przyjechać kilka razy, zanim ktoś zdecyduje się na wyłożenie niemałej kwoty.
Marek Dawidowski z Sopotu usiłował sprzedać na giełdzie Mitsubishi Eclipse z 1998 r. za 38 tys. zł. Sportowe auto miało silnik o mocy 145 KM. Samochód był bezwypadkowy, trafił do Polski z Kanady trzy lata temu.
- Regularnie jeździłem na przeglądy do autoryzowanego warsztatu, bo nie wypada zaniedbać tak wspaniałego auta - powiedział właściciel pojazdu. - Mechanicy wymieniali tylko klocki hamulcowe olej. Sprzedawany samochód spisywał się dobrze, nic się nie psuło. Nie stwierdziłem też żadnych fabrycznych usterek. Sylwetka jest piękna, a deska rozdzielcza zapewnia wygodną obsługę. Jak na sportowy pojazd, ma dość duży bagażnik. Lubię jeździć dynamicznie, a do tego Eclipse nadaje się znakomicie. Dlatego polecam ten pojazd młodemu i zamożnemu zwolennikowi sportowych samochodów.
Zdaniem specjalisty
Tomasz Kuźmiński, kierownik serwisu firmy Margo w Gdańsku Suchaninie
- Eclipse rzadko trafiają do naszego serwisu specjalizującego się w naprawach samochodów marki Mitsubishi. Bezwypadkowe, normalnie eksploatowane, podobnie jak inne modele Mitsubihi, nie sprawiają kierowcom większych problemów. Awaryjność auta jest niska. Nie możemy też mówić o typowych usterkach. Zarówno silniki jak i skrzynie biegów są w zasadzie nie do zużycia. Radzimy naszym klientom przeglądy co 15 tys. km. Większość właścicieli Eclipse stosuje się do naszych zaleceń. Naprawy domowym sposobem są bardzo trudne, wręcz niemożliwe. W sprzedaży bywają egzemplarze sprowadzane z Niemiec lub USA, najczęściej po wypadkach ze zniszczonymi elementami karoserii, a niekiedy nawet z uszkodzeniem układu napędu lub zawieszenia. Nie radzę kupowania niesprawdzonego auta. Przegląd przed zawarciem transakcji można dokonać w naszej stacji Margo w Gdańsku-Suchaninie za 120 zł. Za tę kwotę można dowiedzieć się wszystkiego o kupowanym modelu.
Ceny części | (w zł) |
Zderzak przedni | 2730 |
Reflektor kompletny | 1390 |
Piasta przedniego koła | 1470 |
Klocki hamulcowe przód | 480 |
Tarcza hamulca przód | 835 |
Filtr oleju | 38 |
Filtr powietrza | 103 |
Amortyzator przód | 850 |
Końcówka drążka kierow. | 320 |
Zalety i wady
- Solidne wykonanie
- Wysoki stopień bezpieczeństwa
- Trwałe mechanizmy
- Dobre warunki jezdne
- Perfekcyjne wyciszenie wnętrza
- Wysoka cena
- Wysokie koszty eksploatacji
- Niska podaż
- Drogie części zamienne
Duży spadek ceny w ciągu roku na rynku wtórnym
Dane techniczne Mitsubishi Eclipse 2,0 145 KM
Wymiary (mm) | 4385 x 1745 x 1293 |
Rozstaw osi (mm) | 2510 |
Rozstaw kół (mm) | 1515 przód, 1505 tył |
Masa własna (kg) | 1320 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 1750 |
Objętość bagażnika (dm sześc.) | 241 |
Silnik | rzędowy umieszczony poprze. 4 cylindry, po 4 zawory na cylinder |
Pojemność (cm sześc.) | 1997 |
Moc (KM) | 145 |
Stopień sprężania | 10,0 |
Skrzynie biegów | pięciobiegowe, często stosowana wersja automatyczna |
Zawieszenie przód | wahacz poprze., amortyzator i stabilizator poprzeczny |
Zawieszenie tył | oś wielowahaczowa z amortyzatorem i stabilizatorem poprze. |
Układ kierowniczy | wspomaganie w seryjnym wyposażeniu |
Hamulce | tarczowe i ABS |
Rozpędzanie 0-100 km/godz. (sek) | 9,4 |
Prędkość maksymalna (km/godz.) | 220 |
Zużycie paliwa przy 100 km/godz (l/100 km) | 8,2 |
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?