Mitsubishi Eclipse

Wawrzyniec Rozenberg
Udostępnij:
Sportowe Eclipse kierowane było przede wszystkim na rynki amerykański i zachodnioeuropejski. U nas były sprzedawane, ale nie cieszyły się powodzeniem i od pięciu lat nie ma ich w krajowych salonach.

Bywają jednak w sprzedaży na rynku wtórnym.


Mitsubishi Eclipse

Pięcioletnie Mitsubishi Eclipse kosztowało
na giełdzie 38 tys. zł. To niewiele w stosunku
do pierwotnej ceny.
Fot. Wawrzyniec Rozenberg

Nowe Eclipse kosztowało w przeliczeniu na złotówki ponad 200 tys. zł. Pięcioletnie można kupić na za niecałe 40 tys. zł, zł. czyli jedną piątą pierwotnej wartości. Spadek ceny jest więc zawrotny, ale wszystkie auta sportowe są drogie i szybko tracą na wartości. Są za to niepowtarzalne i budzą podziw wśród innych użytkowników dróg i znawców motoryzacji.

Sportowe Eclipse jest nisko zawieszone, ma doskonały współczynnik oporu powietrza, są dobrze wytłumione.

Najczęściej spotyka się w nich dwulitrowe, 145-konne, 16 zaworowe jednostki napędowe. Taki zapas mocy zapewnia wspaniałe osiągi. Zużycie paliwa jest niezbyt duże, przy prędkości 100 km/godz. nie przekracza 10 litrów benzyny. Podobnie jak w innych sportowych samochodach, wygodnie podróżują w nich tylko kierowca i pasażer na przednim fotelu. Siedzący na tylnych fotelach nie mają zbyt wiele miejsca.

Pojedyncze egzemplarze Mitsubishi Eclipse pojawiają się na giełdzie samochodowej w Pruszczu Gdańskim, ale nie w każdą niedzielę. Oglądają je zawsze duże grupy giełdowych gapiów, ale sprzedać je nie jest łatwo. Trzeba przyjechać kilka razy, zanim ktoś zdecyduje się na wyłożenie niemałej kwoty.

Marek Dawidowski z Sopotu usiłował sprzedać na giełdzie Mitsubishi Eclipse z 1998 r. za 38 tys. zł. Sportowe auto miało silnik o mocy 145 KM. Samochód był bezwypadkowy, trafił do Polski z Kanady trzy lata temu.

- Regularnie jeździłem na przeglądy do autoryzowanego warsztatu, bo nie wypada zaniedbać tak wspaniałego auta - powiedział właściciel pojazdu. - Mechanicy wymieniali tylko klocki hamulcowe olej. Sprzedawany samochód spisywał się dobrze, nic się nie psuło. Nie stwierdziłem też żadnych fabrycznych usterek. Sylwetka jest piękna, a deska rozdzielcza zapewnia wygodną obsługę. Jak na sportowy pojazd, ma dość duży bagażnik. Lubię jeździć dynamicznie, a do tego Eclipse nadaje się znakomicie. Dlatego polecam ten pojazd młodemu i zamożnemu zwolennikowi sportowych samochodów.

Zdaniem specjalisty
Tomasz Kuźmiński, kierownik serwisu firmy Margo w Gdańsku Suchaninie
- Eclipse rzadko trafiają do naszego serwisu specjalizującego się w naprawach samochodów marki Mitsubishi. Bezwypadkowe, normalnie eksploatowane, podobnie jak inne modele Mitsubihi, nie sprawiają kierowcom większych problemów. Awaryjność auta jest niska. Nie możemy też mówić o typowych usterkach. Zarówno silniki jak i skrzynie biegów są w zasadzie nie do zużycia. Radzimy naszym klientom przeglądy co 15 tys. km. Większość właścicieli Eclipse stosuje się do naszych zaleceń. Naprawy domowym sposobem są bardzo trudne, wręcz niemożliwe. W sprzedaży bywają egzemplarze sprowadzane z Niemiec lub USA, najczęściej po wypadkach ze zniszczonymi elementami karoserii, a niekiedy nawet z uszkodzeniem układu napędu lub zawieszenia. Nie radzę kupowania niesprawdzonego auta. Przegląd przed zawarciem transakcji można dokonać w naszej stacji Margo w Gdańsku-Suchaninie za 120 zł. Za tę kwotę można dowiedzieć się wszystkiego o kupowanym modelu.

Ceny części(w zł)
Zderzak przedni2730
Reflektor kompletny1390
Piasta przedniego koła1470
Klocki hamulcowe przód480
Tarcza hamulca przód835
Filtr oleju38
Filtr powietrza103
Amortyzator przód850
Końcówka drążka kierow.320

Zalety i wady

  • Solidne wykonanie
  • Wysoki stopień bezpieczeństwa
  • Trwałe mechanizmy
  • Dobre warunki jezdne
  • Perfekcyjne wyciszenie wnętrza
  • Wysoka cena
  • Wysokie koszty eksploatacji
  • Niska podaż
  • Drogie części zamienne
  • Duży spadek ceny w ciągu roku na rynku wtórnym

    Dane techniczne Mitsubishi Eclipse 2,0 145 KM

Wymiary (mm)4385 x 1745 x 1293
Rozstaw osi (mm)2510
Rozstaw kół (mm)1515 przód, 1505 tył
Masa własna (kg)1320
Dopuszczalna masa całkowita (kg)1750
Objętość bagażnika (dm sześc.)241
Silnik rzędowy umieszczony poprze.
4 cylindry, po 4 zawory na cylinder
Pojemność (cm sześc.)1997
Moc (KM)145
Stopień sprężania10,0
Skrzynie biegówpięciobiegowe, często stosowana wersja automatyczna
Zawieszenie przódwahacz poprze., amortyzator i stabilizator poprzeczny
Zawieszenie tyłoś wielowahaczowa z amortyzatorem i stabilizatorem poprze.
Układ kierowniczywspomaganie w seryjnym wyposażeniu
Hamulcetarczowe i ABS
Rozpędzanie 0-100 km/godz. (sek)9,4
Prędkość maksymalna (km/godz.)220
Zużycie paliwa przy 100 km/godz (l/100 km)8,2

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie