
Choć samochód w niczym nie przypomina poprzednich generacji colta, Mitsubishi zdecydowało się utrzymać nazwę, która pierwszy raz pojawiła się w 1962 roku, a w Europie jest znana od 1978 roku.
Specjalnie dla tego samochodu opracowano dwa nowe silniki: dziewięćdziesięciokonny 1,3 l i półtoralitrowy silnik o mocy 98 KM. Na japońskim rynku auto jest dostępne w 9 kolorach i 6 wersjach wyposażenia, m. in. ralliart, ze sportowym zawieszeniem.
To początek ofensywy firmy, która chce do 2007 roku wprowadzić na rynek 15 nowych samochodów. Colt jest więc swego rodzaju ukoronowaniem trzyletnich zmian w firmie Mitsubishi, pierwszym owocem współpracy z koncernem DaimlerChrysler.

Zanim nowy colt trafi do Europy, japońskim zwyczajem będzie przez ponad rok "testowany" na tamtejszym rynku. Europejczycy będą mogli go kupować dopiero w pierwszej połowie 2004 roku. Na europejski rynek mają także trafić samochody kompaktowe oparte na płycie podłogowej colta, ale konstruowane przez Mitsubishi i należącą do DaimlerChryslera firmę Smart. Samochody mają się różnić wewnętrznie i zewnętrznie, ale będą produkowane w tych samych zakładach w Born w Holandii. Mitsubishi liczy, że wprowadzenie nowych aut kompaktowych pozwoli osiągnąć w Europie sprzedaż na poziomie 300 tys. aut rocznie.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?