Mitsubishi Carisma 1,8 GDI

wwdb
Japończyk klasy średniej z awangardowym, oszczędnym silnikiem.

|
| Najnowsze wysokoprężne jednostki napędowe z bezpośrednim wtryskiem odznaczają się znakomitymi przyśpieszeniami i elastycznością przy zachowaniu podstawowej zalety ropniaka - ekonomiczności. Równie tanią eksploatację mają zapewnić nowoczesne silniki benzynowe, także z bezpośrednim wtryskiem.

Mitsubishi Carisma 1,8 GDI

Pierwsi byli Japończycy. Benzynowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem GDI (Gasoline Direct Injection) pojawiła się przed kilkoma laty w Mitsubishi Galancie, później w Carismie. Obecnie takie samochodowe "serca" ma w ofercie kilka innych firm, m.in. Renault i Toyota.
Ostrożnie z gazem
Silnik GDI może pracować w dwóch trybach. Gdy nie jest potrzebna duża moc zadowala się ubogą mieszanką paliwowo-powietrzną, czyli z nadmiarem powietrza (stosunek masy powietrza do masy paliwa 40:1). Wtedy jest oszczędny niczym diesel. Gdy musimy przyśpieszyć, GDI przestawia się na normalną mieszankę (15:1). Dla kierowcy najważniejsza jest kontrolka na tablicy wskaźników informująca o oszczędnej pracy. Można jechać szybko na ubogiej mieszance. Trzeba powstrzymywać się od gwałtownego wciskania pedału gazu.
Mercedes w Japonii
Mitsubishi przechodzi pod kontrolę niemiecko-amerykańskiego Daimlera-Chryslera, który jest znany przede wszystkim z produkcji aut Mercedes-Benz. Wykupienie 34 procent akcji Mitsubishi Motors Corporation przez Daimlera-Chrysklera nie znaczy, że od razu Mitsubishi stanie się japońskim Mercedesem. Z biegiem czasu nowy właściciel może przyczynić się do podniesienia prestiżu marki Mitsubishi.
» Zalety i wady
1. Nadwozie

  • dużo miejsca dla pasażerów z tyłu
  • siatka na drobiazgi w bagażniku
  • bardzo dobry kształt przednich foteli
  • pełna regulacja fotela kierowcy
    - ale trudno z niej skorzystać przy zamkniętych drzwiach
    - zawiasy klapy bagażnika wchodzšce do środka
    - brak kontrolki świateł mijania
    - brak hydraulicznych podnośników maski silnika
    2. Silnik
  • cichy
  • dynamiczny
  • szybko reagujący na pedał gazu
  • bardzo równo pracujšcy na biegu jałowym
    - niedostatek momentu obrotowego przy 2 000 obr./min
    3. Zachowanie na drodze
  • bardzo dobra stabilność
  • poczucie zespolenia z autem
  • znakomity ABS
  • zwrotność na parkingu
  • sportowe przełożenie układu kierowniczego
    - słaba widoczność przy cofaniu
    - odgłosy zawieszenia przy pokonywaniu poprzecznych nierówności
    4. Podsumowanie
    Doskonałe zawieszenie, bardzo dobry silnik, dobre nadwozie. To już kolejny japończyk w naszym krótkim teście, który zdradza drobne mankamenty karoserii, a jednocześnie ma dynamiczną jednostkę napędową i dopracowane zawieszenie. O apetycie GDI na etylinę możnaby wyrokować dopiero po kilkutygodniowej eksploatacji. Generalnie Carisma pozostawiła przyjemne wspomnienia.
    Dane techniczne
    Cena wersji podstawowej - 69 050 zł
    Rodzaj nadwozia - pięciomiejscowy, czterodrzwiowy sedan
    Silnik benzynowy - 1 834 cm sześc., 4 cylindry, 16 zaworów, bezpośredni wtrysk
    Moc - 125 KM przy 5 500 obr./min
    Maks. moment obrotowy - 174 Nm przy 3 750 obr./min
    Napęd - na przednie koła
    Prędkość maks. - 200 km/h
    Przyśpieszenie 0-100 km/h - 10,4 s
    Ogumienie - 195/60 HR 15
    Długość - 4,475 m
    Szerokość - 1,710 m
    Wysokość - 1,405 m
    Rozstaw osi - 2,550 m
    Masa - 1 250 kg
    Bagażnik - 460 l
    Zbiornik paliwa - 60 l
    Zużycie paliwa (poza miastem, miasto, średnie) - 5,4/9/6,7 l

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie