Mitsubishi Carisma 1,8 GDI

wwdb
Japończyk klasy średniej z awangardowym, oszczędnym silnikiem.

|
| Najnowsze wysokoprężne jednostki napędowe z bezpośrednim wtryskiem odznaczają się znakomitymi przyśpieszeniami i elastycznością przy zachowaniu podstawowej zalety ropniaka - ekonomiczności. Równie tanią eksploatację mają zapewnić nowoczesne silniki benzynowe, także z bezpośrednim wtryskiem.

Mitsubishi Carisma 1,8 GDI

Pierwsi byli Japończycy. Benzynowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem GDI (Gasoline Direct Injection) pojawiła się przed kilkoma laty w Mitsubishi Galancie, później w Carismie. Obecnie takie samochodowe "serca" ma w ofercie kilka innych firm, m.in. Renault i Toyota.
Ostrożnie z gazem
Silnik GDI może pracować w dwóch trybach. Gdy nie jest potrzebna duża moc zadowala się ubogą mieszanką paliwowo-powietrzną, czyli z nadmiarem powietrza (stosunek masy powietrza do masy paliwa 40:1). Wtedy jest oszczędny niczym diesel. Gdy musimy przyśpieszyć, GDI przestawia się na normalną mieszankę (15:1). Dla kierowcy najważniejsza jest kontrolka na tablicy wskaźników informująca o oszczędnej pracy. Można jechać szybko na ubogiej mieszance. Trzeba powstrzymywać się od gwałtownego wciskania pedału gazu.
Mercedes w Japonii
Mitsubishi przechodzi pod kontrolę niemiecko-amerykańskiego Daimlera-Chryslera, który jest znany przede wszystkim z produkcji aut Mercedes-Benz. Wykupienie 34 procent akcji Mitsubishi Motors Corporation przez Daimlera-Chrysklera nie znaczy, że od razu Mitsubishi stanie się japońskim Mercedesem. Z biegiem czasu nowy właściciel może przyczynić się do podniesienia prestiżu marki Mitsubishi.
» Zalety i wady
1. Nadwozie

  • dużo miejsca dla pasażerów z tyłu
  • siatka na drobiazgi w bagażniku
  • bardzo dobry kształt przednich foteli
  • pełna regulacja fotela kierowcy
    - ale trudno z niej skorzystać przy zamkniętych drzwiach
    - zawiasy klapy bagażnika wchodzšce do środka
    - brak kontrolki świateł mijania
    - brak hydraulicznych podnośników maski silnika
    2. Silnik
  • cichy
  • dynamiczny
  • szybko reagujący na pedał gazu
  • bardzo równo pracujšcy na biegu jałowym
    - niedostatek momentu obrotowego przy 2 000 obr./min
    3. Zachowanie na drodze
  • bardzo dobra stabilność
  • poczucie zespolenia z autem
  • znakomity ABS
  • zwrotność na parkingu
  • sportowe przełożenie układu kierowniczego
    - słaba widoczność przy cofaniu
    - odgłosy zawieszenia przy pokonywaniu poprzecznych nierówności
    4. Podsumowanie
    Doskonałe zawieszenie, bardzo dobry silnik, dobre nadwozie. To już kolejny japończyk w naszym krótkim teście, który zdradza drobne mankamenty karoserii, a jednocześnie ma dynamiczną jednostkę napędową i dopracowane zawieszenie. O apetycie GDI na etylinę możnaby wyrokować dopiero po kilkutygodniowej eksploatacji. Generalnie Carisma pozostawiła przyjemne wspomnienia.
    Dane techniczne
    Cena wersji podstawowej - 69 050 zł
    Rodzaj nadwozia - pięciomiejscowy, czterodrzwiowy sedan
    Silnik benzynowy - 1 834 cm sześc., 4 cylindry, 16 zaworów, bezpośredni wtrysk
    Moc - 125 KM przy 5 500 obr./min
    Maks. moment obrotowy - 174 Nm przy 3 750 obr./min
    Napęd - na przednie koła
    Prędkość maks. - 200 km/h
    Przyśpieszenie 0-100 km/h - 10,4 s
    Ogumienie - 195/60 HR 15
    Długość - 4,475 m
    Szerokość - 1,710 m
    Wysokość - 1,405 m
    Rozstaw osi - 2,550 m
    Masa - 1 250 kg
    Bagażnik - 460 l
    Zbiornik paliwa - 60 l
    Zużycie paliwa (poza miastem, miasto, średnie) - 5,4/9/6,7 l
od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty