Mitsubishi ASX. Taka jest nowa generacja. Kiedy w sprzedaży?

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
ASX nowej generacji będzie pierwszym modelem Mitsubishi wprowadzonym na rynek europejski, napędzany w pełni hybrydowym układem napędowym (HEV) łączącym jednostkę benzynową o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi i automatyczną, przekładnią z kilkoma trybami pracy.
ASX nowej generacji będzie pierwszym modelem Mitsubishi wprowadzonym na rynek europejski, napędzany w pełni hybrydowym układem napędowym (HEV) łączącym jednostkę benzynową o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi i automatyczną, przekładnią z kilkoma trybami pracy. Mitsubishi
Mitsubishi Motors Europe podczas specjalnego wydarzenia online zaprezentowało model ASX nowej generacji. Nowy ASX ("Active Sports X-over"), pozycjonowany w segmencie B SUV to tak naprawdę naprawdę Renault Capturem z innymi logo.

Nowy ASX wyróżnia się przednią częścią nadwozia ukształtowaną w charakterystycznym dla Mitsubishi Motors stylu dynamicznej tarczy („Dynamic Shield”). Uwagę zwracaja wysokie nadkola, a wybór 17- lub 18-calowych kół wzmacnia wygląd nowości. Od momentu premiery dostępnych będzie sześć kolorów nadwozia, w połączeniu z czarnym dachem w bogatszych wersjach wyposażenia, co pozwoli na uzyskanie efektu dwukolorowego wykończenia.

Pojemność bagażnika wynosi 397 litrów (pomiar do górnej krawędzi oparcia tylnej kanapy).

Mitsubishi ASX. Układy napędowe

Podstawowy silnik, to trzycylindrowa jednostka benzynowa z turbodoładowaniem o pojemności 1,0 litra i mocy 91 KM, połączona z 6-biegową przekładnią manualną.

Dla klientów wymagających lepszych osiągów przeznaczono 1,3-litrowy silnik z turbodoładowaniem i z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który połączono w systemem miękkiej hybrydy (Mild Hybrid) obejmującym napędzany paskiem klinowym alternator połączony z rozrusznikiem, 12 voltowy akumulator, umożliwiający odzyskiwanie energii zarówno w fazie zwalniania, jak i hamowania oraz elektryczne wspomaganie momentu obrotowego. Klienci mogą wybrać 6-biegową przekładnię manualną (w wariancie mocy 140 KM) lub 7-biegową dwusprzęgłową przekładnię automatyczną (7DCT) (w wariancie mocy 158 KM)

ASX nowej generacji będzie pierwszym modelem Mitsubishi wprowadzonym na rynek europejski, napędzany w pełni hybrydowym układem napędowym (HEV) łączącym jednostkę benzynową o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi i automatyczną, przekładnią z kilkoma trybami pracy.

Uzupełnieniem oferty będzie wersja Plug-in Hybrid (PHEV). System PHEV, czyli silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, współpracujący z dwoma silnikami elektrycznymi zasilanymi z akumulatora o pojemności 10,5 kWh, jest rozwiązaniem stosowanym wyłącznie przez marki Aliansu w segmencie B SUV, a nowa generacja Mitsubishi ASX idzie w ślady modeli Outlander PHEV i Eclipse Cross PHEV w segmencie pojazdów łączących system PHEV i konstrukcję SUV-a.

Mitsubishi ASX. Wyposażenie

Dostęp do nowego ASX jest bezkluczykowy, a to dzięki systemowi Keyless Operation, który jest wyposażeniem standardowym we wszystkich wersjach oprócz wersji podstawowej. Gdy kierowca zbliży się na odległość około jednego metra od samochodu, system wykryje kartę Hands Free i automatycznie odblokuje zamki drzwi. Podobnie po wyjściu z samochodu, gdy tylko karta Hands Free znajdzie się poza obszarem o promieniu jednego metra od samochodu i nie będzie już wykrywana, system automatycznie zablokuje zamki drzwi.

Zamontowany centralnie wyświetlacz systemu Smartphone-link Display Audio (SDA) pełni rolę głównego interfejsu między kierowcą i systemami pojazdu, w tym systemem informacji i rozrywki. Wyświetlacz SDA dostępny jest w formacie panoramicznym 7" i pionowym 9,3". W obu rozwiązaniach funkcjonalność Android Auto i Apple CarPlay stanowi wyposażenie standardowe. W przypadku SDA 9,3” standardem jest bezprzewodowa replikacja smartfona, a w najlepiej wyposażonych wersjach pojawia się system BOSE® Premium Audio.

Wyższe poziomy wykończenia obejmują wbudowaną nawigację 3D oraz wiele opcji personalizacji, od profili użytkownika i widżetów, po tryby jazdy realizowane za pośrednictwem systemu Multi-Sense.

Personalizacja obejmuje również cyfrowy zestaw wskaźników. W nowym ASX dostępne są trzy rodzaje zestawów wskaźników - od podstawowego zestawu analogowego z wbudowanym ekranem o przekątnej 4,2 cala, poprzez konfigurowalny zestaw cyfrowy z ekranem o przekątnej 7 cali, aż po w pełni personalizowany cyfrowy wyświetlacz kierowcy o przekątnej 10,25 cala, który umożliwia również wyświetlanie instrukcji systemu nawigacyjnego.

Za pośrednictwem wyświetlacza SDA sterowany jest system Multi-Sense, który umożliwia kierowcy personalizację reakcji układu kierowniczego, układu stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji oraz reakcji na pedał przyspieszenia. Kierowca może wybrać jeden z trybów jazdy:

  • ECO: tryb, którego priorytetem jest maksymalna sprawność energetyczna.
  • PURE: służący wyłącznie do jazdy z napędem elektrycznym.
  • SPORT: maksymalna moc przenoszona na koła i odpowiednie ustawienia układu stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji, a także zmiana sposobu reakcji układu kierowniczego z naciskiem na większą przyjemność podczas dynamicznej jazdy.
  • MY SENSE: umożliwia kierowcy personalizację ustawień samochodu, a także
  • zmianę koloru oświetlenia wnętrza diodami LED (8 kolorów)

Mitsubishi ASX. Systemy bezpieczeństwa

ASX jest wyposażony w pełen zestaw standardowych elementów bezpieczeństwa biernego, w tym przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, kurtyny boczne po każdej stronie, pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami naciągu, zagłówki z ochroną kręgów szyjnych, a także punkty mocowania fotelików dziecięcych ISOFix.

Standardowo we wszystkich modelach zastosowano system ograniczający skutki kolizji czołowych (Forward Collision Mitigation) z funkcją ochrony pieszych i systemem monitorowania dystansu do pojazdu poprzedzającego (Distance Warning), system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Warning), system utrzymywania na pasie ruchu (Lane Keeping Assist), system rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition), tempomat, czujniki parkowania oraz tylną kamerę cofania.

W wersjach z bogatym wyposażeniem dostępne są też rozwiązania takie, jak system monitorowania martwego pola (Blind Spot Warning), system centrowania na pasie ruchu (Lane Centering Assist), system zapobiegania przekraczaniu prędkości (Overspeed Prevention), tempomat adaptacyjny (z funkcją Stop & Go) oraz automatyczne światła drogowe (Automatic High Beam).

System MI-PILOT (Mitsubishi Intelligent - PILOT), który łączy w sobie adaptacyjny tempomat (ACC) i system centrowania na pasie ruchu (LCA) dostępny jest w topowej specyfikacji ASX z silnikiem benzynowym i automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów 7DCT.

Auto w salonach sprzedaży pojawi się w marcu 2023 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty