Mistrzowski team Audi drugi w Bahrajnie

(ip)
Fot: Audi
Fot: Audi
Zajmując drugą pozycję podczas zmagań w Bahrajnie, Audi zakończyło tegoroczną serię wyścigów Mistrzostw Świata na długich dystansach (FIA-WEC). Mistrzowski team musiał ustąpić pierwszego miejsca zaledwie po raz drugi, na osiem tegorocznych rund. To był sezon pełen sukcesów.

Aż do połowy ostatniego w tym sezonie wyścigu, zespół Audi Sport Team Joest miał bardzo komfortową pozycję. Loïc Duval, Tom

Fot: Audi
Fot: Audi

Kristensen i Allan McNish, jadący Audi R18 e-tron quattro, mieli tylko niespełna piętnaście sekund straty do prowadzącej Toyoty. Niestety, na dziewięćdziesiątym piątym okrążeniu, Loïc Duval zameldował przez radio o problemie z układem przeniesienia napędu. Po raz pierwszy na dwadzieścia trzy wyścigi w których od roku 2011 brały udział różne serie Audi R18, defekt techniczny zadecydował o odpadnięciu zespołu Audi z dalszych zmagań. Zatem drugie miejsce, które pierwotnie miało przypaść ich kolegom, zajęli Marcel Fässler, André Lotterer i Benoît Tréluyer. W 3 godzinie i 33 minucie wyścigu, z kolei Marcel Fässler z powodu wyprzedzania przy żółtej fladze, decyzją sędziów zmuszony został do karnego przejazdu przez aleję serwisową. W ten sposób R18 e-tron quattro z numerem „1“ straciło ponad minutę i nie miało już szans na przeskoczenie rywali.

Zdobycie w Bahrajnie po raz piętnasty miejsca na podium, oznacza dla Audi dobre zakończenie tegorocznej serii wyścigów na długich dystansach WEC. Audi Sport Team Joest wygrało sześć z ośmiu rund, czyli o jedną więcej niż w ubiegłym sezonie. W klasyfikacji marek, Audi reprezentowane przez sportową hybrydę mogło cieszyć się drugim tytułem mistrzowskim wcześniej niż się spodziewano*, już przed zakończeniem sezonu. Także kierowcy: Loïc Duval, Tom Kristensen i Allan McNish jeszcze przed końcem całorocznych zmagań zdobyli tytuły mistrzów świata.

W ten sposób poszli w ślady swoich kolegów. Trio Marcel Fässler, André Lotterer i Benoît Tréluyer jako pierwsze zdobyło bowiem w ubiegłym roku mistrzowski tytuł w nowej serii wyścigów długodystansowych.

Dwunaste zwycięstwo Audi w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans, jedenasty tryumf w 12-godzinnym wyścigu Sebring zaliczanym do serii American Le Mans, zdobycie prestiżowego tytułu „Tourist Trophy“ w Silverstone oraz pięć najlepszych czasów na treningach, to kolejne sukcesy, jakie w tym sezonie zapisało na swoim koncie Audi. Ponadto reprezentujący koncern Mike Rockenfeller, zdobył w tym roku tytuł mistrza świata w serii DTM, a zespół Audi Sport Team Phoenix wygrał klasyfikację zespołową.

Sezon 2013 właśnie się zakończył, a drużyna Audi już zaczyna intensywne przygotowania do sezonu 2014, w którym w wyścigach długodystansowych WEC zaczną obowiązywać zupełnie nowe reguły, sprzyjające najbardziej efektywnym pojazdom. By spełnić nowe wymogi, Audi pracuje nad całkowicie nowym samochodem wyścigowym, który pierwszy raz stanie w szranki 20 kwietnia 2014 roku, w będącym preludium do całego sezonu WEC wyścigu w Silverstone.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty