Tadeusz Błażusiak, aktualny mistrz Europy w trialu motocyklowym, wystartował w drugiej eliminacji mistrzostw świata w hiszpańskiej Tarragonie. W ubiegłym tygodniu w portugalskich zawadach był jedenasty. W minioną niedzielę sklasyfikowany został "oczko" wyżej. W klasyfikacji generalnej dało mu to awans na dziewiątą pozycję.
Błażusiak po pierwszym przejeździe plasował się na 9. pozycji. "Złapał" 46 punktów karnych, W drugiej miał trzy podpórki mniej, ale spadł o jedną pozycję niżej. Nowotarżan miał tylko jeden odcinek przejechany na zero.
Rywalizacja w czołówce była bardzo zacięta. Prowadzący po pierwszym okrążeniu Hiszpan Albert Cabestany nie zdołał utrzymać przodownictwa. Doskonale na drugiej pętli zaprezentował się jego rodak, mistrz świata z hali Adam Raga. Jedenaście sekcji pokonał bezbłędnie.
Cabestany miał problemy z pokonaniem 10 i 15 sekcji. Nadal bez formy jest obrońca mistrzowskiego tytułu Japończyk Takahisa Fujinami. Znowu zabrakło dla niego miejsca "na pudle". Wydawało się, że po kiepskim sezonie halowym i zwycięstwie przed tygodniem w pierwszej eliminacji MŚ, odzyskuje formę wielokrotny mistrz świata Brytyjczyk Dougie Lampkin. Dobrej jazdy z Portugali jednak nie potwierdził w Tarragonie. Skończył wyścig na piątym miejscu, za Fujinami.
Rewelacją dwóch pierwszych eliminacji jest Hiszpan Antonio Bou. Dwukrotnie znalazł się w pierwszej szóstce. W portugalskiej eliminacji był pokonał nawet mistrza świata. Fachowcy twierdzą, że to "czarny koń" czempionatu. Poczekamy na rozwój wypadków.
- Zawody były niezwykle widowiskowe - powiedział Tadeusz Błażusiak. - Odcinki ulokowano w porcie Tarragona, wiele z nich znajdowało się na plaży malowniczego wybrzeża Costa Brava. Organizatorzy zapomnieli jednak o przypływie. Niespodziewanie w dniu zawodów okazało się, że musieliśmy walczyć nie tylko z przeszkodami, ale i z zalewająca trasę wodą. Podczas jednego z odcinków miałem pecha. Jechałem na zero punktów. Woda zalała motocykl, który nie chciał odpalić i dostałem maksymalną karę 5 punktów.
Grand Prix Hiszpanii:
1. Adam Raga (Hiszpania; Gas Gas) 21 (13 +8)
2. Albert Cabestany (Hiszpania; Sherco) 22 (6+{16)
3. Marc Freixa (Hiszpania; Montesa) 24 (10 +14)
4. Takahisa Fujinami (Japonia; Honda) 33 (18 +15)
5. Dougie Lampkin (Wielka Brytania; Montesa) 37 (21 +16),
6. Antonio Bou (Hiszpania; Beta) 41 (26 +15)
...
10. Tadeusz Błażusiak (Polska; Gas Gas) 89 (46 +43).
Klasyfikacja generalna:
1. Raga 37 pkt.
2. Cabestany 32
3. Lampkin 31,
4. Freixa 25,
5. Fujinami 24
6. Bou 23
...
9. Błażusiak 11
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?