Mini w nowym wydaniu

(mp)
Fot. BMW: Mini Seven
Fot. BMW: Mini Seven
Firma Mini zaprezentowała trzy nowe wersje modeli One, One D i Cooper pod nazwami: Seven, Park Lane i Checkmate.

Firma Mini zaprezentowała trzy nowe wersje modeli One, One D i Cooper pod nazwami: Seven, Park Lane i Checkmate.

 

Wersja Seven to interpretacja pierwowzoru wszystkich aut Mini - Austina Seven, przedstawionego przez Aleca Issigonisa w 1959 r. i przemianowanego krótko potem na "Mini". Nowy lakier metalizowany Solar Red zarezerwowany jest wyłącznie dla tej wersji. Pod bocznym

Fot. BMW: Mini Seven
Fot. BMW: Mini Seven

kierunkowskazem z przodu po lewej stronie, na prawym tylnym błotniku i na czarnych listwach progowych umieszczono cyfrę 7. Auto wyposażono w nowe, 15-calowe obręcze kół ze stopu lekkiego, reflektory przeciwmgielne i białe kierunkowskazy oraz spojler dachowy (niedostępny w połączeniu z silnikiem wysokoprężnym). Zmian dokonano także we wnętrzu wykończonym czarną skórą.

 

Dla Mini Park Lane specjalnie stworzono lakier metalizowany Royal Grey. Pojazd ma dach w kolorze srebrnym (dla Mini

Fot. BMW: Mini Park Lane
Fot. BMW: Mini Park Lane

Cooper i Mini Cooper S), chromowane listwy zewnętrzne i obudowy lusterek zewnętrznych oraz 16-calowe obręcze kół ze stopu lekkiego. Park Lane w wersji Mini One i Mini One D ma zawsze dach w kolorze karoserii. W środku zastosowano elementy w kolorze nadwozia, dwukolorową kierownicę i chromowane listwy.  

 

Checkmate ma podobać się kierowcom o sportowym charakterze i jest dostępne jako Mini Cooper i Mini Cooper S. 17-calowe obręcze kół, wzór flagi startowej na lewej przedniej ścianie bocznej, kontrastujący dach i srebrne obudowy lusterek nadają autu dynamiczny charakter. Na życzenie dostępne są też srebrne pasy na masce silnika. Sportowo-eleganckie wnętrze wyróżnia wykończenie w kolorze Space Blue, fotele sportowe z kontrastującą niebiesko-srebrnoszarą tapicerką łączącą tkaninę i skórę, oraz dwukolorowa kierownica.

 

Zmian dokonano również w Mini One D. Od jesieni auto oferowane będzie z silnikiem o mocy 88, a nie 75 KM. Wzrost mocy uzyskano m.in. dzięki zastosowaniu turbosprężarki o zmiennej geometrii, co jest rzadko spotykane w samochodach segmentu B. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h auto potrzebuje 11,9 sekundy, a  jego prędkość maksymalna wynosi 175 km/h.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty