Mini w nowym wydaniu

(mp)
Fot. BMW: Mini Seven
Fot. BMW: Mini Seven
Firma Mini zaprezentowała trzy nowe wersje modeli One, One D i Cooper pod nazwami: Seven, Park Lane i Checkmate.

Firma Mini zaprezentowała trzy nowe wersje modeli One, One D i Cooper pod nazwami: Seven, Park Lane i Checkmate.

 

Wersja Seven to interpretacja pierwowzoru wszystkich aut Mini - Austina Seven, przedstawionego przez Aleca Issigonisa w 1959 r. i przemianowanego krótko potem na "Mini". Nowy lakier metalizowany Solar Red zarezerwowany jest wyłącznie dla tej wersji. Pod bocznym

Fot. BMW: Mini Seven
Fot. BMW: Mini Seven

kierunkowskazem z przodu po lewej stronie, na prawym tylnym błotniku i na czarnych listwach progowych umieszczono cyfrę 7. Auto wyposażono w nowe, 15-calowe obręcze kół ze stopu lekkiego, reflektory przeciwmgielne i białe kierunkowskazy oraz spojler dachowy (niedostępny w połączeniu z silnikiem wysokoprężnym). Zmian dokonano także we wnętrzu wykończonym czarną skórą.

 

Dla Mini Park Lane specjalnie stworzono lakier metalizowany Royal Grey. Pojazd ma dach w kolorze srebrnym (dla Mini

Fot. BMW: Mini Park Lane
Fot. BMW: Mini Park Lane

Cooper i Mini Cooper S), chromowane listwy zewnętrzne i obudowy lusterek zewnętrznych oraz 16-calowe obręcze kół ze stopu lekkiego. Park Lane w wersji Mini One i Mini One D ma zawsze dach w kolorze karoserii. W środku zastosowano elementy w kolorze nadwozia, dwukolorową kierownicę i chromowane listwy.  

 

Checkmate ma podobać się kierowcom o sportowym charakterze i jest dostępne jako Mini Cooper i Mini Cooper S. 17-calowe obręcze kół, wzór flagi startowej na lewej przedniej ścianie bocznej, kontrastujący dach i srebrne obudowy lusterek nadają autu dynamiczny charakter. Na życzenie dostępne są też srebrne pasy na masce silnika. Sportowo-eleganckie wnętrze wyróżnia wykończenie w kolorze Space Blue, fotele sportowe z kontrastującą niebiesko-srebrnoszarą tapicerką łączącą tkaninę i skórę, oraz dwukolorowa kierownica.

 

Zmian dokonano również w Mini One D. Od jesieni auto oferowane będzie z silnikiem o mocy 88, a nie 75 KM. Wzrost mocy uzyskano m.in. dzięki zastosowaniu turbosprężarki o zmiennej geometrii, co jest rzadko spotykane w samochodach segmentu B. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h auto potrzebuje 11,9 sekundy, a  jego prędkość maksymalna wynosi 175 km/h.

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty