Koncepcja pojazdu bazuje na 3-drzwiowej karoserii MINI. Wymiary, stylistyka, przestrzeń i wystrój wnętrza nowego MINI Cooper SE są wyraźnie wzorowane na modelu z konwencjonalnym napędem,

Sprint od 0 do 60 km/h zajmuje nowemu MINI Cooper SE jedynie 3,9 s. Na pierwszych 60 metrach auto bez trudu dorównuje więc samochodom sportowym z tradycyjnym napędem spalinowym. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje elektrycznemu MINI 7,3 s. Jego prędkość maksymalna jest przy tym ograniczona do 150 km/h.
Fot. MINI
Zamiast silnika benzynowego lub wysokoprężnego pod maską nowego MINI Cooper SE znajduje się silnik elektryczny. Kompaktowa jednostka napędowa ze zintegrowaną elektroniką mocy i przekładnią umieszczona jest w przedniej części samochodu za pomocą ramy nośnej w postaci solidnej konstrukcji rurowej. Akumulator wysokonapięciowy składa się z ogniw litowo-jonowych podzielonych na 12 modułów. Tworzą one zasobnik energii w kształcie litery T umieszczony w podłodze pojazdu i mający pojemność energetyczną brutto 32,6 kWh.
Silnik nowego MINI Cooper SE rozwija moc 135 kW/184 KM. Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 270 Nm i, co charakterystyczne dla silników elektrycznych, jest bezpośrednio dostępny już w momencie ruszania z miejsca. Moc silnika przenoszona jest na przednie koła za pośrednictwem jednostopniowej przekładni z wbudowanym mechanizmem różnicowym
Sprint od 0 do 60 km/h zajmuje nowemu MINI Cooper SE jedynie 3,9 s. Na pierwszych 60 metrach auto bez trudu dorównuje więc samochodom sportowym z tradycyjnym napędem spalinowym. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje elektrycznemu MINI 7,3 s. Jego prędkość maksymalna jest przy tym ograniczona do 150 km/h.

Sprint od 0 do 60 km/h zajmuje nowemu MINI Cooper SE jedynie 3,9 s. Na pierwszych 60 metrach auto bez trudu dorównuje więc samochodom sportowym z tradycyjnym napędem spalinowym. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje elektrycznemu MINI 7,3 s. Jego prędkość maksymalna jest przy tym ograniczona do 150 km/h.
Fot. MINI
Nowe MINI Cooper SE jest seryjnie wyposażone w specyficzny dla tego modelu zestaw wskaźników, który składa się z 5,5-calowego kolorowego wyświetlacza w technologii Black Panel umieszczonego za kierownicą. W centrum w pełni cyfrowego wyświetlacza w postaci cyfr i przy pomocy biegnącej dookoła skali pokazywana jest prędkość jazdy. Pasek prędkości jest równolegle wyświetlany również w pierścieniu świetlnym centralnego zestawu wskaźników – w zależności od trybu jazdy w kolorze czerwonym (tryb SPORT), białym (MID) lub zielonym (GREEN i GREEN+).
Kolejne cyfrowe wskazania w zestawie wskaźników informują o stanie naładowania akumulatora wysokonapięciowego, aktualnie wybranym trybie MINI Driving Mode, stanie systemów wspomagających kierowcę i komunikatach układu Check Control. Poza tym wyświetlane są dane na temat dostępnego zasięgu, aktualnej mocy silnika, temperatury zewnętrznej, godziny i przebiegu, a także komunikaty systemu rozpoznawania znaków drogowych i wskazówki funkcji High Guiding systemu nawigacji. Dodatkowo możliwe jest wyświetlanie listy kontaktów telefonicznych i listy odtwarzania.
Wyposażenie standardowe nowego MINI Cooper SE obejmuje 2-strefową klimatyzację automatyczną z oddzielną regulacją nawiewu i temperatury po stronie kierowcy i pasażera. Standardem jest system nawigacji, a także zaprojektowane specjalnie dla elektrycznej mobilności wskaźniki w centralnym zestawie wskaźników i usługi MINI Connected.
Zobacz także: Kia Picanto w naszym teście
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?