MINI Cooper SE. MINI na prąd

Mariusz Michalak
MINI Cooper SESprint od 0 do 60 km/h zajmuje nowemu MINI Cooper SE jedynie 3,9 s. Na pierwszych 60 metrach auto bez trudu dorównuje więc samochodom sportowym z tradycyjnym napędem spalinowym. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje elektrycznemu MINI 7,3 s. Jego prędkość maksymalna jest przy tym ograniczona do 150 km/h.Fot. MINI
MINI Cooper SESprint od 0 do 60 km/h zajmuje nowemu MINI Cooper SE jedynie 3,9 s. Na pierwszych 60 metrach auto bez trudu dorównuje więc samochodom sportowym z tradycyjnym napędem spalinowym. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje elektrycznemu MINI 7,3 s. Jego prędkość maksymalna jest przy tym ograniczona do 150 km/h.Fot. MINI
Cooper SE to pierwsze MINI i pierwszy mały samochód w segmencie premium z napędem elektrycznym. Auto posiada akumulator litowo- jonowy umożliwiający zasięg od 235 do 270 km.

Koncepcja pojazdu bazuje na 3-drzwiowej karoserii MINI. Wymiary, stylistyka, przestrzeń i wystrój wnętrza nowego MINI Cooper SE są wyraźnie wzorowane na modelu z konwencjonalnym napędem,

MINI Cooper SESprint od 0 do 60 km/h zajmuje nowemu MINI Cooper SE jedynie 3,9 s. Na pierwszych 60 metrach auto bez trudu dorównuje więc samochodom sportowym
MINI Cooper SE

Sprint od 0 do 60 km/h zajmuje nowemu MINI Cooper SE jedynie 3,9 s. Na pierwszych 60 metrach auto bez trudu dorównuje więc samochodom sportowym z tradycyjnym napędem spalinowym. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje elektrycznemu MINI 7,3 s. Jego prędkość maksymalna jest przy tym ograniczona do 150 km/h.

Fot. MINI

Zamiast silnika benzynowego lub wysokoprężnego pod maską nowego MINI Cooper SE znajduje się silnik elektryczny. Kompaktowa jednostka napędowa ze zintegrowaną elektroniką mocy i przekładnią umieszczona jest w przedniej części samochodu za pomocą ramy nośnej w postaci solidnej konstrukcji rurowej. Akumulator wysokonapięciowy składa się z ogniw litowo-jonowych podzielonych na 12 modułów. Tworzą one zasobnik energii w kształcie litery T umieszczony w podłodze pojazdu i mający pojemność energetyczną brutto 32,6 kWh.

Silnik nowego MINI Cooper SE rozwija moc 135 kW/184 KM. Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 270 Nm i, co charakterystyczne dla silników elektrycznych, jest bezpośrednio dostępny już w momencie ruszania z miejsca. Moc silnika przenoszona jest na przednie koła za pośrednictwem jednostopniowej przekładni z wbudowanym mechanizmem różnicowym

Sprint od 0 do 60 km/h zajmuje nowemu MINI Cooper SE jedynie 3,9 s. Na pierwszych 60 metrach auto bez trudu dorównuje więc samochodom sportowym z tradycyjnym napędem spalinowym. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje elektrycznemu MINI 7,3 s. Jego prędkość maksymalna jest przy tym ograniczona do 150 km/h.

MINI Cooper SESprint od 0 do 60 km/h zajmuje nowemu MINI Cooper SE jedynie 3,9 s. Na pierwszych 60 metrach auto bez trudu dorównuje więc samochodom sportowym
MINI Cooper SE

Sprint od 0 do 60 km/h zajmuje nowemu MINI Cooper SE jedynie 3,9 s. Na pierwszych 60 metrach auto bez trudu dorównuje więc samochodom sportowym z tradycyjnym napędem spalinowym. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje elektrycznemu MINI 7,3 s. Jego prędkość maksymalna jest przy tym ograniczona do 150 km/h.

Fot. MINI

Nowe MINI Cooper SE jest seryjnie wyposażone w specyficzny dla tego modelu zestaw wskaźników, który składa się z 5,5-calowego kolorowego wyświetlacza w technologii Black Panel umieszczonego za kierownicą. W centrum w pełni cyfrowego wyświetlacza w postaci cyfr i przy pomocy biegnącej dookoła skali pokazywana jest prędkość jazdy. Pasek prędkości jest równolegle wyświetlany również w pierścieniu świetlnym centralnego zestawu wskaźników – w zależności od trybu jazdy w kolorze czerwonym (tryb SPORT), białym (MID) lub zielonym (GREEN i GREEN+).

Kolejne cyfrowe wskazania w zestawie wskaźników informują o stanie naładowania akumulatora wysokonapięciowego, aktualnie wybranym trybie MINI Driving Mode, stanie systemów wspomagających kierowcę i komunikatach układu Check Control. Poza tym wyświetlane są dane na temat dostępnego zasięgu, aktualnej mocy silnika, temperatury zewnętrznej, godziny i przebiegu, a także komunikaty systemu rozpoznawania znaków drogowych i wskazówki funkcji High Guiding systemu nawigacji. Dodatkowo możliwe jest wyświetlanie listy kontaktów telefonicznych i listy odtwarzania.

Wyposażenie standardowe nowego MINI Cooper SE obejmuje 2-strefową klimatyzację automatyczną z oddzielną regulacją nawiewu i temperatury po stronie kierowcy i pasażera. Standardem jest system nawigacji, a także zaprojektowane specjalnie dla elektrycznej mobilności wskaźniki w centralnym zestawie wskaźników i usługi MINI Connected.

Zobacz także: Kia Picanto w naszym teście

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie