Mieszkańcy: remont Grodzkiej wykonany niezgodnie z prawem

redakcja.gdp
Mieszkańcy: remont Grodzkiej wykonany niezgodnie z prawem
Mieszkańcy: remont Grodzkiej wykonany niezgodnie z prawem
Wspólnota mieszkaniowa budynku przy ul. Grodzkiej 1 nie daje za wygraną. Zdaniem jej zarządu, remont nawierzchni został wykonany niezgodnie z prawem. 
Mieszkańcy: remont Grodzkiej wykonany niezgodnie z prawem
Mieszkańcy: remont Grodzkiej wykonany niezgodnie z prawem

"Nowa jezdnia z kostki bru­kowej została wybudowana bez pozwolenia na budowę, projektów budowlanych i badań technicznych oddziaływania na środowis­ko naturalne, co uzasadnia możliwość "popełnienia prze­stępstwa” – czytamy w piśmie zawiadamiającym słupską prokuraturę okrę­gową, wystosowanym przez zarządcę wspólnoty. Zarzuty wystosowane przez wspólnotę odpiera Zarząd Infrastruktury Miejskiej. – Grodzka była przebudowywana i remontowana, a takie prace zgodnie z prawem nie wymagają pozwolenia na budowę – mó­wi Marcin Grzy­biński, zastępca dyrektora Zarządu Infrastruktury Miejskiej. – Roboty wykonywane są na podstawie zgłosze­nia. Ponadto w ich trakcie nie wychodziliśmy poza stary pas drogowy. Mieszkańcy postulują, aby na ul. Grodzkiej przywrócić asfaltowy dywanik. Jak wykazały pomiary fonometrem, teraz hałas jeżdżących do kostce brukowej pojazdów generuje 86 decybeli. Norma to 60 w dzień i 50 w nocy. – Zdajemy sobie sprawę, że położenie asfaltu wiąże się z dużymi kasztami dla mias­ta – zauważa pan Gerard (nazwisko do wiadomości redakcji). – Półśrodkiem mo­gło­by być zainstalowanie w tym miejscu fotoradaru. Tyl­ko on wyegzekwuje od kierowców przestrzeganie ograniczenia prędkości – pod­kreśla. Na ulicy Grodzkiej obo­wią­zuje ograniczenie prędkości do 30 km na godzinę. Jednak, tak jak sąsiednia Mostnika czy Zamehofa, nie jest strefą zamieszkania. To strefa ograniczonego tonażu i ruchu. Dlaczego na hałaśliwej Grodzkiej nie wprowadzono strefy? – Rozważaliś­my taką możliwość, ale z uwagi na duży ruchu w tym miejscu i komunikację zbiorową zdecydowaliśmy inaczej – mówi Grzybiński.

– Krajowe normy hałasu są restrykcyjnijsze od unijnych, a przez to nie do spełnienia przy okazji modernizacji czy remontu. Inaczej jest w wypadku budowy nowych dróg lub gruntownej przebudowy starych. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kraków: testy miniautobusu elektrycznego PEV6 marki King Long

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty