Obecnie, starostwa powiatowe są zobowiązane do pokrywania kosztów usuwania skutków wypadków oraz remontu tych odcinków
dróg krajowych, które przebiegają przez podległy im teren. Tylko Warszawa w latach 2007-2012 wyłożyła na ten cel blisko 700 mln zł. Z kolei w 2012 roku Lublin musiał przeznaczyć na takie działania prawie 11 mln zł.
ZMP jest zdania, iż finansowanie dróg krajowych powinien pokrywać Krajowy Fundusz Drogowy, tak jak to ma miejsce w przypadku innych kategorii dróg nadzorowanych przez GDDKiA. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, samorządy powiatowe muszą utrzymywać drogi krajowe przy jednoczesnym braku wpływów z opłaty paliwowej. Z tych środków korzysta bowiem budżet centralny, zasilający KFD.
W kwietniu ma dojść do spotkania przedstawicieli GDDKiA oraz ZMP, podczas którego omówiona zostanie kwestia finansowania dróg krajowych, uporządkowania skutków wypadków oraz ochrony ruchu lokalnego przed pojazdami unikającymi płatnych odcinków autostrad.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?