Mercedes-Benz VISION AVTR. Auto rozpozna kierowcę na podstawie jego tętna i oddechu

Mariusz Michalak
Mercedes-Benz VISION AVTRZamiast konwencjonalnej kierownicy do połączenia człowieka z maszyną służy wielofunkcyjny element sterujący w konsoli środkowej. Po umieszczeniu ręki na jednostce sterującej wnętrze „ożywa”, a pojazd rozpoznaje kierowcę na podstawie jego tętna i oddechu. Wystarczy unieść rękę, a na dłoni pojawia się menu, dzięki któremu pasażer może intuicyjnie wybierać spomiędzy różnych funkcji.Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-Benz VISION AVTRZamiast konwencjonalnej kierownicy do połączenia człowieka z maszyną służy wielofunkcyjny element sterujący w konsoli środkowej. Po umieszczeniu ręki na jednostce sterującej wnętrze „ożywa”, a pojazd rozpoznaje kierowcę na podstawie jego tętna i oddechu. Wystarczy unieść rękę, a na dłoni pojawia się menu, dzięki któremu pasażer może intuicyjnie wybierać spomiędzy różnych funkcji.Fot. Mercedes-Benz
Udostępnij:
Pojazd inspirowany filmem "Avatar" Jamesa Camerona został zaprojektowany we współpracy ze słynnym reżyserem. Miejsce premiery pojazdu jest CES 2020 (Consumer Electronics Show) czyli największe na świecie targi elektroniki i nowych technologii odbywające się w Las Vegas.
Mercedes-Benz VISION AVTRZamiast konwencjonalnej kierownicy do połączenia człowieka z maszyną służy wielofunkcyjny element sterujący w konsoli środkowej.
Mercedes-Benz VISION AVTR

Zamiast konwencjonalnej kierownicy do połączenia człowieka z maszyną służy wielofunkcyjny element sterujący w konsoli środkowej. Po umieszczeniu ręki na jednostce sterującej wnętrze „ożywa”, a pojazd rozpoznaje kierowcę na podstawie jego tętna i oddechu. Wystarczy unieść rękę, a na dłoni pojawia się menu, dzięki któremu pasażer może intuicyjnie wybierać spomiędzy różnych funkcji.

Fot. Mercedes-Benz

33 „bioniczne klapy” z tyłu pojazdu przypominają łuski gadów. Mogą pomóc komunikować się ze światem zewnętrznym poprzez naturalnie płynne ruchy, subtelnymi gestami. Ze względu na możliwość jazdy za pomocą kół przedniej i tylnej osi w tym samym lub przeciwnym kierunku, w przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów VISION AVTR może poruszać się także w bok (o około 30 stopni). Tak zwany „ruch kraba” nadaje mu zwierzęcy charakter również pod względem motoryki.

Pojazd koncepcyjny VISION AVTR jako pierwszy wykorzystuje rewolucyjną technologię akumulatorów opartą na ogniwach organicznych na bazie grafenu, całkowicie wolną od metali rzadkich oraz metali szlachetnych. Materiały, z których wykonano akumulator, nadają się do kompostowania, a zatem podlegają całkowitemu recyklingowi.

Zamiast konwencjonalnej kierownicy do połączenia człowieka z maszyną służy wielofunkcyjny element sterujący w konsoli środkowej. Po umieszczeniu ręki na jednostce sterującej wnętrze „ożywa”, a pojazd rozpoznaje kierowcę na podstawie jego tętna i oddechu. Wystarczy unieść rękę, a na dłoni pojawia się menu, dzięki któremu pasażer może intuicyjnie wybierać spomiędzy różnych funkcji.

Pojazd jest jedynie autem koncepcyjnym, który najprawdopodobniej nigdy nie trafi do produkcji

Zobacz także: Taki jest Opel Corsa szóstej generacji.__

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie