Mercedes-Benz SLC Final Edition. Na pożegnanie

Mariusz Michalak
Mercedes-Benz SLC Final EditionKiedy SLK debiutował jako seryjny model w 1996 roku, wzbudził prawdziwą sensację: oto Mercedes-Benz zbudował roadstera, który za sprawą sztywnego dachu typu „vario” redefiniował swój segment. Tak narodziła się nowa generacja samochodów z otwartym nadwoziem. Teraz Mercedes-Benz SLC, potomek SLK, debiutuje w specjalnej edycji Final Edition, która na wspomnienie tamtej premiery jest oferowana w ekskluzywnym, „słonecznie żółtym” kolorze.  Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-Benz SLC Final EditionKiedy SLK debiutował jako seryjny model w 1996 roku, wzbudził prawdziwą sensację: oto Mercedes-Benz zbudował roadstera, który za sprawą sztywnego dachu typu „vario” redefiniował swój segment. Tak narodziła się nowa generacja samochodów z otwartym nadwoziem. Teraz Mercedes-Benz SLC, potomek SLK, debiutuje w specjalnej edycji Final Edition, która na wspomnienie tamtej premiery jest oferowana w ekskluzywnym, „słonecznie żółtym” kolorze. Fot. Mercedes-Benz
Kiedy SLK debiutował jako seryjny model w 1996 roku, wzbudził prawdziwą sensację: oto Mercedes-Benz zbudował roadstera, który za sprawą sztywnego dachu typu „vario” redefiniował swój segment. Tak narodziła się nowa generacja samochodów z otwartym nadwoziem. Teraz Mercedes-Benz SLC, potomek SLK, debiutuje w specjalnej edycji Final Edition, która na wspomnienie tamtej premiery jest oferowana w ekskluzywnym, „słonecznie żółtym” kolorze.

To niejedyna wizytówka SLC Final Edition: z szeroką gamą wyposażenia i akcentami we wnętrzu stanowi on zwieńczenie obecnej generacji roadstera. Specjalną edycję można łączyć ze wszystkimi czterema wariantami silnikowymi. Model jest dostępny w salonach Mercedes-Benz od marca 2019 roku, a jego ceny startują od 182 519 zł.
 
Mercedes-Benz SLC Final Edition<br><br>Kiedy SLK debiutował jako seryjny model w 1996 roku, wzbudził prawdziwą sensację: oto Mercedes-Benz zbudował roadstera, który za sprawą sztywnego dachu typu „vario” redefiniował swój segment. Tak narodziła się nowa generacja samochodów z otwartym nadwoziem. Teraz Mercedes-Benz SLC, potomek SLK, debiutuje w specjalnej edycji Final Edition, która na wspomnienie tamtej premiery jest oferowana w ekskluzywnym, „słonecznie żółtym” kolorze.  <br><br>Fot. Mercedes-Benz Nabywcy odmian SLC 180, 200 i 300  mają  do wyboru dwie wersje stylizacji. Klienci, którzy zdecydują się na standardowy, czarny odcień nadwozia lub lakiery czerń obsydianu albo szary selenit, otrzymają SLC z przednim zderzakiem AMG z listwami ozdobnymi ze srebrnym, chromowanym wykończeniem (dolna część zderzaka). I odwrotnie, w połączeniu z żółtym lub białymi kolorami karoserii dolne elementy ozdobne zostają wykończone na czarno. Co więcej, w przypadku jasnych odcieni  na czarno (wysoki połysk) lakierowane są też klamki drzwi, lusterka boczne  i tylna listwa. Wspólną cechą wszystkich konfiguracji jest plakietka „SLC Final Edition” na przednich błotnikach. Uwagę przyciągają również 5-ramienne, 18-calowe obręcze AMG z lekkich stopów z czarnym, lśniącym wykończeniem.

Specjalny model bazuje na linii AMG, która w standardzie zawiera zderzaki w stylizacji AMG, sportowe zawieszenie z obniżonym o 10 mm prześwitem (z tej opcji można zrezygnować) oraz wydajniejszy układ hamulcowy  z perforowanymi tarczami hamulcowymi i przednimi zaciskami z napisem „Mercedes-Benz”.
 
Wnętrze SLC Final Edition wyróżnia się dwukolorową, skórzaną tapicerką nappa w czarno-srebrnej tonacji o perłowej fakturze, wzbogaconą  o kontrastowe szare przeszycia. Ten sam szary odcień mają pasy bezpieczeństwa. Ekskluzywny wystrój kabiny podkreślają skórzane wstawki z deseniem przypominającym włókno węglowe na zagłówkach i w górnej części oparć foteli. Zagłówki oraz dźwignię automatycznej przekładni zdobi srebrny napis „SLC”, a okładziny na desce rozdzielczej i konsoli środkowej mają lśniące, aluminiowe wykończenie. Standardowo montowana trójramienna, wielofunkcyjna sportowa kierownica łączy „karbonową” skórę w górnej i dolnej części wieńca z gładką skórą nappa w obszarze uchwytu.

Ponadto standardowa specyfikacja SLC Final Edition obejmuje czarne dywaniki z haftowanym logo, ogrzewanie okolic karku AIRSCARF, podgrzewane fotele oraz pakiet pamięci dla siedzeń, kolumny kierownicy  i lusterek bocznych. Pakiet ten zawiera również 4-kierunową regulację podparcia lędźwiowego – zarówno dla kierowcy, jak i pasażera.

Zobacz także: Kia Stonic w naszym teście

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty