Mercedesowi klasy C niedawno przeprowadzono kurację odmładzającą. W Europie Zachodniej bije on rekordy powodzenia.

Obecną generację klasy C wprowadzono do produkcji w 2000 r. Teraz dokonano kosmetyczne poprawki wyglądu zewnętrznego i wnętrza. Jak podaje producent, poczynione zmiany mają zachęcić młodszych klientów do zakupu tego modelu. Ponieważ mało kto chce się czuć staro, opisujemy pojazd z nadwoziem sedan napędzany jednostką wysokoprężną o pojemności 2,2 l i mocy 150 KM.
Cechy szczególne
Solidne rozwiązania techniczne, przyzwoita jakość wykonania, uruchamiany pedałem hamulec postojowy i napęd na tylne

koła stały się wyróżnikami marki Mercedes-Benz. W wyniku modernizacji zmieniono tablicę przyrządów, która stała się teraz podobna do wielu modeli innych marek. Typowa dla marki Mercedes-Benz jest natomiast obfitość przycisków i pokręteł na konsoli środkowej. Gdy zapoznamy się już z ich przeznaczeniem, obsługa wydaje się łatwa. Wnętrze pojazdu jest wystarczająco przestronne dla czterech osób, gorzej z wsiadaniem na tylną kanapę. Ze względu na kształt drzwi i nisko opadającą linię dachu sedana, osoby wysokie z trudem zajmują miejsce z tyłu. Bagażnik o pojemności 455 l ma wystarczającą pojemność, jednak niewielki otwór utrudnia wkładanie dużych przedmiotów.
Silnik
Wysokoprężny silnik z zasilaniem typu common rail pozostawia jak najlepsze wrażenie. Ma on 4 cylindry, 16 zaworów i doładowany jest turbosprężarką z chłodnicą powietrza. Jego największymi zaletami są wysoka kultura pracy i

niski poziom hałasu oraz drgań. Pozwala on na uzyskiwanie wystarczającej dynamiki. Prędkość 100 km/h można osiągnąć po 10,3 s, a rozpędzanie na wyższych biegach jest zupełnie przyzwoite. Również zużycie paliwa nie jest wysokie i w mieście wynosi ok. 9 l na 100 km.
Wrażenia z jazdy
Pojazd bardzo stabilnie zachowuje się na drodze. Mają na to wpływ nowoczesne, wielowahaczowe zawieszenie tylne i układ kontroli stabilności toru jazdy ESP, który instalowany jest seryjnie. Samochody z napędem na tylną oś na śliskiej

nawierzchni potrafią zrobić niespodziankę, dlatego seryjne montowanie tego układu wydaje się wskazane. Zaletą napędu na tylne koła jest mały promień skrętu auta. Ułatwia to parkowanie w ciasnych miejscach. Układ zawieszenia zadziwiająco dobrze radzi sobie z nierównościami naszych dróg, a komfort podróżowania podnosi niski poziom hałasu. Wyciszenie wnętrza i redukcja drgań silnika zasługują na pochwałę. Bardzo skuteczny jest też układ hamulcowy, który zatrzymuje pojazd z prędkości 100 km/h na drodze 37,2 m.
Podsumowanie
Mercedes-Benz klasy C jest wyróżniającym się pojazdem w swojej klasie. Ma wiele zalet i bogate wyposażenie seryjne. Za to trzeba jednak zapłacić ok. 150 tys. zł. Nie jest oczywiście żadna wada, chociaż utrudni podbicie naszego rynku.
Wybrane dane techniczne:
Typ silnika | Wysokoprężny |
Ilość cylindrów/zaworów | 4/16 |
Pojemność skokowa (cm3): | 2148 |
Moc maksymalna (KM/obr/min): | 150/4200 |
Maks. moment obr. (Nm/obr/min): | 340/2000 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s): | 10,3 |
Przyspieszenie (IV. biegu) 60-100 km/h (s): | 8,2 |
Prędkość maksymalna (km/h): | 224 |
Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB): | 65* |
Droga hamowania od 100 km/h (m): | 37,2 |
Pojemność bagażnika (dm3): | 455 |
Pojemność zbiornika paliwa (dm3): | 62 |
Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3/100 km): | 4,5/8,3 |
Długość x szerokość x wysokość (cm): | 453 x 173 x 143 |
Rozstaw osi (cm): | 272 |
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) | 2/6 |
Cena (zł): | 148 600 |
* - pomiar wg ADAC
Nasza ocena
Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych
Przestronność wnętrza | **** | Wnętrze wystarczająco przestronne, utrudnione wsiadanie na tylną kanapę. |
Silnik | ***** | Wysoka kultura pracy silnika i niski poziom drgań. |
Poziom hałasu | **** | Dobre wyciszenie wnętrza. |
Hamulce | **** | Droga hamowania Mercedesa jest zbliżona do drogi hamowania Hondy Accord 2.2 i-CTDi. |
Dynamika | **** | Wystarczająca dynamika, nieco gorsza od dynamiki Hondy Accord 2.2 i-CTDi. |
Zużycie paliwa | **** | Mercedes jest bardziej oszczędny niż Honda Accord 2.2 i-CTDi. |
Nowoczesność konstrukcji | ***** | Nowoczesna płyta podłogowa z wielowahaczowym zawieszeniem tylnym, wysoki poziom bezpieczeństwa. |
Wyposażenie | ***** | Bogate wyposażenie, proporcjonalne do ceny. |
Wyposażenie seryjne:
Mercedes-Benz C 220 CDI
Poduszki powietrzne | 6 |
Układ ABS | S |
Układ zapobiegający poślizgowi kół przy ruszaniu ASR | S |
Układ wspomagania nagłego hamowania | S |
Układ kontroli stabilności toru jazdy ESP | S |
Wspomaganie układu kierowniczego | S |
Centralny zamek | S |
Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne | S/S |
Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka | S |
Klimatyzacja automatyczna | S |
Radioodtwarzacz CD | S |
Przednie światła przeciwgielne | S |
Wycieraczki przednie z czujnikiem deszczu | S |
Tempomat | S |
Komputer wielofunkcyjny | S |
s - wyposażenie seryjne
o - wyposażenie za dopłatą
Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?