Mercedes-Benz klasy C 220 CDI

Ryszard Polit
Fot. Mercedes-Benz: Mercedes-Benz klasy C został poddany face liftingowi. Zmieniono nieco wygląd zewnętrzny i wnętrze pojazdu.
Fot. Mercedes-Benz: Mercedes-Benz klasy C został poddany face liftingowi. Zmieniono nieco wygląd zewnętrzny i wnętrze pojazdu.
Mercedesowi-Benz klasy C niedawno przeprowadzono kurację odmładzającą. W Europie Zachodniej samochód bije teraz rekordy powodzenia.

Mercedesowi klasy C niedawno przeprowadzono kurację odmładzającą. W Europie Zachodniej bije on rekordy powodzenia.

Fot. Mercedes-Benz: Mercedes-Benz klasy C został poddany face liftingowi. Zmieniono nieco wygląd zewnętrzny i wnętrze pojazdu.
Fot. Mercedes-Benz: Mercedes-Benz klasy C został poddany face liftingowi. Zmieniono nieco wygląd zewnętrzny i wnętrze pojazdu.

 

Obecną generację klasy C wprowadzono do produkcji w 2000 r. Teraz dokonano kosmetyczne poprawki wyglądu zewnętrznego i wnętrza. Jak podaje producent, poczynione zmiany mają zachęcić młodszych klientów do zakupu tego modelu. Ponieważ mało kto chce się czuć staro, opisujemy pojazd z nadwoziem sedan napędzany jednostką wysokoprężną o pojemności 2,2 l i mocy 150 KM.

 

Cechy szczególne

 

Solidne rozwiązania techniczne, przyzwoita jakość wykonania, uruchamiany pedałem hamulec postojowy i napęd na tylne

Fot. Mercedes-Benz: Doładowany turbosprężarką diesel o pojemności 2,2 l i mocy 150 KM to bardzo udana jednostka napędowa. Jest oszczędna i cicha i zapewnia
Fot. Mercedes-Benz: Doładowany turbosprężarką diesel o pojemności 2,2 l i mocy 150 KM to bardzo udana jednostka napędowa. Jest oszczędna i cicha i zapewnia przyzwoitą dynamikę.

koła stały się wyróżnikami marki Mercedes-Benz. W wyniku modernizacji zmieniono tablicę przyrządów, która stała się teraz podobna do wielu modeli innych marek. Typowa dla marki Mercedes-Benz jest natomiast obfitość przycisków i pokręteł na konsoli środkowej. Gdy zapoznamy się już z ich przeznaczeniem, obsługa wydaje się  łatwa. Wnętrze pojazdu jest wystarczająco przestronne dla czterech osób, gorzej z wsiadaniem na tylną kanapę. Ze względu na kształt drzwi i nisko opadającą linię dachu sedana, osoby wysokie z trudem zajmują miejsce z tyłu. Bagażnik o pojemności 455 l ma wystarczającą pojemność, jednak niewielki otwór utrudnia wkładanie dużych przedmiotów.

 

Silnik

 

Wysokoprężny silnik z zasilaniem typu common rail pozostawia jak najlepsze wrażenie. Ma on 4 cylindry, 16 zaworów i doładowany jest turbosprężarką z chłodnicą powietrza. Jego największymi zaletami są wysoka kultura pracy i

Fot. Mercedes-Benz: Po face liftingu zmieniono tablicę przyrządów, która teraz ma dwie okrągłe tarcze wskaźników.
Fot. Mercedes-Benz: Po face liftingu zmieniono tablicę przyrządów, która teraz ma dwie okrągłe tarcze wskaźników.

niski poziom hałasu oraz drgań. Pozwala on na uzyskiwanie wystarczającej dynamiki. Prędkość 100 km/h można osiągnąć po 10,3 s, a rozpędzanie na wyższych biegach jest zupełnie przyzwoite. Również zużycie paliwa nie jest wysokie i w mieście wynosi ok. 9 l na 100 km.

 

Wrażenia z jazdy

 

Pojazd bardzo stabilnie zachowuje się na drodze. Mają na to wpływ nowoczesne, wielowahaczowe zawieszenie tylne i układ kontroli stabilności toru jazdy ESP, który instalowany jest seryjnie. Samochody z napędem na tylną oś na śliskiej

Fot. Mercedes-Benz: Wnętrze jest wystarczająco przestronne, jednak wysokie osoby siedzące z tyłu mogą odczuwać pewien dyskomfort.
Fot. Mercedes-Benz: Wnętrze jest wystarczająco przestronne, jednak wysokie osoby siedzące z tyłu mogą odczuwać pewien dyskomfort.

nawierzchni potrafią zrobić niespodziankę, dlatego seryjne montowanie tego układu wydaje się wskazane. Zaletą napędu na tylne koła jest mały promień skrętu auta. Ułatwia to parkowanie w ciasnych miejscach. Układ zawieszenia zadziwiająco dobrze radzi sobie z nierównościami naszych dróg, a komfort podróżowania podnosi niski poziom hałasu. Wyciszenie wnętrza i redukcja drgań silnika zasługują na pochwałę. Bardzo skuteczny jest też układ hamulcowy, który zatrzymuje pojazd z prędkości 100 km/h na drodze 37,2 m.

 

Podsumowanie

 

Mercedes-Benz klasy C jest wyróżniającym się pojazdem w swojej klasie. Ma wiele zalet i bogate wyposażenie seryjne. Za to trzeba jednak zapłacić ok. 150 tys. zł. Nie jest oczywiście żadna wada, chociaż utrudni podbicie naszego rynku.

  

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

Wysokoprężny

Ilość cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3):

2148

Moc maksymalna (KM/obr/min):

150/4200

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

340/2000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

10,3

Przyspieszenie (IV. biegu) 60-100 km/h (s):

8,2

Prędkość maksymalna (km/h):

224

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB):

65*

Droga hamowania od 100 km/h (m):

37,2

Pojemność bagażnika (dm3):

455

Pojemność zbiornika paliwa (dm3):

62

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3/100 km):

4,5/8,3

Długość x szerokość x wysokość (cm):

453 x 173 x 143

Rozstaw osi (cm):

272

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/6

Cena (zł):

148 600

 

* - pomiar wg ADAC

 

Nasza ocena

 

Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych

 

Przestronność wnętrza

****

Wnętrze wystarczająco przestronne, utrudnione wsiadanie na tylną kanapę.

Silnik

*****

Wysoka kultura pracy silnika i niski poziom drgań.

Poziom hałasu

****

Dobre wyciszenie wnętrza.

Hamulce

****

Droga hamowania Mercedesa jest zbliżona do drogi hamowania Hondy Accord 2.2 i-CTDi.

Dynamika

****

Wystarczająca dynamika, nieco gorsza od dynamiki Hondy Accord 2.2 i-CTDi.

Zużycie paliwa

****

 Mercedes jest bardziej oszczędny niż Honda Accord 2.2 i-CTDi.

Nowoczesność konstrukcji

*****

Nowoczesna płyta podłogowa z wielowahaczowym zawieszeniem tylnym, wysoki poziom bezpieczeństwa.

Wyposażenie

*****

Bogate wyposażenie, proporcjonalne do ceny.

 

 

Wyposażenie seryjne:

 

Mercedes-Benz C 220 CDI

 

Poduszki powietrzne

6

Układ ABS

S

Układ zapobiegający poślizgowi kół przy ruszaniu ASR

S

Układ wspomagania nagłego hamowania

S

Układ kontroli stabilności toru jazdy ESP

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

Centralny zamek

S

Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne

S/S

Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka

S

Klimatyzacja automatyczna

S

Radioodtwarzacz CD

S

Przednie światła przeciwgielne

S

Wycieraczki przednie z czujnikiem deszczu

S

Tempomat

S

Komputer wielofunkcyjny

S

 

s - wyposażenie seryjne

o - wyposażenie za dopłatą

Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie