Hybrydowe modele Mercedes-Benz typu plug-in – czyli z możliwością ładowania akumulatora z zewnętrznego źródła prądu (np. z domowego gniazdka) – należą do gamy EQ Power. Pod tym hasłem kryje się marka produktowo-techniczna obejmująca wszystkie zelektryfikowane pojazdy Mercedesa, zarówno hybrydy plug-in (np. GLE 350de), jak i tzw. miękkie hybrydy bez możliwości doładowywania akumulatora (np. GLE 450).
Obecnie nabywcy mają do wyboru 13 hybrydowych modeli Mercedesa z napędem plug-in w różnych wersjach nadwoziowych, z napędem na jedną lub obie osie, z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym. Są to:
- Klasa A 250e (hatchback i Limuzyna)
- Klasa C 300de (Limuzyna i Kombi)
- Klasa C 300e (Limuzyna i Kombi)
- Klasa E 300de (Limuzyna i Kombi)
- Klasa E 300e (Limuzyna)
- GLC 300e 4MATIC (SUV i Coupé)
- GLE 350de 4MATIC
- S 560e
Obecnie w ofercie hybryd plug-in Mercedesa debiutują dwa modele. Pierwszy z nich to GLC 300e, dostępny z nadwoziami SUV i Coupé. Napędza go 2-litrowy benzynowy silnik turbo i jednostka elektryczna. Moc systemowa wynosi 320 KM, a systemowy moment obrotowy to imponujące 700 Nm. Według danych fabrycznych, GLC 300e przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,7 s i rozpędza się maksymalnie do 230 km/h.
Dzięki akumulatorowi o pojemności 13,5 kWh w trybie elektrycznym potrafi przejechać 39- 43 km (w cyklu WLTP). Jego prędkość maksymalna wynosi wówczas 130 km/h, a osiągi są wystarczające do sprawnej jazdy nawet na drogach szybkiego ruchu i z obciążeniem.
W ubiegłym roku GLC przeszedł szeroko zakrojoną modernizację, obejmującą m.in. wzbogacenie listy wyposażenia o kolejne innowacyjne systemy wsparcia oraz inteligentny system operacyjny MBUX. GLC jest najchętniej wybieranym Mercedesem w Polsce.
Ceny Mercedesa GLC 300e 4MATIC w Polsce startują od kwoty 236 100 zł.
Druga nowość to model GLE 350de. Napęd tego auta łączy nowoczesny, wydajny silnik Diesla o pojemności 2 litrów z jednostką elektryczną i bardzo dużym jak na hybrydę plug-in akumulatorem o pojemności 31,2 kWh. Efekt: jego zasięg wyłącznie „na prądzie” wynosi aż 90-99 km (cykl WLTP). To wszystko przy zachowaniu wysokich osiągów (0-100 km/h w 6,8 s) – moc systemowa napędu ma wartość 320 KM, a systemowy moment obrotowy to 700 Nm. Maksymalna prędkość w trybie elektrycznym wynosi 160 km/h.
Oba modele wyposażono w ładowarkę pokładową o mocy 7,4 kW. Jak informuje producent, za pomocą ściennej ładowarki (wallbox), np. we własnym garażu, rozładowany akumulator GLC 300e można w pełni naładować w ciągu 1,5 godziny, a przy wykorzystaniu konwencjonalnego domowego gniazdka „tankowanie” trwa około 5 godzin. W przypadku GLE 350de ładowanie trwa odpowiednio dłużej. Dodatkowo model ten oferuje też szybkie ładowanie, trwające około 30 min.
Ceny Mercedesa GLE 350de 4MATIC w Polsce startują od 349 800 zł.
Jak poinformowano, do końca 2020 roku portfolio marki Mercedes-Benz będzie obejmować pięć modeli EQ z napędem w 100% elektrycznym oraz ponad 20 hybryd plug-in EQ Power.
Zobacz także: Renault Megane R.S. w naszym teście
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?