Mercedes-Benz CLA Coupe. Większy, szerszy i bardziej inteligentny

Mariusz Michalak
Mercedes CLA CoupeTo druga generacja, która podobnie jak poprzednik będzie powstawać na Węgrzech. Fot. Mercedes-Benz
Mercedes CLA CoupeTo druga generacja, która podobnie jak poprzednik będzie powstawać na Węgrzech. Fot. Mercedes-Benz
Na targach CES w Las Vegas Mercedes-Benz prezentuje nowego CLA Coupe. To druga generacja, która podobnie jak poprzednik będzie powstawać na Węgrzech.

Zdecydowano się na szeroki rozstaw kół (w porównaniu z poprzednikiem: +63 mm z przodu, +55 mm z tyłu) i niżej położony środek ciężkości. Specyfikacja techniczna obejmuje wielowahaczową oś tylną, montowany w standardzie układ kierowniczy Direct-Steer oraz oś przednią z hydromocowaniami. Na życzenie dostępne jest tłumienie adaptacyjne, pozwalające kierowcy na wybór pomiędzy komfortowym bądź bardziej bezkompromisowym, sportowym zestrojeniem amortyzatorów. Gama kół obejmuje obręcze o średnicy od 16 do 19 cali.

Rok temu, podczas targów elektroniki użytkowej CES w Las Vegas, swoją premierę świętował system inforozrywki Mercedes-Benz User Experience. Teraz producent wprowadza system inforozrywki na kolejny poziom. Asystent Wnętrza MBUX ułatwia intuicyjną obsługę instrumentów.

Pozwala na przykład na dostosowanie zawartości ekranu, gdy tylko ręka użytkownika zbliży się do deski rozdzielczej lub panelu dotykowego na konsoli środkowej. W aktywnym menu podświetlone zostają wówczas poszczególne ikony. Co więcej, system jest w stanie rozróżnić intencje kierowcy i pasażera z przodu – wie w ten sposób, dla kogo aktywować np. funkcję masażu fotela. Asystent Wnętrza oferuje także funkcję „ulubionych”. Dostęp do niej uzyskuje się, przytrzymując nad konsoląśrodkową dłoń z rozstawionymi palcami: środkowym i wskazującym (na kształt litery „V”). Są i inne funkcje, które można intuicyjnie obsługiwać bez potrzeby „trenowania” odpowiednich gestów: na przykład w ciemności lampkę do czytania włącza się lub wyłącza poprzez krótkie wyciągnięcie dłoniw kierunku lusterka wstecznego. Jeśli po zmroku kierowca sięgnie do niezajętego fotela, oświetlenie włączy się samo. Dzięki temu łatwiej znaleźć leżące na siedzeniu przedmioty. Gdy tylko dłoń zostanie cofnięta, światło automatycznie zgaśnie.

Z kolei asystent głosowy odpowiada teraz na komendy tylko tej osoby, która jako ostatnia aktywowała system, wypowiadając frazę „Hej, Mercedes”. Może też rozpoznawać i odpowiadać na znacznie bardziej złożone zapytania (początkowo na rynku amerykańskim) w coraz większej liczbie dziedzin.

Na targach w Las Vegas nowy CLA debiutuje w wersji CLA 250, napędzanej 4-cylindrowym silnikiem benzynowym (225 KM, 350 Nm), połączonym z dwusprzęgłową przekładnią 7G-DCT (zużycie paliwa w cyklu łączonym: 6,1-6,3 l/100 km, emisje CO2 w cyklu łączonym: 140-143 g/km; wartości wstępne). Z chwilą wprowadzenia na rynek w maju br. do wyboru będzie szeroka gama jednostek benzynowych i wysokoprężnych, współpracujących ze skrzyniami manualnymi lub dwusprzęgłowymi, w tym czteronapędowe odmiany 4MATIC.

Nowy CLA będzie wytwarzany w węgierskiej fabryce Mercedes-Benz w Kecskemét. Pierwsze egzemplarze modelu trafią na europejski rynek w maju 2019 roku.

Zobacz także: Kia Picanto w naszym teście

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty