
Zgodnie z panującymi na rynku trendami nowy model jest większy od poprzednika. Klasa C jest dłuższa o 9.5 cm (468,6 cm), szersza o 4 cm (181 cm) i co najważniejsze dla pasażerów, rozstaw osi zwiększył się aż o 8 cm (284 cm). Dzięki licznym zabiegom redukującym masę karoserii, m.in. zwiększeniu udziału aluminium w konstrukcji pojazdu z 10 do 50% udało się również zmniejszyć wagę pojazdu o ok. 100 kg w stosunku do modelu oferowanego od 2007 roku. Wygląd zewnętrzny nowego Mercedesa to niewątpliwie jego duży atut. Połączenie elegancji ze sportową nutą tworzy spójną i uniwersalną kompozycję, która na tle konkurencji wygląda świeżo i nowocześnie. Testowy egzemplarz wyposażony był w opcjonalny pakiet AMG dodatkowo podnoszący atrakcyjność jego sylwetki.
Uzupełnieniem efektownego nadwozia jest ciekawe wnętrze. Czarna skórzana tapicerka pokrywająca fotele, drzwi, a nawet deskę rozdzielczą współgra z czarnym lakierem konsoli centralnej i aluminiowymi dodatkami. W kompaktowej limuzynie komfortowo będą podróżowały cztery dorosłe osoby. Podróż w pełnym pięcioosobowym składzie ze względu na biegnący środkiem kabiny tunel oraz wyprofilowanie tylnej kanapy zalecana jest raczej na krótkich dystansach. Elektrycznie sterowany fotel kierowcy zapewnia optymalne podparcie boczne i w połączeniu z regulowaną w dwóch płaszczyznach kolumną kierownicy pozwala zająć wygodną pozycję niezależnie od wzrostu prowadzącego. Spłaszczony na dole wieniec trójramiennej kierownicy dobrze leży w dłoniach, a za pomocą kilkunastu przycisków osadzonych na bocznych ramionach możemy sterować systemem audio lub telefonem. Pomiędzy dwoma analogowymi, czytelnymi zegarami prędkościomierza i obrotomierza, osadzono duży kolorowy ekran komputera pokładowego. Opcjonalnie za 5 184 zł możemy doposażyć Mercedesa w wyświetlacz head-up, który na przedniej szybie prezentuje podstawowe parametry jazdy lub wskazówki z nawigacji. W praktyce rozwiązanie to zwiększa bezpieczeństwo jazdy ponieważ, kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi, aby zobaczyć najważniejsze informacje.

Na tunelu i konsoli centralnej dominuje czarny, połyskujący fortepianowy lakier. Dźwignię sterowania automatyczną skrzynią biegów przeniesiono na kolumnę kierownicy, dzięki czemu na tunelu centralnym pozostało dużo miejsca na touchpad i multifunkcyjne pokrętło. Ten innowacyjny zestaw pozwala nie tylko zarządzać wszystkimi multimediami w pojeździe, ale również dzięki dotykowemu panelowi umożliwia ręczne wpisywanie liter i cyfr, co zdecydowanie ułatwia np. obsługę telefonu. Centralnym i najbardziej przykuwającym uwagę elementem w kabinie Mercedesa jest 7-calowy ekran osadzony na szczycie konsoli centralnej. Na kolorowym monitorze prezentowane są informacje z radioodtwarzacza, komputera pokładowego, kamery cofania, podłączonego smartfona lub systemu nawigacji. System nawigacji współpracuje z automatyczną klimatyzacją dzięki czemu np. w tunelach samoczynnie włączany jest zamknięty obieg powietrza. Funkcja ta w połączeniu z aktywnym rozpylaczem zapachów i jonizatorem powietrza gwarantuje odseparowanie podróżujących od nieprzyjemnych zapachów z zewnątrz.
Paleta jednostek napędowych Mercedesa składa się z czterech silników wysokoprężnych, trzech benzynowych i jednej hybrydy. Testowy egzemplarz napędzany był dieslem, który z pojemności 2143 cm3 generuje moc 170 KM i moment 400 Nm. Wartości te pozwalają rozpędzić ważącą 1570 kg limuzynę do pierwszych 100 km/h w 7,8 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 233 km/h. Czterocylindrowy diesel zapewnia doskonałą dynamikę i elastyczność przy niskim zapotrzebowaniu na paliwo. W mieście po każdych przejechanych 100 km z niewielkiego 41 litrowego zbiornika paliwa ubywa ok. 7 litrów paliwa, w trasie bez problemu osiągniemy wynik poniżej 6 litrów/ 100 km. Wysokoprężny silnik współpracuje z siedmiostopniową automatyczną przekładnią 7G-Tronic Plus. Skrzynia biegów pracuje płynnie i szybko, a dzięki systemowi Agility Select (modyfikującemu również charakterystykę zawieszenia i układu kierowniczego) może pracować w pięciu trybach: Eco, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual, które spełnią oczekiwania zarówno kierowców lubiących oszczędne i spokojne podróżowanie jak i miłośników dynamicznej jazdy wykorzystującej pełne możliwości pojazdu. W parze ze świetną skrzynią biegów idzie dobrze zestrojone zawieszenie będące kompromisem pomiędzy komfortem, a dobrą przyczepnością. Pomimo 18-calowych felg i niskoprofilowych opon zawieszenie dobrze wybiera wszelkie niedoskonałości nawierzchni, a podczas dynamicznej jazdy gwarantuje stabilność i precyzję prowadzenia.

Kompaktowy Mercedes oferowany jest w czterech wersjach stylistycznych determinujących zarówno wygląd zewnętrzny jak i wykończenie kabiny: Standardowej, Avantgarde, Exclusive oraz AMG. Lista wyposażenia standardowego w każdym wariancie C-Klasy jest bogata, a bardzo długa lista wyposażenia dodatkowego pozwoli każdemu skonfigurować pojazd odpowiadający jego oczekiwaniom.
Wybrane dane techniczne Mercedesa C 220 Blue Tec i konkurentów:
Marka/model | Mercedes C 220 Blue Tec Aut. | BMW 3 320d Aut. | Audi A4 Aut. | | |
Wersja | | | | ||
cena (zł) | 174 500 | 159 250 | 154 800 | ||
Silnik | Diesel | Diesel | Diesel | ||
Pojemność (cm3) | 2143 | 1995 | 1968 | ||
Moc (KM) | 170 | 184 | 177 | ||
Moment obrotowy (Nm) | 400 | 380 | 380 | ||
Przyspieszenie 0 – 100 km/h (s) | 7,8 | 7,6 | 7,9 | ||
Prędkość maksymalna (km/h) | 233 | 230 | 222 | ||
Średnie spalanie (l/100 km) | 4,3 | 4,5 | 4,8 | ||
Emisja CO2 (g/km) | 109 | 118 | 127 | ||
Skrzynia biegów | Automatyczna 7-stopniowa | Automatyczna 8-stopniowa | Automatyczna bezstopniowa | ||
Pojemność bagażnika (l) | 480 | 480 | 480 |

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?