Mercedes-AMG SL. Powrót luksusowego roadstera

Paweł Piątek
Nowy Mercedes-AMG SL powraca do swoich korzeni – ma klasyczny miękki dach i zdecydowanie sportowy charakter. Jednocześnie, jako luksusowy roadster z wnętrzem 2+2, wyśmienicie nadaje się do codziennego użytku. Ponadto po raz pierwszy przenosi siłę napędową na asfalt, korzystając z napędu na wszystkie koła.Fot. Mercedes
Nowy Mercedes-AMG SL powraca do swoich korzeni – ma klasyczny miękki dach i zdecydowanie sportowy charakter. Jednocześnie, jako luksusowy roadster z wnętrzem 2+2, wyśmienicie nadaje się do codziennego użytku. Ponadto po raz pierwszy przenosi siłę napędową na asfalt, korzystając z napędu na wszystkie koła.Fot. Mercedes
Nowy Mercedes-AMG SL powraca do swoich korzeni – ma klasyczny miękki dach i zdecydowanie sportowy charakter. Jednocześnie, jako luksusowy roadster z wnętrzem 2+2, wyśmienicie nadaje się do codziennego użytku. Ponadto po raz pierwszy przenosi siłę napędową na asfalt, korzystając z napędu na wszystkie koła.

Jego dynamiczny profil podkreślają zaawansowane technicznie komponenty, takie jak zawieszenie AMG Active Ride Control z aktywną stabilizacją przechyłów, skrętna tylna oś, opcjonalnie dostępny ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy AMG oraz standardowo montowane reflektory DIGITAL LIGHT

z funkcją projekcji. W połączeniu z 4,0-litrowym silnikiem V8 biturbo AMG zapewnia niespotykane wrażenia z jazdy. Mercedes-AMG opracował SL-a całkowicie niezależnie w swojej siedzibie w Affalterbach. W chwili rynkowej premiery oferta modelu będzie obejmować dwa warianty z jednostkami V8 AMG.

Prawie 70 lat temu Mercedes-Benz dał początek sportowej legendzie. Wizja poszerzania potencjału marki poprzez sukcesy w wyścigach zaowocowała powstaniem pierwszego SL-a. Krótko po swoim debiucie w 1952 r. model 300 SL (wewnętrzne oznaczenie W 194) odniósł szereg sukcesów na torach wyścigowych całego świata, w tym spektakularne podwójne zwycięstwo w legendarnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Zajął też pierwsze cztery miejsca w jubileuszowym Grand Prix na Nürburgringu. W 1954 r. na rynek trafił samochód sportowy 300 SL (W 198), ze względu na swoje niezwykłe drzwi nazywany „Gullwingiem”. W 1999 r. jury złożone z dziennikarzy motoryzacyjnych przyznało mu tytuł „Sportowego samochodu stulecia”.

Później historię modelu kontynuowały kolejne „cywilne” generacje: „Pagoda” (W 113, 1963-1971), ceniony youngtimer R 107 (1971-1989), wytwarzany aż przez 18 lat, oraz jego następca, słynący z połączenia innowacji i ponadczasowego wzornictwa R 129. Do dziś skrótowiec „SL” oznacza w świecie motoryzacji jedną z niewielu prawdziwych ikon. Nowy Mercedes-AMG SL wyznacza kolejny milowy kamień w kilkudziesięcioletniej historii rozwoju tego modelu – od rasowego samochodu wyścigowego do luksusowego auta sportowego z otwartym dachem. Najnowsza generacja łączy sportowy charakter oryginalnego SL-a z niespotykanym luksusem i techniczną doskonałością, które charakteryzują nowoczesne modele Mercedesa.

Zobacz także: Jeep Compass w nowej odsłonie

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty