Mercedes-AMG SL 43. Nowy silnik w ofercie. Posiada rozwiązanie z Formuły 1

Mariusz Michalak
Mercedes-AMG SL 43Dwulitrowy, czterocylindrowy silnik będzie odpowiadał za napęd nowego SL-a. W ofercie nadal pozostaje podwójnie turbodoładowany, widlasty ośmiocylindrowy motor.  Fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG SL 43Dwulitrowy, czterocylindrowy silnik będzie odpowiadał za napęd nowego SL-a. W ofercie nadal pozostaje podwójnie turbodoładowany, widlasty ośmiocylindrowy motor. Fot. Mercedes-Benz
Dwulitrowy, czterocylindrowy silnik będzie odpowiadał za napęd nowego SL-a. W ofercie nadal pozostaje podwójnie turbodoładowany, widlasty ośmiocylindrowy motor.

Jednostka dostarcza 381 KM i 480 Nm, a za pośrednictwem technologii mild hybrid EQ Boost chwilowo moc może wynieść nawet 395 KM. Mercedes-AMG SL 43 rozpędza się do 100 km/h w 4,9 s, a jego prędkość maksymalna została ograniczona do 275 km/h.

Jednostka posiada sterowaną elektrycznie turbosprężarkę zamontowaną w układzie wydechowym. To rozwiązanie pochodzące z Formuły 1. Motor elektryczny został zamontowany bezpośrednio na wale turbosprężarki a jego funkcją jest przyspieszanie przepływu spalin. Przekładnia AMG Speedshift o dziewięciu przełożeniach kieruje moc na tylną oś. W połączeniu z tym silnikiem nie ma napędu 4x4.

Auto występuje także z oferowanym wcześniej podwójnie turbodoładowanym, widlastym ośmiocylindrowy silnikiem. Odmiana AMG 55 4MATIC+ rozwija 476 KM, z kolei AMG 63 4MATIC+ ma moc 585 KM.

Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty