Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. Najpotężniejsza Klasa S wszech czasów

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
4,0-litrowy silnik V8 biturbo pod maską nowego Mercedesa-AMG S 63 E PERFORMANCE współpracuje z elektrycznym motorem, akumulatorem oraz w pełni zmiennym napędem na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+.
4,0-litrowy silnik V8 biturbo pod maską nowego Mercedesa-AMG S 63 E PERFORMANCE współpracuje z elektrycznym motorem, akumulatorem oraz w pełni zmiennym napędem na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. Mercedes
Swój pierwszy kamień milowy – Mercedesa 300 SEL 6.8 AMG – marka sportowych aut z Affalterbach zbudowała w 1971 r. Teraz nowe standardy w tym segmencie ma wyznaczać Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE z hybrydowym napędem AMG E PERFORMANCE.

Po raz pierwszy Klasa S Limuzyna zyskała typową dla AMG osłonę chłodnicy z pionowymi poprzeczkami i dużą centralną gwiazdą. Nowością jest też emblemat AMG w srebrno-czarnej kolorystyce zamiast logo Mercedesa. Z boku szczególną uwagę zwracają kute obręcze AMG o średnicy do 21 cali oraz charakterystyczne dla AMG listwy progowe. Z tyłu nie zabrakło typowych dla serii 63 elementów, takich jak trapezoidalne, rowkowane, podwójne końcówki układu wydechowego czy szeroki, żebrowany dyfuzor.

4,0-litrowy silnik V8 biturbo pod maską nowego Mercedesa-AMG S 63 E PERFORMANCE współpracuje z elektrycznym motorem, akumulatorem oraz w pełni zmiennym napędem na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. Moc systemowa 590 kW (802 KM) i maksymalny systemowy moment obrotowy 1430 Nm zapewniają przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,3 s. Prędkość maksymalną elektronicznie ograniczono do 290 km/h (z opcjonalnym pakietem kierowcy AMG). Zasięg w trybie elektrycznym wynosi 33 km.

System informacyjno-rozrywkowy MBUX oferuje różne widoki i funkcje specyficzne dla AMG oraz napędu hybrydowego. Należą do nich grafiki w zestawie wskaźników, na pionowym centralnym wyświetlaczu oraz na opcjonalnym wyświetlaczu head-up. Do dyspozycji kierowców jest siedem trybów jazdy AMG DYNAMIC SELECT: Electric, Comfort, Battery Hold, Sport, Sport+, Slippery oraz Individual.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rząd planuje finansową pomoc dla PKP Intercity

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie