Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. Najpotężniejsza Klasa S wszech czasów

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
4,0-litrowy silnik V8 biturbo pod maską nowego Mercedesa-AMG S 63 E PERFORMANCE współpracuje z elektrycznym motorem, akumulatorem oraz w pełni zmiennym napędem na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+.
4,0-litrowy silnik V8 biturbo pod maską nowego Mercedesa-AMG S 63 E PERFORMANCE współpracuje z elektrycznym motorem, akumulatorem oraz w pełni zmiennym napędem na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. Mercedes
Swój pierwszy kamień milowy – Mercedesa 300 SEL 6.8 AMG – marka sportowych aut z Affalterbach zbudowała w 1971 r. Teraz nowe standardy w tym segmencie ma wyznaczać Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE z hybrydowym napędem AMG E PERFORMANCE.

Po raz pierwszy Klasa S Limuzyna zyskała typową dla AMG osłonę chłodnicy z pionowymi poprzeczkami i dużą centralną gwiazdą. Nowością jest też emblemat AMG w srebrno-czarnej kolorystyce zamiast logo Mercedesa. Z boku szczególną uwagę zwracają kute obręcze AMG o średnicy do 21 cali oraz charakterystyczne dla AMG listwy progowe. Z tyłu nie zabrakło typowych dla serii 63 elementów, takich jak trapezoidalne, rowkowane, podwójne końcówki układu wydechowego czy szeroki, żebrowany dyfuzor.

4,0-litrowy silnik V8 biturbo pod maską nowego Mercedesa-AMG S 63 E PERFORMANCE współpracuje z elektrycznym motorem, akumulatorem oraz w pełni zmiennym napędem na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. Moc systemowa 590 kW (802 KM) i maksymalny systemowy moment obrotowy 1430 Nm zapewniają przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,3 s. Prędkość maksymalną elektronicznie ograniczono do 290 km/h (z opcjonalnym pakietem kierowcy AMG). Zasięg w trybie elektrycznym wynosi 33 km.

System informacyjno-rozrywkowy MBUX oferuje różne widoki i funkcje specyficzne dla AMG oraz napędu hybrydowego. Należą do nich grafiki w zestawie wskaźników, na pionowym centralnym wyświetlaczu oraz na opcjonalnym wyświetlaczu head-up. Do dyspozycji kierowców jest siedem trybów jazdy AMG DYNAMIC SELECT: Electric, Comfort, Battery Hold, Sport, Sport+, Slippery oraz Individual.

od 7 lat
Wideo

Od dzisiaj kierowcy Ubera i Bolta muszą mieć polskie prawo jazdy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty