Po raz pierwszy Klasa S Limuzyna zyskała typową dla AMG osłonę chłodnicy z pionowymi poprzeczkami i dużą centralną gwiazdą. Nowością jest też emblemat AMG w srebrno-czarnej kolorystyce zamiast logo Mercedesa. Z boku szczególną uwagę zwracają kute obręcze AMG o średnicy do 21 cali oraz charakterystyczne dla AMG listwy progowe. Z tyłu nie zabrakło typowych dla serii 63 elementów, takich jak trapezoidalne, rowkowane, podwójne końcówki układu wydechowego czy szeroki, żebrowany dyfuzor.
4,0-litrowy silnik V8 biturbo pod maską nowego Mercedesa-AMG S 63 E PERFORMANCE współpracuje z elektrycznym motorem, akumulatorem oraz w pełni zmiennym napędem na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. Moc systemowa 590 kW (802 KM) i maksymalny systemowy moment obrotowy 1430 Nm zapewniają przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,3 s. Prędkość maksymalną elektronicznie ograniczono do 290 km/h (z opcjonalnym pakietem kierowcy AMG). Zasięg w trybie elektrycznym wynosi 33 km.
System informacyjno-rozrywkowy MBUX oferuje różne widoki i funkcje specyficzne dla AMG oraz napędu hybrydowego. Należą do nich grafiki w zestawie wskaźników, na pionowym centralnym wyświetlaczu oraz na opcjonalnym wyświetlaczu head-up. Do dyspozycji kierowców jest siedem trybów jazdy AMG DYNAMIC SELECT: Electric, Comfort, Battery Hold, Sport, Sport+, Slippery oraz Individual.
Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?