Mercedes-AMG S 63 Cabrio. Obietnica postępu

TVN Turbo / x-news
Mercedes-AMG S 63 Cabrio.Podstawowe S500 skrywa pod maską podwójnie doładowane 4.7 V8 (455 KM, 700 Nm). Topowy Mercedes-AMG S 63 4Matic również otrzymuje podwójnie doładowane V8, tyle że o pojemności 5,5 litra (585 KM, 900 Nm)Fot. TVN Turbo / x-news
Mercedes-AMG S 63 Cabrio.Podstawowe S500 skrywa pod maską podwójnie doładowane 4.7 V8 (455 KM, 700 Nm). Topowy Mercedes-AMG S 63 4Matic również otrzymuje podwójnie doładowane V8, tyle że o pojemności 5,5 litra (585 KM, 900 Nm)Fot. TVN Turbo / x-news
Według producenta, linia modelowa Mercedes-AMG jest obietnicą postępu. Mocarny S 63 Cabrio w pełni się z niej wywiązuje.
Mercedes-AMG S 63 Cabrio.Podstawowe S500 skrywa pod maską podwójnie doładowane 4.7 V8 (455 KM, 700 Nm). Topowy Mercedes-AMG S 63 4Matic również otrzymuje
Mercedes-AMG S 63 Cabrio.

Podstawowe S500 skrywa pod maską podwójnie doładowane 4.7 V8 (455 KM, 700 Nm). Topowy Mercedes-AMG S 63 4Matic również otrzymuje podwójnie doładowane V8, tyle że o pojemności 5,5 litra (585 KM, 900 Nm)

Fot. TVN Turbo / x-news

Wszystko dzięki 585 KM i 900 Nm momentu obrotowego, które zapewnia podwójnie doładowany silnik V8. Mimo że to kabriolet, nie musimy martwić się temperaturą powietrza. O wygodę kierowcy podczas jazdy z otwartym dachem dbają m.in. systemy Aircap i Airscarf.

Podstawowe S500 skrywa pod maską podwójnie doładowane 4.7 V8 (455 KM, 700 Nm). Topowy Mercedes-AMG S 63 4Matic również otrzymuje podwójnie doładowane V8, tyle że o pojemności 5,5 litra (585 KM, 900 Nm). Auto do 100 km/h przyspiesza w 3,9 s, natomiast jego prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. S Cabriolet w podstawowej wersji to wydatek od 634 500 zł. Topowa odmiana kosztuje od 856 000 zł, a kwotę na fakturze można istotnie podnieść, zamawiając wyposażenie dodatkowe.

Nowa Klasa S Cabriolet kontynuuje długą tradycję luksusowych kabrioletów Mercedesa. Już w latach 20. ubiegłego stulecia producent ze Stuttgartu łączył przyjemność z jazdy pod gołym niebem z komfortem i bezpieczeństwem limuzyny. Od czasów powojennych kolejne topowe modele Mercedes-Benz były dostępne również jako ekskluzywne warianty z otwartymi nadwoziami - począwszy od 170 S (W 136) z 1949 roku, 220 (W 187) z 1951 roku oraz 300 S (W 188) z roku 1952. Po kabrioletach z rodziny „Pontonów” - 220 S (W 180) i 220 SE (W 128), produkowanych w latach 1956-1960 - zaprezentowano otwarty model 220 SE Cabriolet z typoszeregu 111.

W ciągu kolejnych 10 lat produkcji Mercedes-Benz oferował pięć różnych wersji tej serii: 220 SE, 250 SE, 300 SE (W 112), 280 SE oraz wprowadzona później topowa odmiana 280 SE 3.5 z silnikiem V8. Łącznie, w fabryce w Sindelfingen wyprodukowano 7013 egzemplarzy modelu. Od tamtej pory nie doczekał się on następcy - tradycję luksusowych otwartych Mercedesów pielęgnowała później nowa, dwuosobowa seria 107 oraz jej następcy z rodziny SL.

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie