Mercedes-AMG S 63 Cabrio. Obietnica postępu

TVN Turbo / x-news
Mercedes-AMG S 63 Cabrio.Podstawowe S500 skrywa pod maską podwójnie doładowane 4.7 V8 (455 KM, 700 Nm). Topowy Mercedes-AMG S 63 4Matic również otrzymuje podwójnie doładowane V8, tyle że o pojemności 5,5 litra (585 KM, 900 Nm)Fot. TVN Turbo / x-news
Mercedes-AMG S 63 Cabrio.Podstawowe S500 skrywa pod maską podwójnie doładowane 4.7 V8 (455 KM, 700 Nm). Topowy Mercedes-AMG S 63 4Matic również otrzymuje podwójnie doładowane V8, tyle że o pojemności 5,5 litra (585 KM, 900 Nm)Fot. TVN Turbo / x-news
Według producenta, linia modelowa Mercedes-AMG jest obietnicą postępu. Mocarny S 63 Cabrio w pełni się z niej wywiązuje.
Mercedes-AMG S 63 Cabrio.Podstawowe S500 skrywa pod maską podwójnie doładowane 4.7 V8 (455 KM, 700 Nm). Topowy Mercedes-AMG S 63 4Matic również otrzymuje
Mercedes-AMG S 63 Cabrio.

Podstawowe S500 skrywa pod maską podwójnie doładowane 4.7 V8 (455 KM, 700 Nm). Topowy Mercedes-AMG S 63 4Matic również otrzymuje podwójnie doładowane V8, tyle że o pojemności 5,5 litra (585 KM, 900 Nm)

Fot. TVN Turbo / x-news

Wszystko dzięki 585 KM i 900 Nm momentu obrotowego, które zapewnia podwójnie doładowany silnik V8. Mimo że to kabriolet, nie musimy martwić się temperaturą powietrza. O wygodę kierowcy podczas jazdy z otwartym dachem dbają m.in. systemy Aircap i Airscarf.

Podstawowe S500 skrywa pod maską podwójnie doładowane 4.7 V8 (455 KM, 700 Nm). Topowy Mercedes-AMG S 63 4Matic również otrzymuje podwójnie doładowane V8, tyle że o pojemności 5,5 litra (585 KM, 900 Nm). Auto do 100 km/h przyspiesza w 3,9 s, natomiast jego prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. S Cabriolet w podstawowej wersji to wydatek od 634 500 zł. Topowa odmiana kosztuje od 856 000 zł, a kwotę na fakturze można istotnie podnieść, zamawiając wyposażenie dodatkowe.

Nowa Klasa S Cabriolet kontynuuje długą tradycję luksusowych kabrioletów Mercedesa. Już w latach 20. ubiegłego stulecia producent ze Stuttgartu łączył przyjemność z jazdy pod gołym niebem z komfortem i bezpieczeństwem limuzyny. Od czasów powojennych kolejne topowe modele Mercedes-Benz były dostępne również jako ekskluzywne warianty z otwartymi nadwoziami - począwszy od 170 S (W 136) z 1949 roku, 220 (W 187) z 1951 roku oraz 300 S (W 188) z roku 1952. Po kabrioletach z rodziny „Pontonów” - 220 S (W 180) i 220 SE (W 128), produkowanych w latach 1956-1960 - zaprezentowano otwarty model 220 SE Cabriolet z typoszeregu 111.

W ciągu kolejnych 10 lat produkcji Mercedes-Benz oferował pięć różnych wersji tej serii: 220 SE, 250 SE, 300 SE (W 112), 280 SE oraz wprowadzona później topowa odmiana 280 SE 3.5 z silnikiem V8. Łącznie, w fabryce w Sindelfingen wyprodukowano 7013 egzemplarzy modelu. Od tamtej pory nie doczekał się on następcy - tradycję luksusowych otwartych Mercedesów pielęgnowała później nowa, dwuosobowa seria 107 oraz jej następcy z rodziny SL.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty