Za napęd odpowiada układ hybrydowy zapożyczony z mistrzowskiego bolidu Formuły 1. Składa się na niego turbodoładowana jednostka V6 o pojemności 1,6 litra oraz dwa silniki elektryczne na przedniej osi. Na tym jednak nie koniec, gdyż postanowiono zastosować dwa dodatkowe e-motory. Jeden znajduje się przy wale napędowy, drugi natomiast pomaga turbosprężarce. Całość dostarcza ponad 1000 KM.
Silnik V6 kręci się do 11 500 obr./min, a Mercedes szacuje, że jego żywotność to około 50 tys. km. Maksymalnie pojazd rozpędza się do 350 km/h, do pierwszych 200 km/h AMG przyspiesza w czasie poniżej 6 sekund!
Zobacz także: Ateca - testujemy crossovera Seata
Jak sprawdza się Hyundai i30?
Wnętrze auta sugeruje, że mamy do czynienia z bolidem Formuły 1. Jeden z ekranów pełni rolę wirtualnego kokpitu, drugi stanowi centrum sterowania systemem multimedialnym.
Planowane jest wyprodukowanie 275 egzemplarzy auta. Każdy z nich ma kosztować 9,8 mln zł.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?