Na pierwszy rzut oka 8-cylindrowe odmiany AMG GT 4-drzwiowego Coupé po liftingu można rozpoznać po indywidualnie zaprojektowanym przednim pasie, który zadebiutował w nowym topowym wariancie tej serii – GT 63 S E PERFORMANCE. Zewnętrzne wloty powietrza są szersze i skierowane bardziej do środka samochodu. Za kierowanie strumienia powietrza do chłodnic odpowiadają teraz trzy pionowe żeberka.

Fot. Mercedes-Benz
Wraz z liftingiem wersji 6-cylindrowych w palecie pojawiły się dwa nowe kolory nadwozia: niebieski spectral metalik i MANUFAKTUR niebieski spectral magno. Są one dostępne również dla wariantów V8. Nabywcy mają obecnie do wyboru 20 odcieni lakieru, w tym 5 matowych. Design nadwozia można dodatkowo podkreślić, wybierając nowy pakiet AMG Night II lub połączenie pakietów Night i Karbon. Ofertę dla wnętrza wzbogaciły nowe tonacje kolorystyczne oraz elementy wykończenia. Lista opcji obejmuję m.in. kierownicę AMG Performance.
Standardowo montowane zawieszenie AMG RIDE CONTROL+, z bezstopniowo regulowanymi zaworami upustowymi różnicy ciśnienia, w ciągu zaledwie kilku milisekund dostosowuje siłę tłumienia dla każdego koła do sytuacji drogowej. Do wyboru podstawowej charakterystyki służą programy jazdy AMG DYNAMIC SELECT – od trybu Sport+ służącego do szczególnie dynamicznej jazdy po ustawienie Comfort, zapewniające wyjątkowo harmonijne tłumienie. W ramach modernizacji inżynierowie AMG znacząco zwiększyli rozpiętość pomiędzy sportowym prowadzeniem a komfortem. Wstępne zestrojenie zawieszenia (trzy tryby pracy do wyboru) można regulować niezależnie, osobnym przyciskiem.

Fot. Mercedes-Benz
Dzięki specjalnej edycji AMG w kolorze AMG green light magno warianty V8 prezentują się z najbardziej sportowej strony. Ekskluzywny odcień kontrastuje z elementami pakietu AMG Night w kolorze czarnym, z błyszczącym wykończeniem, oraz ciemnego chromu, a także z czarnymi naklejkami nad osłonami progów. Muskularny wygląd podkreślają 21-calowe kute obręcze kół AMG z pięcioma podwójnymi ramionami, polakierowane na czarno i zaakcentowane błyszczącym rantem. Dalszą indywidualizację zapewniają opcje w postaci pakietu aerodynamicznego AMG oraz pakietu wykończenia nadwozia Karbon. Dzięki licznym akcentom nawiązującym do świata motorsportu panuje tu zdecydowanie wyścigowa atmosfera. Należą do nich sportowe fotele obszyte tapicerką Exclusive ze skóry nappa w dwukolorowej tonacji (czarny/perłowa szarość) z kontrastowymi, żółtymi przeszyciami lub opcjonalnie fotele AMG Performance, a także elementy ozdobne AMG pokryte lakierem fortepianowym albo, opcjonalnie, wykończone włóknem węglowym. Status ekskluzywnej edycji podkreślają emblemat Edition w kabinie oraz listwy progowe podświetlane na zielony kolor, dopasowany do odcienia nadwozia.
Na życzenie 8-cylindrowe warianty AMG GT 4-drzwiowego Coupé są dostępne w luksusowej edycji specjalnej AMG z lakierem czerwień rubelitu metalik. Jej specyfikacja obejmuje m.in. chromowane dodatki nadwozia oraz 21-calowe kute felgi AMG z pięcioma podwójnymi ramionami, lakierowane na srebrny kolor z lśniącym wykończeniem. Opcjonalnie dostępne indywidualne fotele z konsolą biznesową z tyłu uzupełniają doskonałe osiągi o wyjątkowo luksusowe warunki podróży – pasażerowie z tyłu mogą cieszyć się wówczas wyjątkowym komfortem i zyskują łatwy dostęp do kompleksowych funkcji informacyjno-rozrywkowych. Tapicerka Exclusive ze skóry nappa (szarość neva/czarna) oraz elementy ozdobne wykończone szarym drewnem jesionowym o otwartych porach nadają wnętrzu szczególnie indywidualny wygląd. Również charakterystyczna dla AMG kierownica MANUFAKTUR jest tu wykończona dwukolorową, delikatną skórą nappa.
Nowe AMG GT 4-drzwiowe Coupé z silnikami V8 już można zamawiać. Ich ceny w Polsce rozpoczynają się od 813 700 zł w przypadku GT 63 4MATIC+ oraz 879 100 zł w przypadku GT 63 S 4MATIC+. Pierwsze samochody pojawią się u dealerów w kwietniu 2022 r.
Dane techniczne w skrócie:
Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ | Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ | |
Cena od | 813 700 zł | 879 100 zł |
Dopłata do specjalnej edycji AMG w kolorze czerwieni rubelitu met. | 86 037 zł | 79 827 zł |
Dopłata do specjalnej edycji AMG w kolorze green light magno | 109 522 zł | 103 312 zł |
Silnik | 4.0 V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem | 4.0 V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem |
Pojemność skokowa | 3982 ccm | 3982 ccm |
Moc maksymalna | 430 kW (585 KM) przy 5500-6500 obr./min | 470 kW (639 KM) przy 5500-6500 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 800 Nm przy 2350-5000 obr./min | 900 Nm przy 2500-4500 obr./min |
Układ napędowy | napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmienną dystrybucją momentu obrotowego | napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmienną dystrybucją momentu obrotowego i trybem Drift |
Przekładnia | AMG SPEEDSHIFT MCT 9G | AMG SPEEDSHIFT MCT 9G |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym | 12,5-13,5 l/100 km | 13,0-13,5 l/100 km |
Emisje CO2 w cyklu mieszanym | 284-308 g/km | 295-308 g/km |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 3,4 s | 3,2 s |
Prędkość maksymalna | 310 km/h | 315 km/h |
Masa własna (EC) | 2105 kg | 2135 kg |
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Dorota Gardias rozebrała się do naga przed obiektywem. Wygląda jak bogini! [zdjęcia]
- Jesteśmy na Google News. Śledź Portal i.pl codziennie. Zaobserwuj nas!
- Popularna aktorka odsłania kulisy romansu z żonatym mężczyzną. Odważne wyznanie
- Znana dziennikarka nie wytrzymała. "Tym razem sprawę oddaję prawnikowi"
Polecane oferty
kup teraz

Apple AirPods 2 biały (MV7N2ZM/A)
Nowe AirPods to słuchawki bezprzewodowe wymyślone …
kup teraz

Beyerdynamic DT 900 Pro X Czarny
Beyerdynamic DT 900 PRO X Słuchawki studyjne do od…
kup teraz

Pioneer HDJ-X5-K czarny
Pioneer DJ stworzył nową linię DJskich słuchawek, …
kup teraz

Beyerdynamic DT770M 80Ohm
BEYERDYNAMIC DT770M Profesjonalne DT770M to słucha…
Pirat drogowy w Lublinie