Sercem nowego Mercedesa-AMG C 43 4MATIC jest czterocylindrowy silnik AMG o pojemności 2,0 l. Jest pierwszym na świecie seryjnie produkowanym motorem z turbodoładowaniem realizowanym za pomocą elektrycznej turbosprężarki. Innowacyjny system bezpośrednio wywodzi się z techniki, którą od wielu lat z powodzeniem stosuje zespół F1 Mercedes-AMG Petronas.
Między innymi za sprawą tej techniki czterocylindrowy rzędowy silnik o pojemności 2,0 l pod maską Mercedesa-AMG C 43 4MATIC generuje moc 300 kW (408 KM) przy 6750 obr./min. Maksymalny moment obrotowy o wartości 500 Nm jest dostępny przy 5000 obr./min. W zależności od sytuacji na krótko do dyspozycji jest również dodatkowe zwiększenie mocy o 10 kW (14 KM) przez rozrusznikoalternator z napędem pasowym (RSG).
C 43 4MATIC Limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,6 s, a wariant Kombi na to samo zadanie potrzebuje 4,7 s. W obu modelach prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Z opcjonalnym pakietem kierowcy AMG można podnieść ją do 265 km/h. Producent deklaruje średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP, wynoszące 8,7-9,1 l/100 km dla Limuzyny i 8,8-9,2 l/100 km dla kombi.
Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?