Mercedes W 124

(LM)
Udostępnij:
Pomimo zaawansowanego wieku komfortowy mercedes cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem.

Trudno znaleźć na rynku drugie tak uniwersalne i niezawodne auto, jak mercedes W124. Samochody te sprawdzają się zarówno w roli policyjnych radiowozów i karetek pogotowia (głównie w Niemczech), jak i taksówek oraz luksusowych limuzyn (praktycznie na całym świecie). Ich kierowcy cenią przede wszystkim komfort oraz niską awaryjność. Przebiegi rzędu kilkuset tysięcy kilometrów nie są niczym zaskakującym w przypadku tych pojazdów.
Mercedes W124 rozpoczął swoją karierę rynkową w 1984 roku. Pięć lat później auto przeszło pierwszą modernizację stylistyczną, m.in. zmieniono listwę na drzwiach z wąskiej na szeroką. Kolejna, już poważniejsza, modernizacja miała miejsce w 1993 roku - nowe reflektory, lampy tylne, zderzaki oraz maska silnika nadały mercedesowi nowocześniejszy styl. Produkcję samochodu zakończono w 1995 roku, wraz z wprowadzeniem do sprzedaży następcy, tzw. "okularnika".
O zawrót głowy przyprawić może liczba wersji W124. Elegancki sedan, luksusowy, przedłużony long, przestronne kombi, szykowny kabriolet, godne pozazdroszczenia coupé - na bazie podstawowego modelu zbudowano tak dużo wersji, że z całą pewnością każdy znajdzie coś dla siebie. Nie gorzej jest z silnikami. Początkowo były to starsze konstrukcje z 2 zaworami na cylinder, a nawet gaźnikiem. Sukcesywnie tworzono nowe wersje, w 1992 roku zaprezentowano linię silników (również wysokoprężnych) z 4 zaworami w każdym cylindrze.
Przebiegi pomiędzy przeglądami technicznymi najpierw określono na 10 tys. km, później zaś (od 1992 roku) wydłużono do 15 tys. km. Co dwa lata należy wymienić płyn hamulcowy, z kolei co trzy lata płyn chłodniczy. Do napędu rozrządu we wszystkich silnikach wykorzystano łańcuchy, które bez większych problemów służą przez 200-300 tys. km.
Zalety
- różnorodność oferowanych wersji
- dostępność części zamiennych
- niezawodne silniki
- wysoki komfort
Wady
- spora liczba aut z bardzo dużymi przebiegami
- wysokie ceny niektórych części
- krótkie okresy pomiędzy przeglądami w starszych egzemplarzach
Orientacyjne ceny* części w ASO
przednie klocki hamulcowe (kpl.) - 225 zł
przednie tarcze hamulcowe (1 szt.) - 155 zł
przedni amortyzator (1 szt.) - 479 zł
tylny amortyzator (1 szt.) - 315 zł
sworzeń wahacza (1 szt.) - 85 zł
tłumik końcowy - 455 zł
maska silnika - 1.640 zł
szyba czołowa - 977 zł
reflektor przedni - 935 zł
*ceny dla modelu W124 200E z 1990 roku
O modelu W124 mówi Wojciech Kempa, kierownik biura obsługi klienta w nowym oddziale DaimlerChrysler Automotive Polska - salonie mercedesa w Sosnowcu:
- O tym, iż samochód jest niezawodny najlepiej chyba świadczy powodzenie, jakim cieszy się on wśród taksówkarzy. Wysoki komfort i brak charakterystycznych, powtarzających się usterek to niezaprzeczalne atuty pojazdu. Wysokie noty należą się montowanym w mercedesie W124 jednostkom wysokoprężnym - nie tylko są one oszczędne, ale też wręcz niewiarygodnie trwałe.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie