Mercedes W 124

(LM)
Pomimo zaawansowanego wieku komfortowy mercedes cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem.
Mercedes W 124

Trudno znaleźć na rynku drugie tak uniwersalne i niezawodne auto, jak mercedes W124. Samochody te sprawdzają się zarówno w roli policyjnych radiowozów i karetek pogotowia (głównie w Niemczech), jak i taksówek oraz luksusowych limuzyn (praktycznie na całym świecie). Ich kierowcy cenią przede wszystkim komfort oraz niską awaryjność. Przebiegi rzędu kilkuset tysięcy kilometrów nie są niczym zaskakującym w przypadku tych pojazdów.
Mercedes W124 rozpoczął swoją karierę rynkową w 1984 roku. Pięć lat później auto przeszło pierwszą modernizację stylistyczną, m.in. zmieniono listwę na drzwiach z wąskiej na szeroką. Kolejna, już poważniejsza, modernizacja miała miejsce w 1993 roku - nowe reflektory, lampy tylne, zderzaki oraz maska silnika nadały mercedesowi nowocześniejszy styl. Produkcję samochodu zakończono w 1995 roku, wraz z wprowadzeniem do sprzedaży następcy, tzw. "okularnika".
O zawrót głowy przyprawić może liczba wersji W124. Elegancki sedan, luksusowy, przedłużony long, przestronne kombi, szykowny kabriolet, godne pozazdroszczenia coupé - na bazie podstawowego modelu zbudowano tak dużo wersji, że z całą pewnością każdy znajdzie coś dla siebie. Nie gorzej jest z silnikami. Początkowo były to starsze konstrukcje z 2 zaworami na cylinder, a nawet gaźnikiem. Sukcesywnie tworzono nowe wersje, w 1992 roku zaprezentowano linię silników (również wysokoprężnych) z 4 zaworami w każdym cylindrze.
Przebiegi pomiędzy przeglądami technicznymi najpierw określono na 10 tys. km, później zaś (od 1992 roku) wydłużono do 15 tys. km. Co dwa lata należy wymienić płyn hamulcowy, z kolei co trzy lata płyn chłodniczy. Do napędu rozrządu we wszystkich silnikach wykorzystano łańcuchy, które bez większych problemów służą przez 200-300 tys. km.
Zalety
- różnorodność oferowanych wersji
- dostępność części zamiennych
- niezawodne silniki
- wysoki komfort
Wady
- spora liczba aut z bardzo dużymi przebiegami
- wysokie ceny niektórych części
- krótkie okresy pomiędzy przeglądami w starszych egzemplarzach
Orientacyjne ceny* części w ASO
przednie klocki hamulcowe (kpl.) - 225 zł
przednie tarcze hamulcowe (1 szt.) - 155 zł
przedni amortyzator (1 szt.) - 479 zł
tylny amortyzator (1 szt.) - 315 zł
sworzeń wahacza (1 szt.) - 85 zł
tłumik końcowy - 455 zł
maska silnika - 1.640 zł
szyba czołowa - 977 zł
reflektor przedni - 935 zł
*ceny dla modelu W124 200E z 1990 roku
O modelu W124 mówi Wojciech Kempa, kierownik biura obsługi klienta w nowym oddziale DaimlerChrysler Automotive Polska - salonie mercedesa w Sosnowcu:
- O tym, iż samochód jest niezawodny najlepiej chyba świadczy powodzenie, jakim cieszy się on wśród taksówkarzy. Wysoki komfort i brak charakterystycznych, powtarzających się usterek to niezaprzeczalne atuty pojazdu. Wysokie noty należą się montowanym w mercedesie W124 jednostkom wysokoprężnym - nie tylko są one oszczędne, ale też wręcz niewiarygodnie trwałe.

Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie