Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mercedes ujawnia kolejne szczegóły nowej Klasy B

(ip)
Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz
Od stycznia do maja, na świecie nabywców znalazło 52 640 sztuk Klasy B, o 26,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2010 roku. W Niemczech sprzedaż wzrosła w tym czasie o 31,5 proc., do 17 826 aut. Czy nowa Klasa B powtórzy sukces pierwszej generacji tego modelu?
Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

- Chociaż lada dzień pojawi się druga generacja Klasy B, obecnie produkowany model wciąż cieszy się niesłabnącą popularnością - zwłaszcza w Niemczech i w Chinach, gdzie jest najchętniej kupowany. Z pomocą nowych generacji Klasy A i B oraz ich sportowych odpowiedników, chcemy dalej zwiększać swój udział w rynku i pozyskiwać nowych klientów. - mówi dr Joachim Schmidt, Executive Vice President Sales & Marketing w Mercedes-Benz Cars.

**CZYTAJ TAKŻE

25-letni Mercedes jak nowyVW Touran kontra Mercedes Klasy B

**

Karoseria nowej klasy B mierzy 4359 mm długości, 1786 mm szerokości i 1557 mm wysokości (poprzednik: 4273/1777/1603 mm). - Jeszcze żadnej zmianie modelowej w historii firmy Mercedes-Benz nie towarzyszyło wprowadzenie tak wielu nowych rozwiązań za jednym zamachem - podkreśla dr Thomas Weber, odpowiedzialny za rozwój samochodów Mercedes-Benz. - Nabywcy nowej Klasy B skorzystają z osiągnięć w dziedzinie ograniczenia zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla, połączonych z przyjemnością z jazdy, przestronnością i wysokim standardem bezpieczeństwa.

Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

Wyjątkowo niski współczynnik oporu powietrza Klasy B (Cx = 0,26) pozwolił na uzyskanie niższego spalania. Istotną rolę odgrywa tu nie tylko opływowa stylizacja nadwozia, ale i detale, takie jak przepływ powietrza w okolicy przednich kół, osłony podwozia czy innowacyjne, ząbkowane osłony nadkoli. Z opcjonalnym pakietem ECO, Klasa B przewyższa pod względem aerodynamiki nawet Klasę E Coupé i osiąga współczynnik oporu powietrza Cx = 0,24.

Z nowymi, czterocylindrowymi motorami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem, nowymi silnikami wysokoprężnymi, skrzynią dwusprzęgłową oraz przekładnią mechaniczną, przednionapędowa Klasa B stanowi znaczny postęp technologiczny w porównaniu z pierwszą generacją tego modelu. Każdy z modeli zostanie standardowo wyposażony w funkcję start&stop. Montowane poprzecznie silniki - wszystkie z turbodoładowaniem - oraz przekładnie mają wyjątkowo kompaktową budowę.

Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

Początkowo dostępne będą dwie wersje silnika benzynowego o pojemności 1.6 litra - B 180 o mocy 122 KM oraz B 200 o mocy 156 KM. Jednostki generują odpowiednio 200 i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już przy 1250 obr./min.

Nowy turbodiesel z trzecią generacją wtrysku common rail korzysta z doświadczeń jednostki OM651, montowanej w wielu modelach Mercedes-Benz - od Klasy C do S. Ze zmniejszonej do 1,8 litra pojemności, generuje w wersji B 180 CDI moc 109 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 1400 obr./min, a w B 200 CDI - 136 KM i 300 Nm momentu, dostępnego przy 1600 obr./min.

Kolejna nowość to dwusprzęgłowa przekładnia 7G-DCT z elektryczną pompą oleju, odpowiedzialną za system start/stop. Niebywale sprawna i oszczędna, łączy w sobie komfort skrzyni automatycznej z efektywnością ręcznej zmiany biegów. Również nowa, 6-biegowa skrzynia manualna ma lekką, zwartą budowę, umożliwia płynną zmianę przełożeń i cechuje się niskim tarciem wewnętrznym.

Jako pierwszy samochód kompaktowy na świecie, nowa Klasa B została standardowo uzbrojona w radarowy system ostrzegania przed kolizją z adaptacyjnym układem Brake Assist, obniżającym ryzyko uderzenia w tył poprzedzającego pojazdu. W przypadku ryzyka kolizji COLLISION PREVENTION ASSIST ostrzega kierowcę za pomocą sygnałów wizualnych i akustycznych oraz przygotowuje Brake Assist do możliwie efektywnego hamowania. Nastąpi to, gdy tylko kierowca wciśnie pedał hamulca.

Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

W trybie ECONOMY i SPORT, kierowca także może samodzielnie zmieniać biegi przy pomocy manetek. Skrzynia powraca automatycznie do wybranego wcześniej programu pracy po 10 sekundach od ostatniego użycia manetki (lub po dłuższej przerwie, jeśli auto zjeżdża ze wzniesienia lub porusza się po krętej drodze).

Nowa przekładnia mechaniczna została opracowana równolegle ze skrzynią 7G-DCT i dzieli z nią część elementów. Obydwie konstrukcje powstają zresztą w Stuttgart-Hedelfingen. Trójwałkowa przekładnia ma kompaktową i lekką konstrukcję (długość wynosi 345 mm, a masa suchej skrzyni to 46 kg). Magnes zintegrowany z wałkiem dźwigni zmiany biegów współpracuje z

Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

czujnikiem Halla i pozwala zidentyfikować uruchomienie biegu jałowego oraz uruchomić funkcję start&stop. Duży rozrzut, równy 6,7, umożliwia redukcję prędkości obrotowej i jednoczesne wygenerowanie odpowiedniej siły napędowej podczas podróży w pełni załadowanym samochodem z przyczepą (masa całkowita do 3,4 tony).

Światowa premiera nowej Klasy B odbędzie się podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie (13-25 września). Do europejskich salonów auto trafi w listopadzie 2011 roku. Wytwarzaniem drugiej generacji Klasy B zajmą się fabryki w Rastatt oraz w Kecskemét na Węgrzech.

ModelB 180B 200B 180 CDIB 200 CDI
Silnikbenzynowybenzynowywysokoprężnywysokoprężny
Liczba i układ cylindrówR4R4R4R4
Poj. skokowa (l)1.61.61.81.8
Moc (KM)122156109136
Moment obrotowy (Nm)200250250300
od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty