
F600 Hygenius wyposażony jest w silnik elektryczny. W momencie ruszania, parkowania i manewrowania energia czerpana jest z litowo-jonowych baterii. Podczas spokojnej jazdy prąd dostarczany jest z ogniw paliwowych, gdzie powstaje w wyniku reakcji wodoru i tlenu. Jednostka

napędowa rozwija w tym przypadku moc 82 KM. W trakcie rozpędzania silnik czerpie energię jednocześnie z baterii i ogniw osiągając przy tym moc 115 KM. Zasięg auta przy pełnych zbiornikach wodoru wynosi ok. 400 km. Ładowanie baterii odbywa się podczas hamowania, kiedy to energia

kinetyczna zamieniana jest w energię elektryczną.
W F600 Hygenius zastosowano kamery, dzięki którym wyeliminowano tzw. martwe pole. W trakcie postoju na parkingu dodatkowo obserwują one obszar wokół pojazdu i w sytuacji, gdy np. do auta zbliża się rowerzysta, przekazują sygnał do komputera pokładowego, który blokuje drzwi. Ma to na celu uniknięcie zderzenia.
Premiera F600 Hygenius odbędzie się na wystawie motoryzacyjne w Tokio zaczynającej się 21 października.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?