Mercedes Klasy S Cabriolet. W Polsce od 634 500 zł

(mm)
Wersja z otwartym dachem to szósty wariant obecnej Klasy S – a zarazem pierwszy luksusowy, czteroosobowy kabriolet producenta od 1971 roku. Materiałowy dach możemy składać przy prędkości do 60 km/h. / Fot. Mercedes-Benz
Wersja z otwartym dachem to szósty wariant obecnej Klasy S – a zarazem pierwszy luksusowy, czteroosobowy kabriolet producenta od 1971 roku. Materiałowy dach możemy składać przy prędkości do 60 km/h. / Fot. Mercedes-Benz
Udostępnij:
Nowa Klasa S z otwartym nadwoziem jest już dostępna w Polsce. Wersja z otwartym dachem to szósty wariant obecnej Klasy S – a zarazem pierwszy luksusowy, czteroosobowy kabriolet producenta od 1971 roku.
Wersja z otwartym dachem to szósty wariant obecnej Klasy S – a zarazem pierwszy luksusowy, czteroosobowy kabriolet producenta od 1971 roku. Materiałowy
Wersja z otwartym dachem to szósty wariant obecnej Klasy S – a zarazem pierwszy luksusowy, czteroosobowy kabriolet producenta od 1971 roku. Materiałowy dach możemy składać przy prędkości do 60 km/h. / Fot. Mercedes-Benz

Materiałowy dach możemy składać przy prędkości do 60 km/h. Wśród wyposażenia znajdziemy takie elementy, jak udoskonalony system ochrony przed wiatrem AIRCAP, ogrzewanie okolic karku AIRSCARF, podgrzewane podłokietniki i fotele - także z tyłu - oraz w pełni automatyczną, inteligentną klimatyzację.

Podstawowa wersja S500 skrywa pod maską 4,7 l, podwójnie doładowaną jednostkę V8, która oferuje 455 KM oraz 700 Nm. Topowy Mercedes-AMG S 63 4MATIC napędzany jest za pomocą podwójnie doładowanego silnika V8 o pojemności 5,5 l. W tym przypadku do dyspozycji mamy 585 KM oraz 900 Nm. Auto do 100 km/h przyspiesza w 3,9 s, natomiast jego prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. 

Mercedes Klasy S Cabriolet w podstawowej wersji to wydatek od 634 500. Topowa odmiana kosztuje od 856 000 zł.

Wersja z otwartym dachem to szósty wariant obecnej Klasy S – a zarazem pierwszy luksusowy, czteroosobowy kabriolet producenta od 1971 roku. Materiałowy
Wersja z otwartym dachem to szósty wariant obecnej Klasy S – a zarazem pierwszy luksusowy, czteroosobowy kabriolet producenta od 1971 roku. Materiałowy dach możemy składać przy prędkości do 60 km/h. / Fot. Mercedes-Benz

Nowa Klasa S Cabriolet kontynuuje długą tradycję luksusowych kabrioletów Mercedesa. Już w latach 20. ubiegłego stulecia producent ze Stuttgartu łączył przyjemność z jazdy pod gołym niebem z komfortem i bezpieczeństwem limuzyny. Od czasów powojennych kolejne topowe modele Mercedes-Benz były dostępne również jako ekskluzywne warianty z otwartymi nadwoziami - począwszy od 170 S (W 136) z 1949 roku, 220 (W 187) z 1951 roku oraz 300 S (W 188) z roku 1952. Po kabrioletach z rodziny „Pontonów” - 220 S (W 180) i 220 SE (W 128), produkowanych w latach 1956-1960 - zaprezentowano otwarty model 220 SE Cabriolet z typoszeregu 111. W ciągu kolejnych 10 lat produkcji Mercedes-Benz oferował pięć różnych wersji tej serii: 220 SE, 250 SE, 300 SE (W 112), 280 SE oraz wprowadzona później topowa odmiana 280 SE 3.5 z silnikiem V8. Łącznie, w fabryce w Sindelfingen wyprodukowano 7013 egzemplarzy modelu. Od tamtej pory nie doczekał się on następcy - tradycję luksusowych otwartych Mercedesów pielęgnowała później nowa, dwuosobowa seria 107 oraz jej następcy z rodziny SL.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie