Mercedes Klasy C. Co ma do zaoferowania wersja All-Terrain?

Mariusz Michalak
Mercedes Klasy C All-TerrainDla tych, którzy uważają, że konwencjonalne kombi nie nadają się do jazdy w terenie, a SUV-y są zbyt „podniesione”, Mercedes-Benz oferuje teraz wszechstronną alternatywę w segmencie Klasy C: Klasę C All-Terrain. Po wprowadzeniu wiosną 2017 r. udanej koncepcji All-Terrain jako Klasy E, nowa Klasa C jest drugim takim kombi.Fot. Mercedes-Benz
Mercedes Klasy C All-TerrainDla tych, którzy uważają, że konwencjonalne kombi nie nadają się do jazdy w terenie, a SUV-y są zbyt „podniesione”, Mercedes-Benz oferuje teraz wszechstronną alternatywę w segmencie Klasy C: Klasę C All-Terrain. Po wprowadzeniu wiosną 2017 r. udanej koncepcji All-Terrain jako Klasy E, nowa Klasa C jest drugim takim kombi.Fot. Mercedes-Benz
Dla tych, którzy uważają, że konwencjonalne kombi nie nadają się do jazdy w terenie, a SUV-y są zbyt „podniesione”, Mercedes-Benz oferuje teraz wszechstronną alternatywę w segmencie Klasy C: Klasę C All-Terrain. Po wprowadzeniu wiosną 2017 r. udanej koncepcji All-Terrain jako Klasy E, nowa Klasa C jest drugim takim kombi.

Mercedes Klasy All-Terrain. Jakie wyposażenie? 

Za sprawą zwiększenia prześwitu względem konwencjonalnej Klasy C Kombi o około 40 mm, a także seryjnego napędu na cztery koła 4MATIC, dwóch trybów jazdy off-roadowej oraz większych kół nowa Klasa C All-Terrain z łatwością radzi sobie w lekkim terenie.

„Terenowy” design obejmuje charakterystyczną osłonę chłodnicy, specjalne zderzaki z dolnymi osłonami oraz matowe, ciemnoszare nakładki nadkoli. Ponadto najnowszy crossover z gwiazdą korzysta z rozwiązań niedawno wprowadzonej Klasy C. Należą do nich efektywne 4-cylindrowe silniki z układem miękkiej hybrydy 48 V, adaptacyjny i intuicyjny w obsłudze system informacyjno-rozrywkowy MBUX (Mercedes-Benz User Experience) oraz najnowszej generacji systemy wspomagające. Opcjonalne reflektory DIGITAL LIGHT oferują specjalne oświetlenie terenowe. Klasa C All-Terrain będzie świętować swoją światową premierę we wrześniu br., na salonie samochodowym w Monachium, i pojawi się u europejskich dealerów jeszcze w tym roku.

W porównaniu do konwencjonalnej Klasy C Kombi wersja All-Terrain ma nieco większe wymiary. Jest o 4 mm dłuższa – mierzy 4755 mm. Dzięki nakładkom nadkoli szerokość wzrosła o 21 mm, do 1841 mm. Z kolei zwiększony o około 40 mm prześwit sprawia, że wysokość pojazdu wynosi 1494 mm. Standardowy rozmiar opon to 225/55 R 17 na felgach 7,5 J x 17 H2 ET 44,5. Opcjonalnie dostępne są zestawy z ogumieniem 245/45 R 18 na obręczach 8 J x 18 H2 ET 41 oraz 245/40 R 19 na felgach 8 J x 19 H2 ET 41.

Wielkość i funkcjonalność przestrzeni ładunkowej pozostają bez zmian: sportowo stylizowany tył mieści bagażnik o pojemności od 490 do 1510 l. Oparcie tylnej kanapy w wersji Kombi składa się w proporcji 40:20:40. Standardowa specyfikacja obejmuje pokrywę bagażnika EASY-PACK.

Ponieważ wersje All-Terrain bazują na zewnętrznej linii AVANTGARDE, listwy, obramowania bocznych szyb i relingi dachowe zyskują wykończenie z polerowanego aluminium. W przypadku zamówienia pakietu Night wybrane elementy ozdobne (np. obramowania szyb, lusterka boczne, osłony zderzaków oraz listwa ochronna progu bagażnika) mają czarne, lśniące wykończenie.

Standardem w Klasie C All-Terrain jest również wnętrze AVANTGARDE. Do wyboru są tu trzy koncepcje kolorystyczne: czerń, beż macchiato/czarny i brąz sienny/czarny. Konsola środkowa jest lekko pochylona w kierunku kierowcy (o 6°), a wolnostojący zestaw wskaźników w postaci ekranu LCD wydaje się „unosić” nad resztą kokpitu. Klienci mają do wyboru wersje o przekątnej 10,25” (26,0 cm) lub 12,3” (31,2 cm).

Dla nowego wariantu zaprojektowano nowy widok „Offroad”. Zawiera on szczegółowe informacje, takie jak nachylenie drogi czy kąt skrętu kół. Wyświetlane są tu również współrzędne geograficzne i kompas.

Uwagę zwracają także fotele z charakterystycznym dla AVANTGARDE wzorem tapicerki. Wielofunkcyjna sportowa kierownica obszyta czarną skórą zapewnia odpowiedni chwyt. Ponadto standardowa specyfikacja obejmuje nastrojowe oświetlenie.

Mercedes Klasy All-Terrain. Jakie jednostki napędowe?

Klasa C All-Terrain jest dostępna z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym. W wariancie benzynowym zastosowano nowy 4-cylindrowy silnik benzynowy (M 254) ze zintegrowanym rozrusznikoalternatorem (ISG) drugiej generacji. Na krótki czas elektryczne wsparcie może podnieść moc jednostki spalinowej nawet o 15 kW (20 KM).

Również wariant z silnikiem wysokoprężnym korzysta z instalacji miękkiej hybrydy. Czterocylindrowy silnik OM 654 M jest wyposażony w zintegrowany rozrusznikoalternator drugiej generacji i 48-woltową instalację elektryczną, może odzyskiwać energię i żeglować z wyłączonym motorem. Elektryfikacja pozwoliła na zastosowanie elektrycznej sprężarki czynnika chłodniczego układu klimatyzacji.

Zobacz także: Skoda Fabia IV generacji

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty