Mercedes przekonuje, że najnowszy pojazd jest najbardziej aerodynamicznym samochodem świata. Klasa A wyróżnia się współczynnikiem oporu aerodynamicznego, wynoszącym zaledwie 0,22. Jeszcze w tym roku, gdy auto będzie miało premierę, przekonamy się jak wpłynie to na jego osiągi. Nadwozie otrzymało m.in. specjalnie rzeźbione kształty nadkoli optymalizujące przepływ powietrza we wnękach kół.
Współczynnik oporu powietrza Cx zależy głównie od kształtu samochodu, a nie bez znaczenia jest także powierzchnia czołowa pojazdu, która w przypadku nowego Mercedesa wynosi 2,19 m2. Na opór aerodynamiczny wpływa m.in. pochylenie pokrywy przedziału silnika, pochylenie przedniego pasa oraz zwężenie przodu i tyłu.
Przypomnijmy, że wiosną pokazano sedana Klasy A w odmianie przeznaczonej na rynek chiński. Pojazd posiada zwiększony o 60 mm rozstaw osi, który ma 2789 mm. Europejski sedan Klasy A ma bazować na tej samej płycie podłogowej co hatchback. Oznacza to, że rozstaw osi wyniesie 2729 mm.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?