Sercem Mercedesa AMG Klasy A jest nowo opracowany 2-litrowy benzynowy silnik z turbodoładowaniem. Jest to najmocniejszy czterocylindrowy silnik na świecie w produkcji masowej, oferowany w dwóch poziomach mocy i momentu obrotowego.
Jednostka generuje 387 KM w modelu podstawowym AMG 45 4MATIC+. Warianty A 45 S 4MATIC+ zapewniają moc nawet 421 KM.
Silnik zastosowany w Mercedesie AMG A 45 4MATIC+ w wersji S jest równiez liderem w segmencie pod względem ciśnienia ładowania turbosprężarki. Maksymalne ciśnieniu ładowania wynosi 2,1 bara. Jak informuje producent elektronicznie sterowany zawór upustowy umożliwia kontrolę ciśnienia ładowania z jeszcze większą precyzją i elastycznością, jednocześnie optymalizując reakcję, szczególnie przy przyspieszaniu z częściowego obciążenia.
W tym procesie brane są pod uwagę liczne parametry. Głównymi danymi wejściowymi dla jednostki sterującej są ciśnienie ładowania oraz położenie klapy przepustnicy. Sygnały modyfikujące obejmują temperaturę powietrza dolotowego, temperaturę silnika, prędkość obrotową silnika i ciśnienie atmosferyczne. Umożliwia to także chwilowe zwiększenie ciśnienia ładowania (overboost) przy przyspieszeniu.
Zewnętrznie Mercedes AMG A 45 4MATIC+ i A 45 S 4MATIC+ wyróżniają się charakterystyczną dla AMG osłoną chłodnicy z szerszym dolnym konturem i dwunastoma pionowymi żaluzjami.
Standardowo podstawowa wersja tego auta wyposażona jest w 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich 8,5 J x 10, zoptymalizowane aerodynamicznie i pomalowane na kolor szary tantal z oponami w rozmiarze 245/40 R 18.
Modele S są wyposażone w 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich w konstrukcji z pięcioma podwójnymi ramionami o szerokości 8,5 cala.
Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?