Trudno o auto bardziej trafiające we współczesne trendy niż Mercedes, który pewnego zimowego tygodnia stanął na moim parkingu. Po pierwsze - jest SUV-em. Po drugie - ma modną sylwetkę coupe windującą jego prestiż o kilka poziomów wzwyż. W końcu - jest hybrydą typu plug-in. W czasie rozmowy ze znajomymi mamy więc kilka argumentów, które ciężko zbić - jesteśmy modni, na czasie, a do tego dbamy o środowisko. Jeśli rozmowa zejdzie na temat osiągów, także nie mamy się czego wstydzić. Nasze auto ma 320 KM i przyspiesza 0-100 km/h w 5,8 sekundy. A co ze zużyciem paliwa?
Mercedes GLC 300e 4 Matic Coupe. Nadwozie/wnętrze

Fot. Jakub Mielniczak
Testowany Mercedes o kodzie wewnętrznym C253 zadebiutował w 2016 roku. Auto pod względem technicznym jest spokrewnione z „klasycznym” GLC. Auto jest produkowane w fabryce w Bremie. Model w 2019 roku przeszedł facelifting, który zmienił stylistykę zderzaków i atrapy chłodnicy. Poza tym przemodelowano przednie lampy, a na pokładzie pojawił się system multimedialny MBUX. Redakcyjne auto ubrano w wiele dodatków mających poprawić jego wygląd. Na pokładzie znalazł się zewnętrzny i wewnętrzny pakiet AMG, a wewnątrz dodatkowo dwukolorowa tapicerka Designo.