Mercedes EQG. Zapowiedź nowej Klasy G na prąd

Mariusz Michalak
Mercedes EQG.Mercedes-Benz prezentuje Concept EQG – zbliżone do produkcji studium całkowicie elektrycznego wariantu swojej wszechstronnej terenowej ikony. Wizualnie koncepcyjny model łączy w sobie charakterystyczny wygląd Klasy G z kontrastującymi elementami typowymi dla w 100% elektrycznych Mercedesów. Fot. Mercedes-Benz
Mercedes EQG.Mercedes-Benz prezentuje Concept EQG – zbliżone do produkcji studium całkowicie elektrycznego wariantu swojej wszechstronnej terenowej ikony. Wizualnie koncepcyjny model łączy w sobie charakterystyczny wygląd Klasy G z kontrastującymi elementami typowymi dla w 100% elektrycznych Mercedesów. Fot. Mercedes-Benz
Udostępnij:
Mercedes-Benz prezentuje Concept EQG – zbliżone do produkcji studium całkowicie elektrycznego wariantu swojej wszechstronnej terenowej ikony. Wizualnie koncepcyjny model łączy w sobie charakterystyczny wygląd Klasy G z kontrastującymi elementami typowymi dla w 100% elektrycznych Mercedesów.

Podczas światowej premiery obecnej generacji Klasy G w Detroit w styczniu 2018 r. hollywoodzki aktor Arnold Schwarzenegger, prywatnie zagorzały fan „Gelendy”, uzyskał od ówczesnego Prezesa Zarządu Daimler AG Dietera Zetschego zaskakującą obietnicę: nadchodząca elektryfikacja wszystkich serii modelowych Mercedesa oczywiście obejmie również Klasę G. Niespełna 3,5 roku później Mercedes-Benz dotrzymuje tej obietnicy i prezentuje Concept EQG – niemal produkcyjne studium całkowicie elektrycznej Klasy G.

Mercedes EQG.Mercedes-Benz prezentuje Concept EQG – zbliżone do produkcji studium całkowicie elektrycznego wariantu swojej wszechstronnej terenowej ikony.
Mercedes EQG.

Mercedes-Benz prezentuje Concept EQG – zbliżone do produkcji studium całkowicie elektrycznego wariantu swojej wszechstronnej terenowej ikony. Wizualnie koncepcyjny model łączy w sobie charakterystyczny wygląd Klasy G z kontrastującymi elementami typowymi dla w 100% elektrycznych Mercedesów.

Fot. Mercedes-Benz

Concept EQG mocno wpisuje się w tę tradycję i już na pierwszy rzut oka daje się poznać jako Klasa G. Zbliżone do produkcji studium ma znajomą, kanciastą sylwetkę z jej kultowymi elementami. Podświetlane paski dodatkowo wyróżniają wytrzymałe zewnętrzne listwy ochronne, a krawędź rozdzielająca dwa odcienie nadwozia – błyszczącą czerń na górze i połyskujący lakier aluminium beam na dole – z przodu przebiega bezpośrednio pod pokrywą silnika, jeszcze wyraźniej podkreślając charakterystyczne rysy „Gelendy”.

Z przodu Concept EQG wygląda znajomo nie tylko ze względu na swoje okrągłe reflektory. Zamiast osłony chłodnicy, jak w modelach z napędem konwencjonalnym, całkowicie elektryczny wariant ma czarny panel z podświetlaną gwiazdą o trójwymiarowym wzornictwie oraz efektownym, animowanym wzorem zaokrąglonych kwadratów w niebieskim kolorze, typowym dla modeli Mercedes-EQ. W połączeniu z podświetlonymi na biało okręgami w obudowach lusterek bocznych wzór ten uzupełnia grafikę świateł do jazdy dziennej.

Concept EQG jeździ na kołach z 22-calowymi polerowanymi obręczami z lekkich stopów o ekskluzywnym wzornictwie. Zamiast zwyczajnej osłony koła zapasowego na tylnych drzwiach znalazła się zamykana skrzynka z podświetlanymi na biało akcentami, która swoim wyglądem przypomina ścienną ładowarkę – wallbox. Może ona służyć na przykład do przechowywania przewodu do ładowania.

Kolejną atrakcją, jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, jest płaski bagażnik dachowy z błyszczącym, czarnym wykończeniem. Centralnym elementem jego minimalistycznego designu jest widziana z góry litera „G”. Biała taśma LED zintegrowana z przednią krawędzią bagażnika stanowi nowoczesną interpretację szperacza, niezbędnego podczas wymagających przygód w terenie, a jednocześnie podkreśla możliwości Concept EQG w tej dziedzinie: nie pomimo, ale właśnie z powodu napędu elektrycznego. Koniec bagażnika dachowego wyznacza kolejna LED-owa listwa – tym razem czerwona.

Tak wyposażona w pełni elektryczna wersja Klasy G w swojej seryjnej formie zmierzy się oczywiście z legendarnym torem testowym na 1445-metrowej górze Schöckl w Grazu. Licząca 5,6 km długości trasa o nachyleniu sięgającym 60 stopni uchodzi za jedno z największych wyzwań dla człowieka i techniki w świecie off-roadu. Po udanej przeprawie elektryczna „Gelenda” będzie mogła poszczycić się certyfikatem jakości „Schöckl proved” (z ang. sprawdzone na Schöckl), który zdobi każdy egzemplarz obecnej serii modelowej 463.

Zobacz także: Nissan Qashqai trzeciej generacji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Metabo

Metabo Power Maxx BS Quick (600156500)

615,00 zł284,99 zł-54%
miejsce #2

DeWalt

DeWALT DCD777S2T

1 267,00 zł648,98 zł-49%
miejsce #3

Makita

Makita DF033DZ

281,52 zł188,78 zł-33%
miejsce #4

Black&Decker

Black&Decker Wiertarko-wkrętarka akumulatorowa (BDCHD18-QW)

373,34 zł309,00 zł-17%
miejsce #5

Stanley

Stanley FMC625D2

463,00 zł
miejsce #6

Einhell

Einhell 4513914

209,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Premier zapowiada wzmożone kontrole

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie