Mercedes Concept EQT Marco Polo. Elektryczny kamper - jakie ma wyposażenie?

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Concept EQT Marco Polo bazuje na wariancie EQT z długim rozstawem osi.
Concept EQT Marco Polo bazuje na wariancie EQT z długim rozstawem osi. Mercedes
Wraz z Concept EQT Marco Polo marka z gwiazdą zapowiada nowy, w pełni elektryczny i w pełni zintegrowany mikrokamper oparty na modelu EQT. Wersja seryjna ma zostać zaprezentowana w drugiej połowie 2023 roku.

Concept EQT Marco Polo bazuje na wariancie EQT z długim rozstawem osi. Wyposażenie Concept EQT Marco Polo obejmuje m.in. podnoszony dach z łóżkiem. Istnieje możliwość otwarcia podnoszonego dachu dookoła za pomocą zamka błyskawicznego z tyłu – można też otworzyć w nim w ten sam sposób tylko okno. Łóżko na dachu ma powierzchnię sypialną o wymiarach 1,97 na 0,97 metra. Z tyłu pojazdu znajduje się dodatkowe rozkładane łóżko o wymiarach 2 na 1,15 metra. Bezpośrednio za fotelem kierowcy, w drugim rzędzie siedzeń mieści się moduł z wbudowaną umywalką i 16-litrową lodówką kompresorową. Bezpośrednio do niego jest przymocowana jedna z dwóch ławek. Kolejne siedzenie znajduje się po lewej stronie pojazdu we wnętrzu (od strony tylnej części kokpitu).

Wbudowany system szuflad ma zapewnić wystarczającą ilość miejsca do przechowywania akcesoriów kempingowych. Dostępna jest również płyta indukcyjna oraz funkcjonalna wyjmowana kuchenka gazowa na naboje umieszczona w szufladzie. Po prawej stronie we wnętrzu pojazdu (patrząc w kierunku tylnego kokpitu) znajduje się rozkładany stolik, o wysokości regulowanej elektrycznie, który ma również wbudowane schowki.

Wszystkie meble można w dwie osoby łatwo usunąć z wnętrza . Oznacza to, że w pełni elektryczny mikrokamper może być w razie potrzeby używany również jako pojazd do codziennego użytku. Dzięki wysokości mniejszej niż dwa metry z łatwością wjedzie do wszystkich konwencjonalnych garaży, parkingów wielopoziomowych i myjni samochodowych.

Na podnoszonym dachu zamontowano panel słoneczny. W połączeniu z dodatkowym, wyjmowanym akumulatorem pozwala to kamperowi być samowystarczalnym energetycznie przez określony czas i oszczędzać zasięg. Dodatkowa bateria podczas użytkowania jest przechowywana w szufladzie w siedzisku, ale można ją łatwo wyjąć i naładować np. z gniazdka we własnym domu, a nawet na kempingu. Inne atrakcje to markiza przeciwsłoneczna przymocowana z boku pojazdu oraz innowacyjny system zaciemniania tylnych szyb – można to zrobić za naciśnięciem jednego przycisku. Zasłony i rolety to już przeszłość w samochodzie koncepcyjnym.

 
W momencie wprowadzenia na rynek EQT dostępny jest z silnikiem elektrycznym o maksymalnej mocy 90 kW (122 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 245 Nm. Akumulator litowo-jonowy znajduje się w miejscu chronionym przed zderzeniami w podwoziu przed tylną osią i ma użyteczną pojemność 45 kWh. W pracy, w domu lub na publicznych stacjach ładowania EQT można wygodnie ładować prądem przemiennym (AC) z mocą 22 kW za pomocą wbudowanej ładowarki. Jeszcze szybciej jest na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym (DC), w zależności od SoC (State of Charge) i temperatury akumulatora wysokonapięciowego. EQT jest wyposażony w ładowarkę prądu stałego o mocy 80 kW, czas ładowania wyniesie wtedy 38 minut od 10-80 procent.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty