Mercedes CLK cabrio

(w)
Rok po debiucie mercedesa CLK coupe, na Genewskim Salonie Samochodowym zostanie zaprezentowany CLK cabrio.

Seria CLK bazuje na modelu C. Pierwsza otwarta wersja CLK, zaprezentowana
w 1998 roku, wciąż cieszy się powodzeniem (110.000 nabywców), mimo że jest
oparta na poprzednim modelu mercedesa klasy C.
Największą atrakcją cabrio jest oczywiście składany dach i możliwość
jazdy w otwartym nadwoziu. W nowym CLK dach otwiera się automatycznie i
po kilku sekundach chowa się pod pokrywą z tyłu. Jego wielowarstwowa struktura
zapewnia dobrą izolację cieplną i dźwiękową. Wąskie słupki, duże szyby
po bokach i z tyłu gwarantują kierowcy dobrą widoczność do tyłu.
Mimo że schowany dach zajmuje sporo miejsca, pojemność bagażnika wynosi
390 litrów, o 40 litrów więcej niż w poprzednim modelu. Podobnie jak dach,
również i bagażnik można otwierać za pomocą pilota.
W nowym CLK został zastosowany sterowany czujnikami pałąk przeciwkapotażowy,
wysuwający się w razie zagrożenia. Do tego dochodzą przednie poduszki powietrzne,
które napełniają się w stopniu uwzględniającym wagę kierowcy i pasażera
oraz wielkopowierzchniowe boczne poduszki powietrzne zabezpieczające głowę
i klatkę piersiową. Do seryjnego wyposażenia należą napinacze pasów i ograniczniki
siły napięcia na wszystkich fotelach, automatyczne naprowadzacze pasów
dla kierowcy i pasażera z przodu, które przyciągają ich do oparcia fotela
w razie zagrożenia.
Dzięki powiększeniu nadwozia we wszystkich wymiarach i powiększonemu
rozstawowi osi, samochód oferuje większą przestrzeń i komfort. Pasażerowie
z tyłu mają wygodne, kubełkowe pojedyncze fotele, wyposażone w zagłówki
o regulowanej wysokości. Kiedy tylnych siedzeń nikt nie zajmuje, kierowca
może opuścić zagłówki przyciskiem z deski rozdzielczej, zapewniając sobie
lepszą widoczność do tyłu.
Cabrio CLK oferuje do wyboru pięć benzynowych jednostek napędowych.
Od silników montowanych w poprzednim modelu różnią się większą mocą i wyższym
momentem obrotowym oraz mniejszym zużyciem paliwa.
Najmocniejsze są dwa ośmiocylindrowe silniki: CLK 500 rozwija moc 306
KM i przyspiesza w 6,2 sekundy do 100 km/h. Od dotychczasowego CLK 430
jest o 27 KM mocniejszy i przyspiesza o 1,2 sekundy szybciej. Mimo to CLK
500 zużywa mniej paliwa niż poprzedni V8.

Silnik V8 o mocy 367 KM, montowany w wersji CLK 55 AMG, osiąga o 20
KM więcej niż poprzednik. Z tym silnikiem kabriolet potrzebuje 5,4 sekundy,
żeby osiągnąć prędkość do 100 km/h (poprzednik 6,2 sekundy).

Ponadto cabrio otrzymał nową 2,6-litrową jednostkę o mocy 170 KM. Jednostka
V6 (218 KM) pozostaje bez zmian.
Najmniejsze, czterocylindrowe silniki wspomagane są systemem twinpulse,
łączącym doładowanie sprężarką mechaniczną, wałki wyrównoważające, chłodzenie
powietrza doładowania, zmienny rozrząd i technikę czterozaworową. Dzięki
temu nowy 2-litrowy CLK 200 Kompressor uzyskuje moc 163 KM, zużywając 8,8
litrów benzyny na 100 km.
Seryjnie montowane 16-calowe felgi z lekkiego metalu oraz mieszane ogumienie
na przedniej i tylnej osi (205/55 R16 lub 225/50 R16) podkreślają sportowy
charakter nowego kabrioletu Mercedesa. Model CLK 500 z silnikiem V8 jeździ
na oponach 17-calowych, a CLK 55 AMG akcentuje swój elitarny charakter
felgami 18-calowymi.
Na zamówienie CLK cabrio może być uzbrojony w sztywniejsze, sportowe
zawieszenie.

od 12 lat
Wideo

Aktywiści znaleźli sposób na pozbycie się samochodów w miastach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty