Mercedes CLK cabrio

(w)
Rok po debiucie mercedesa CLK coupe, na Genewskim Salonie Samochodowym zostanie zaprezentowany CLK cabrio.

Seria CLK bazuje na modelu C. Pierwsza otwarta wersja CLK, zaprezentowana
w 1998 roku, wciąż cieszy się powodzeniem (110.000 nabywców), mimo że jest
oparta na poprzednim modelu mercedesa klasy C.
Największą atrakcją cabrio jest oczywiście składany dach i możliwość
jazdy w otwartym nadwoziu. W nowym CLK dach otwiera się automatycznie i
po kilku sekundach chowa się pod pokrywą z tyłu. Jego wielowarstwowa struktura
zapewnia dobrą izolację cieplną i dźwiękową. Wąskie słupki, duże szyby
po bokach i z tyłu gwarantują kierowcy dobrą widoczność do tyłu.
Mimo że schowany dach zajmuje sporo miejsca, pojemność bagażnika wynosi
390 litrów, o 40 litrów więcej niż w poprzednim modelu. Podobnie jak dach,
również i bagażnik można otwierać za pomocą pilota.
W nowym CLK został zastosowany sterowany czujnikami pałąk przeciwkapotażowy,
wysuwający się w razie zagrożenia. Do tego dochodzą przednie poduszki powietrzne,
które napełniają się w stopniu uwzględniającym wagę kierowcy i pasażera
oraz wielkopowierzchniowe boczne poduszki powietrzne zabezpieczające głowę
i klatkę piersiową. Do seryjnego wyposażenia należą napinacze pasów i ograniczniki
siły napięcia na wszystkich fotelach, automatyczne naprowadzacze pasów
dla kierowcy i pasażera z przodu, które przyciągają ich do oparcia fotela
w razie zagrożenia.
Dzięki powiększeniu nadwozia we wszystkich wymiarach i powiększonemu
rozstawowi osi, samochód oferuje większą przestrzeń i komfort. Pasażerowie
z tyłu mają wygodne, kubełkowe pojedyncze fotele, wyposażone w zagłówki
o regulowanej wysokości. Kiedy tylnych siedzeń nikt nie zajmuje, kierowca
może opuścić zagłówki przyciskiem z deski rozdzielczej, zapewniając sobie
lepszą widoczność do tyłu.
Cabrio CLK oferuje do wyboru pięć benzynowych jednostek napędowych.
Od silników montowanych w poprzednim modelu różnią się większą mocą i wyższym
momentem obrotowym oraz mniejszym zużyciem paliwa.
Najmocniejsze są dwa ośmiocylindrowe silniki: CLK 500 rozwija moc 306
KM i przyspiesza w 6,2 sekundy do 100 km/h. Od dotychczasowego CLK 430
jest o 27 KM mocniejszy i przyspiesza o 1,2 sekundy szybciej. Mimo to CLK
500 zużywa mniej paliwa niż poprzedni V8.

Silnik V8 o mocy 367 KM, montowany w wersji CLK 55 AMG, osiąga o 20
KM więcej niż poprzednik. Z tym silnikiem kabriolet potrzebuje 5,4 sekundy,
żeby osiągnąć prędkość do 100 km/h (poprzednik 6,2 sekundy).

Ponadto cabrio otrzymał nową 2,6-litrową jednostkę o mocy 170 KM. Jednostka
V6 (218 KM) pozostaje bez zmian.
Najmniejsze, czterocylindrowe silniki wspomagane są systemem twinpulse,
łączącym doładowanie sprężarką mechaniczną, wałki wyrównoważające, chłodzenie
powietrza doładowania, zmienny rozrząd i technikę czterozaworową. Dzięki
temu nowy 2-litrowy CLK 200 Kompressor uzyskuje moc 163 KM, zużywając 8,8
litrów benzyny na 100 km.
Seryjnie montowane 16-calowe felgi z lekkiego metalu oraz mieszane ogumienie
na przedniej i tylnej osi (205/55 R16 lub 225/50 R16) podkreślają sportowy
charakter nowego kabrioletu Mercedesa. Model CLK 500 z silnikiem V8 jeździ
na oponach 17-calowych, a CLK 55 AMG akcentuje swój elitarny charakter
felgami 18-calowymi.
Na zamówienie CLK cabrio może być uzbrojony w sztywniejsze, sportowe
zawieszenie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty