Testowany obecnie na drogach Ameryki Północnej pojazd miałby otrzymać nazwę CLC. Nieoficjalnie mówi się także o tym, że producent planuje sprzedaż wersji AMG, która byłaby bezpośrednim następcą legendarnego 190E 2.5 Evo II, jednego z najlepszych sportowych sedanów z przełomu lat 80. i 90. XX wieku.
**CZYTAJ TAKŻE
Mercedes ujawnia nowe szczegóły nowej klasy BMercedes-Benz w Mille Miglia 2011**
Mercedes CLC będzie zbudowany na płycie podłogowej MFA z wydłużonym rozstawem osi, na której powstanie także terenowy GLC oraz nowa Klasa B. Skrócona odmiana tej platformy posłuży do konstrukcji Mercedesa Klasy A (W176).
Co ciekawe, Mercedes CLC będzie standardowo oferowany jako auto przednionapędowe. Jedynie wybrane wersje, włączając w to odmianę AMG, będą dostępne z napędem na obie osie. Pod maską nowego sedana znajdą się m.in. turbodoładowane, benzynowe silniki o pojemnościach 1.6 litra (o mocy 125 i 155 KM), a także 210-konna, dwulitrowa jednostka, która będzie rozpędzała CLC 0-100 km/h w zaledwie 7 sekund. Planowane są także turbodiesle o mocy od 110 do nawet 204 KM.
Wersja AMG, której głównym rywalem ma być Volkswagen Golf R oraz Ford Focus RS, będzie dostępna z podwójnie doładowanym silnikiem o pojemności 2-litrów i mocy 300 KM.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?