Mercedes CL Coupe

(ak)
W marcu odbędzie się światowa premiera nowego modelu Mercedesa Coupe, który od jesieni znajdzie się w sprzedaży.

 
Przód modelu CL z podwójnymi owalnymi reflektorami w połączeniu z wyrazistą osłoną chłodnicy zawiera typowe dla Mercedesa elementy stylistyczne i jednocześnie sygnalizuje indywidualny charakter tego sportowego coupe. Łagodne zaokrąglenia błotników, sylwetka auta o linii dachu w kształcie łuku oraz nowy rodzaj tylnej szyby panoramicznej wzmacniają pełne wyrazu akcenty modelu mercedesa CL.

Mercedes CL Coupe

Eleganckie jest również wnętrze: skóra na desce rozdzielczej i drzwiach, szlachetne gatunki drewna ozdobnego oraz okładziny słupków i podsuficia z miękkiej Alcantary stanowią o wytworności wnętrza auta, które już przy wsiadaniu do samochodu zaczyna oddziaływać na wszystkie zmysły.
W mercedesie coupe całkowitą nowość stanowi unikalny system zawieszenia - Active Body Control (ABC). Na podstawie sygnałów otrzymywanych ze specjalnych czujników oraz za pomocą cylindrów hydraulicznych na osiach, system ABC prawie całkowicie kompensuje powszechnie występujące kołysanie boczne i wzdłużne nadwozia podczas ruszania z miejsca, w czasie jazdy na zakrętach lub przy hamowaniu. Dzieje się to w ciągu ułamka sekundy, tak że tłumienie ruchów nadwozia błyskiwicznie dopasowuje się do każdej sytuacji.
 
Silniki

Mercedes-Benz oferuje dla nowego coupe dwa silniki. Model CL 600 wyposażony jest w nowo opracowany, dwunastocylindrowy zespół napędowy posiadający moc 367 KM i moment obrotowy - 535 Nm. Charakteryzując ten silnik należy wspomnieć m.in. o technice trójzaworowej, podwójnym zapłonie i automatycznym wyłączaniu cylindrów. Jako drugi wariant modelu firma proponuje CL 500 z zespołem napędowym V8 o mocy 306 KM.

 

Innowacje techniczne

Model CL posiada liczne innowacje techniczne:
DISTRONIC - jedyny w swoim rodzaju system asystencki do automatycznego utrzymywania odstępu od pojazdu poprzedzającego przy włączonym tempomacie.
Keyless-Go - nowy system zabezpieczający przed nieuprawnionym wejściem i uruchomieniem pojazdu, wykorzystujący zamiast kluczyka kartę z mikroukładem.
Window-Bag i Door-Sidebag - poduszki nadokienne i poduszki boczne w drzwiach dla pasażerów siedzących z tyłu dla zwiększenia ochrony pasażerów w przypadku uderzenia bocznego.
COMAND - nowy system sterowania i wskaźników: nawigacji dynamicznej DynAPS, TV, radia, telefonu, odtwarzacza kaset i płyt CD-ROM.
LINGUATRONIC - system obsługi głosowej telefonu w samochodzie.
TELE-AID - automatyczny system alarmowy o wypadku z lokalizacją satelitarną pojazdu.
Aktywnie wentylowane komfortowe fotele.
Dynamiczne oparcie wielokonturowe foteli delikatnie masujące plecy podczas jazdy i odciążające w ten sposób mięśnie pleców.
Automatyczny system klimatyzacji z czujnikami do pomiaru wilgotności powietrza, zawartości substancji szkodliwych w powietrzu oraz kierunku padania i intensywności promieni słonecznych.

 

Podsumowanie

Aerodynamika (wartość Cx - 0,28), lekka konstrukcja oraz nowa koncepcja wymiarów - to kolejne charakterystyczne parametry mercedesa CL coupe, które także zapewniają dobre osiągi jazdy. Inżynierowie ze Stuttgartu opracowali nowoczesną koncepcję hybrydową, umożliwiającą zastosowanie metali lekkich, takich jak aluminium, magnez oraz wysokowytrzymałościowa stal, tworzywa sztuczne i - w przeciwieństwie do poprzedniego modelu - pozwalającą na zmniejszenie masy pojazdu o ponad 300 kg. Nadwozie jest krótsze o 76 mm i węższe o 55 mm, co jednak w ogóle nie zmniejsza komfortu jazdy dla pasażerów, a nawet wręcz przeciwnie: ważny dla swobody ruchów odstęp na wysokości bioder między pasażerami z przodu i z tyłu jest obecnie - w porównaniu z poprzednim coupe - większy o 12 milimetrów, co należy uznać za wynik dobrego zaplanowania wnętrza.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty