Nowa Klasa C reprezentuje istotny krok w kierunku elektryfikacji – wszystkie jej wersje silnikowe to tzw. miękkie hybrydy z instalacją 48 V, a już niedługo do oferty trafią hybrydowe odmiany plug-in o zasięgu w trybie elektrycznym na poziomie około 100 km (WLTP). Korzystny wpływ na efektywność ma dopracowana aerodynamika modelu (współczynnik oporu powietrza Cd wersji Limuzyna wynosi 0,24, a Kombi – 0,27).

Fot. Mercedes
Równocześnie nowa Klasa C oferuje swoim podróżującym przyszłościową strefę komfortu na czasy globalnej transformacji. W jej kabinie widoczne są liczne nawiązania do Klasy S – tyle że w sportowej interpretacji. Podobnie jak flagowa limuzyna, nowa Klasa C korzysta z drugiej generacji systemu operacyjnego MBUX o jeszcze wyższym poziomie interakcji z kierowcą i pasażerami, a lista dostępnego wyposażenia obejmuje m.in. fotele z masażem, rozbudowane nastrojowe oświetlenie czy rozpylacz zapachów. Na życzenie oferowane są również innowacyjne reflektory DIGITAL LIGHT o wysokiej rozdzielczości oraz skrętna tylna oś, która pozwala ograniczyć średnicę zawracania o blisko 0,5 m.
Teraz gama nowej Klasy C została poszerzona o kolejne wersje silnikowe – wszystkie z układem miękkiej hybrydy i instalacją 48 V oraz automatyczną przekładnią o 9 przełożeniach 9G-TRONIC: